Ever17: Out of Infinity
806V

Ever17: Out of Infinity

Ever17: Out of Infinity
  • Wydawca: KID
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 29.08.2002
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Inna
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16

Ever17: Out of Infinity jest grą z gatunku visual novel, wydaną pierwotnie w sierpniu 2002 r. na komputery osobiste, z późniejszymi konwersjami na konsole PlayStation 2, Dreamcast, PlayStation Portable, Xbox360 oraz platformy mobilne iOS oraz Android. Za developing oraz wydanie odpowiadała firma KID.

Akcja gry rozpoczyna się 1 maja 2017 r. w LeMu - podwodnym parku rozrywki znajdującym się 51 metrów pod powierzchnią sztucznej wyspy "Insel Null". W wyniku nieustalonej awarii dochodzi w nim do wybuchu, w wyniku którego połowa obszaru ośrodka zostaje natychmiast zalana wodą, a wszelkie możliwe drogi ewakuacji oraz komunikacji z lądem zostają odcięte. Pozostała przy życiu garstka zwiedzających: Takeshi Kuranari - uczeń szkoły średniej, cierpiący na amnezję "the Kid", Yu Tanaka - pracownica parku, hakerka Sara Matsunaga, inżynier pokładowy Sora Akanegasaki oraz Coco Yamagmi raz z jej psem, muszą nawiązać ze sobą współpracę, aby bezpiecznie wydostać się z potrzasku. Ale muszą się spieszyć, ponieważ zgodnie z prognozą, z powodu nieszczelności całe LeMu imploduje w przeciągu 119 godzin...

Podstawą rozgrywki, podobnie jak w innych powieściach graficznych, jest poznawanie historii za pomocą podanej na ekranie narracji dotyczącej miejsc oraz przemyśleń bohatera oraz dialogów między nim oraz postaciami pobocznymi. W kluczowych momentach fabuły zadaniem gracza będzie dokonanie wyboru pomiędzy kilkoma możliwymi czynnościami, co wpłynie na dalszy rozwój wydarzeń oraz otrzymane zakończenie. Tych jest w sumie 11 i tyle też pełnych przejść gry konieczne będzie do poznania całości oferowanej intrygi - każda ścieżka rzuca tylko część światła na inne elementy historii.

Gra doczekała się w 2011 r. remake'a. Projekt, nazwany po prostu Ever 17, powstał w połączeniu sił pomiędzy firmami 5pb. i Cyberfront, a platformą docelową był Xbox 360. Lista wprowadzonych nowości oferowała m.in. trójwymiarowe sylwetki postaci, nagrane od nowa dialogi, nowe grafiki oraz dodatkowe ścieżki fabularne.


Opis opracował: Daaku