War Gods
678V

War Gods

War Gods
  • Producent: Midway Games
  • Wydawca: Midway Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 21.05.1997
  • Europa: 28.11.1997
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16

War Gods jest znaną z automatów arcade bijatyką, wydaną w 1997 r. na konsole PlayStation i Nintendo 64 (maj) oraz platformę Windows (czerwiec). Za developing odpowiadała firma Midway Games (automaty) oraz Eurocom (konsole), a za dystrybucję samo Midway.

Zaprezentowana w grze historia ma swój początek wiele, wiele lat temu, kiedy to na powierzchni ziemi rozbił się należący do nieznanej cywilizacji statek kosmiczny, którego eksplozja rozrzuciła po planecie Ore - minerał o życiodajnych właściwościach. Na fragmenty Ore natrafiali w innych okresach historycznych kolejni wielcy wojownicy, którzy teraz spotykają się w jednym miejscu, aby zawalczyć z prastarym bogiem - Exorem - o całe złoża tego potężnego kruszcu.

System gry jest silnie inspirowany inną serią autorstwa Midway, mianowicie Mortal Kombat i jego czwartą odsłoną Mortal Kombat 4 - pierwszym tytułem studia wykorzystującym trójwymiarowe areny walki. Niemal identyczne jest także rozłożenie sterowania postacią oraz mechanika rozgrywki - do dyspozycji gracza oddano cztery przyciski ataku odpowiedzialne za wysokie/niskie kopnięcia oraz wysokie/niskie uderzenia pięścią oraz blok. Przycisk "Run" zastąpiono jednak przyciskiem "3D" - w połączeniu z klawiszami kierunkowymi pozwalał on na wykonanie szeregu akcji defensywnych i ofensywnych w rodzaju szybkiego przewrotu, odskoku czy kontrataku. Każda postać, poza garniturem ciosów specjalnych, ma także dostęp do combosów - preprogramowanych serii szybkich ciosów, niemożliwych do zablokowania w momencie wprowadzenia pierwszego ich segmentu. W rundzie finałowej każdy z zawodników wykonać może także Fatality - właściwe tylko sobie krwawe wykończenie przeciwnika.

Roster grywalnych postaci zamyka się w dziesięciu zawodnikach, dostępnych do wyboru po rozpoczęciu rozgrywki. Są wśród nich m.in. przeklęty egipski władca Anubis, pochodzący z przyszłości cyborg CY-5, oszalały japoński samuraj Kabuki Jo, rzymski gladiator Maximus, ożywiony kamienny posąg Tak czy karaibski wiedźmiarz Voodoo. Podczas pięcia się po drabince dziesięciu rywali do pokonania gracz napotka także niegrywalnych Groxa i Exora - ostatecznych przeciwników stojących na jej szczycie.

Gra wykorzystała zachwalaną przez Midway technologię "cyfrowej skóry", polegającej na sprowadzeniu wizerunków żywych aktorów do postaci cyfrowej, a następnie nałożenia ich na trójwymiarowe modele postaci zawodników. Rozwiązanie to spotkało się z mieszanymi opiniami prasy branżowej - niektórzy redaktorzy chwalili je jako pokaz mocy konsoli (Nintendo 64), inni krytykowali za rujnującą cały efekt, nienaturalną animację.


Opis opracował: Daaku