Andrzej Ostrowski Andrzej Ostrowski 25.08.2015 08:00
Cykl dnia i nocy w Horizon: Zero Dawn jest imponujący. Zobacz wideo
2004V

Cykl dnia i nocy w Horizon: Zero Dawn jest imponujący. Zobacz wideo

Twórcy Horizon: Zero Dawn (PS4) ujawnili na konwencie SIGGRAPH 2015 wideo prezentujące, jak wygląda cykl dnia i nocy w grze. Efekt końcowy wydaje się robić wrażenie. Z samej prezentacji dowiedzieliśmy się także kilku dodatkowych szczegółów na temat tytułu.

W trakcie SIGGRAPH 2015, Andrew Schneider z Guerrilla Games zademonstrował wideo prezentujące generowane w czasie rzeczywistym chmury w Horizon: Zero Dawn. Ujawnił także problemy, które pojawiły się w trakcie produkcji, gdyż jakby nie patrzeć, studio raczej jest znane z gier FPS niż z gier z otwartym światem.

W przeszłości Guerrilla było najlepiej znane z serii Killzone, która należy do gatunku gier FPS. FPS-y z założeniu raczej ograniczają gracza, co do tego, gdzie będzie mógł iść, dzięki czemu mogliśmy użyć chmur działających na zasadzie billboardów, a samo niebo mogliśmy zaprojektować od A do Z, gdyż zawsze wiedzieliśmy, w którym miejscu będzie mieć więcej stał gracz w stosunku do chmur.

Coś takiego nie jest jednak możliwe w wypadku Horizon: Zero Dawn (PS4), gdyż świat z definicji jest otwarty, więc gracz będzie przemieszczał się na znacznie większych połaciach terenu. To postawiło twórców przed nowymi problemami, gdyż jak sam Schneider przyznał:

Horizon to otwarty świat, gdzie gracz sam wybiera sobie drogę, włączając w to wspinaczkę na wysokie szczyty gór. Z racji, że jest to świat w założeniu żywy, musieliśmy zasymulować obrót planety, chcąc uzyskać cykl dnia i nocy. Częścią całości jest także pogoda, która w grze jest bardzo istotna. Wraz z zajmującym połowę ekranu niebem, jest jednym z naszych narzędzi, za pośrednictwem których opowiadamy całą historię.


Horizon Zero Dawn Time Lapse przez DarkLordAwan

Źródło: http://gearnuke.com/horizon-zero-dawn-dev-shows-stunning-time-lapse-world-talks-building-open-world-rpg/

Tagi: Guerrilla Games horizon: zero dawn PlayStation 4 wideo