Andrzej Ostrowski Andrzej Ostrowski 18.03.2015 20:30
PlayStation 4 rajem gier niezależnych, Microsoft ignoruje deweloperów
1075V

PlayStation 4 rajem gier niezależnych, Microsoft ignoruje deweloperów

Deweloper Small Radios Big Televisions (PS4) postanowił wyjaśnić, czemu jego gra nie pojawi się na Xbox One i czemu przynajmniej na chwilę obecną nie chce mieć z Microsoftem nic wspólnego.

Każda z konkurujących ze sobą firm popełniła w przeszłości różnorakie błędy. Średni start Xbox One, problemy z usługą PSN u Sony – przerabialiśmy to. W większości wypadków lekcje z błędów zostały wyciągnięte. Wyjątkiem od tego jest jednak program ID@Xbox służący wsparciu niezależnych deweloperów.

Zobaczmy, co ma na ten temat do powiedzenia Owen Deery, deweloper Small Radios Big Televisions (PS4), które na razie pojawi się tylko na PlayStation. Tworzony przez niego tytuł będzie o eksploracji starych fabryk, w których będziemy znajdowali kolejne taśmy magnetofonowe. Nasz odtwarzacz nie będzie jednak zwykłym „jamnikiem” z lat 80 i 90, a bramą do innego świata, który wgramy wprost ze znalezionych taśm.

Z początku chciałem robić grę na obydwie platformy. Problem polega na tym, że pomimo wysłania ton e-maili, tylko Sony raczyło mi odpowiedzieć.

Cała historia zaczęła się na jesieni. Na początku próbowałem rozmawiać głównie z Microsoftem. Przedstawiłem swój pomysł i to, że chcę wziąć udział w programie ID@Xbox. Żadnej odpowiedzi jednak nie dostałem. W tym samym czasie komunikowałem się jednak z przedstawicielem Sony, z którym wymieniłem już do tej pory całą tonę e-maili. Firma w końcu stwierdziła, że chcą mieć moją grę na PlayStation, a ja dałem sobie już spokój z Microsoftem.

Owen przyznał, że może kiedyś spróbuje wydać grę na Xbox One, ale dodał potem, że na razie nie chce w ogóle o tym myśleć. Pisaliśmy już kilka razy, że Sony zapewnia o wiele większe wsparcie dla deweloperów niezależnych, czego przypadek Owena jest kolejnym tego dowodem. Co tu dużo mówić, wystarczy popatrzeć, kto jest wydawcą niektórych wspaniałych indyków. Wiele z nich nigdy by nie powstało bez wsparcia Sony.

Źródło: http://gamingbolt.com/dev-explains-why-his-game-is-not-coming-on-xbox-one-microsoft-did-not-replied-back-to-his-emails

Tagi: fire face playstation 4 small radios big televisions wideo

Nie przegap