The Alliance Alive (3DS)

The Alliance Alive (3DS)

The Alliance Alive
  • Producent: Cattle Call
  • Wydawca: Atlus
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 22.06.2017
  • Europa: 29.03.2018
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12

Ocena społeczności

-0 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

The Alliance Alive to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Cattle Call i wydana na Zachodzie przez Atlus (w Europie tylko w dystrybucji cyfrowej). Tytuł ukazał się tylko na 3DS-a. Był on duchowym spadkobiercą The Legend of Legacy, a przy jej tworzeniu (jako scenarzysta) brał udział Yoshitaka Murayama, twórca serii Suikoden.

The Alliance Alive to pierwsza przy której udzielał się Murayama od czasów PS2. Akcja toczy się w fantastycznym świecie, w którym ludzie zostali zaatakowani przez potężną rasę Asmodian. Powodem tej inwazji jest energia, którą najeźdźcy potrzebują po to, aby uratować swój własny świat. Niestety, wskutek swoich poczynań zaburzeniom ulega pole magnetyczne planety, co z kolei ma bardzo poważne konsekwencje dla wszystkich: zmianie ulega klimat, niebo traci błękitny kolor, a katastrofy naturalne zabijają wielkie rzesze ludzi. W wyniku tych wydarzeń ludzkość całkowicie ulega Asmodianom, lecz ich bunt wciąż się tli. Wydarzenia ukazane w The Alliance Alive rozgrywają się kilkaset lat po opisanych wydarzeniach, kiedy zjawisko zwane Dark Chaos podzieliło świat na odcięte od siebie strefy.

Fabuła skupia się na perypetiach dziewięciu postaci, których drogi w pewnym momencie się krzyżują. Są to Galil, Ursula, Renzo i Barbarossa (cała czwórka to członkowie ruchu oporu), Viviana (córka Asmodiana, historyczka interesująca się dziejami ludzi), Ignace (kamerdyner/ochroniarz Viviany), Tiggy (badaczka zjawiska Dark Chaos), Gene (mag należący do gildii podporządkowanej Asmodianom) oraz Rachel (najemniczka wynajęta przez wspomnianą gildię).

W kwestii rozgrywki gra czerpie niemało z The Legend of Legacy, z drugiej jednak strony twórcy chcieli tym razem zadbać o lepszą równowagę między gameplayem a fabułą (w TLoL była ona szczątkowa). System walki jest turowy, a przeciwników spotykamy w trakcie eksploracji. Podczas starć uczestniczyć może maksymalnie pięć postaci. Nasi podopieczni rozwijają się w zależności od tego, z jakich zdolności korzystamy w trakcie zmagań, co więcej, wpływ mają na to także przeciwnicy. Pokonanie kogoś/czegoś potężniejszego rozwój bowiem przyspiesza.

Pomiędzy lokacjami (miastami, dungeonami itd.) przemieszczamy się dzięki mapie świata. W eksploracji świata pomagają pojazdy.

Podobne gry