Espgaluda
294V

Espgaluda

Espgaluda
  • Producent: Cave
  • Wydawca: Arika
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: Listopad 2003
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie

Espgaluda jest strzelaniną z gatunku bullet hell, wydaną na automaty w listopadzie 2003 r. z późniejszymi konwersjami na konsolę PlayStation 2 (lipiec 2004) oraz telefony komórkowe i-mode (2005). Za developing odpowiedzialna była firma Cave (Arika w przypadku wersji PS2), a za wydanie firmy AMI (automaty), Arika (PS2) oraz Cave (i-mode).

Akcja gry rozgrywa się w krainie zwanej Soma, trzy lata po wielkim konflikcie zwanym Great Shinra War, w wyniku którego połacie ziemi zostały wypalone, a większość życia roślinnego uległa wymarciu. W obliczu klęski ludzkość postanowiła połączyć siły w celu zapewnienia sobie przetrwania oraz ponownego zalesienia Somy. Przełomem okazał się pomysł alchemika Hiodoshiego, który za pomocą tzw. Projektu Espgaluda zaopatrywał wybranych młodych pilotów w mechaniczne, pancerne skrzydła. Dwójka rodzeństwa, Ageha i Tateha, wymyka się z laboratorium badawczego.

Grę rozpocząc można albo jako Ageha (skoncentrowany ostrzał wprzód) lub jako Tateha (ostrzał rozproszony pod szerokim kątem). Zwykłe klepnięcie przycisku odpowiada za pojedyncze strzały, z kolei jego przytrzymanie pozwoli na wystrzelenie ciągłej wiązki lasera, spowalniającej nieco naszą postać. Dwoma głównymi mechanizmami, wyróżniającymi Espgaludę na tle innych reprezentantów gatunku, są Kakusei Mode ("tryb przebudzenia") oraz Guard Barrier. Kakusei Mode zużywa zbierane przez nas zielone klejnoty (seireiseki), a podczas jego trwania spowolniony zostaje czas akcji, do tego po zabiciu każdego wroga wszystkie wystrzelone przez niego pociski zmieniają się w podbijające nasz wynik złoto. Guard Barrier pozwala z kolei na chwilową nieśmiertelność połączoną z wystrzeleniem potężnego strumienia energii, czas jego trwania oraz częstotliwość użycia podyktowane są stopniem napełnienia czterosegmentowego paska gardy - trafienie w momencie, kiedy jest on pusty równać się będzie stracie życia. Z pokonanych przeciwników wypadać będą nie tylko przedmioty odnawiające pasek bariery gracza czy złoto, ale także dopałki podwyższające moc wystrzeliwanych przez nas pocisków i wiązek.

Konwersja na PlayStation 2 zawierała mnóstwo dodatkowej zawartości, w tym tryby Arcade, Arrange, Simulation i Gallery, dodatkowa płyta DVD z solucją oraz replayami uznanych graczy (Clover-TAC i KTL-NAL) oraz dwie dodatkowe postacie (Chihiro i Black z ESP Ra.De.). Z poziomu opcji możliwe jest także dowolne ustawienie liczby żyć, dostępnych przebudzeń, paska bariery, klejnotów i złota.


Opis opracował: Daaku