Co najbardziej cenią sobie twórcy w PlayStation 4?
Deweloperzy przyzwyczaili się już, że tworzą gry na różne platformy, a co generację muszą uczyć się swojego fachu praktycznie na nowo. Czasami cechy jednej z konsol idealnie wpasowują się w wymagania twórców. Dokładnie tak jest pomiędzy pracownikami Insomniac a PS4.
Gdy myślimy o tym, co deweloperzy cenią najbardziej w docelowej platformie, to pierwszym co przychodzi na myśl będzie z pewnością prostota tworzenia gier. Dzięki temu ich praca staje się znacznie przyjemniejsza, łatwiejsza i bardziej produktywna. Pracownicy studia Insomniac uwielbiają PlayStation 4, jednak zapytani o powody wymieniają nieco inne aspekty.
Moc. Najbardziej dla nas liczy się moc. Oraz oczywiście duża baza użytkowników.
Drugie stwierdzenie jest oczywiste, im więcej posiadaczy konsol, tym większa będzie sprzedaż i zysk. Dlaczego jednak twórcom aż tak bardzo zależy na mocy? Jak zapewne kojarzycie, studio to od lat zajmowało się serią Ratchet & Clank, której najnowsza odsłona niedługo pojawi się na platformie Sony. Deweloperzy od dawna planowali umieścić w ich grze broń zwaną Pixelizer'em, która dosłownie rozpikselizuowuje obiekty i przeciwników, jednak dopiero siła PlayStation 4 pozwoliła na implementację tego oręża.
Zaskakujące, jak wiele mocy obliczeniowej wymaga coś, co teoretycznie obniża rozdzielczość obiektów. Twórcy przyznają również, że ów karabin był największym programistycznym wyzwaniem w .
Przypominamy, że gra pojawi się na sklepowych półkach już 20 kwietnia tego roku.