"Konsolowi gracze zasługują na PC-towe ustawienia graficzne"
Niedawno dowiedzieliśmy się, że wersji na konsole obecnej generacji będzie oferował ustawienia graficzne rodem z komputerów osobistych. Co prawda zetknęliśmy się już z możliwością wyboru płynności animacji pomiędzy 30 a 60 klatkami na sekundę w . Jednak żadna gra nie oferowała jeszcze tak poważnych ustawień grafiki.
Manipulacja ustawieniami graficznymi w grach to domena PC. Project Cars chce jednak być wyjątkiem ponieważ w wersjach na konsole obecnej generacji znajdziemy menu odpowiedzialne za zmianę owych ustawień.
Dzięki DigitalFoundry dowiedzieliśmy się o istnieniu menu, w którym włączymy lub wyłączymy krople deszczu, brudzenie ekranu błotem, rozbłyski słońca oraz inne efekty widoczne na poniższym obrazku.
W innym menu odpowiedzialnym za ustawienia kamery odnajdziemy pole widzenia dla każdego ustawienia kamery oraz ilość ruchów kasku kierowcy.
W wywiadzie dla serwisu GameSpot dyrektor kreatywny Andy Tudor wyjaśnił dlaczego zdecydowano się oddać graczom konsolowym takie możliwości.
Gracze konsolowi powinni mieć prawo do dostosowania gier do swoich indywidualnych preferencji tak samo jak gracz PC-towi, niezależnie od tego czy mowa o autentyczności, opcjach wizualnych, pracy kamery, dostępności itd. Gatunek wyścigów jest dojrzały pod tym względem. Fani konsolowych wyścigów są chętni aby poczuć tę dodatkową głębię. Dodatkowo myślę, że taki rodzaj personalizacji umożliwi fanom zarówno tradycyjnych wyścigów konsolowych jak i PC-towym weteranom wyścigów symulacyjnych poczuć się jak w domu.
Dzięki uprzejmości ekipy Team VVV możemy zobaczyć wszystkie ustawienia na materiale wideo.