Fate/Stay Night [Realta Nua]

Fate/Stay Night [Realta Nua]

8,3
3 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.5
PS Vita 8.0
PS2 -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Kadokawa Shoten
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Premiery
Świat:
19.04.2007
Producent:
Kadokawa Shoten
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Inna
Premiery
Świat:
19.04.2007

Fate/Stay Night [Realta Nua] - opis gry

Fate/Stay Night [Realta Nua] jest konsolowym portem znanej z komputerów osobistych powieści graficznej Fate/stay night, wydanym w kwietniu 2007 r. na konsolę PlayStation 2. Za developing odpowiedzialne było studio Type-Moon, a za dystrybucję na terenie Japonii firma Kadokawa Shoten. W listopadzie 2012 r. wydany został także port na konsolę PlayStation Vita.

Miejscem akcji gry jest fikcyjne miasto Fuyuki City, w którym dochodzi do serii masowych zatruć w miejscach publicznych. Shiro Emiya, główny bohater, jest uczniem szkoły średniej, cenionym przez swoich rówieśników za talent w naprawianiu różnorakich sprzętów, choć jednocześnie nadmiernie wykorzystywanym ze względu na swoją naiwność. Podczas eskortowania późnym wieczorem swojej koleżanki z klasy, oboje stają się świadkami ataku napastnika uzbrojonego we włócznię. W próbie samoobrony, Shiro nieświadomie przywołuje pod swoją komendę Saber - Sługę będącą bohaterką minionych czasów, czym potwierdza swoje uczestnictwo w Wojnie o Świętego Graala - cyklicznym konflikcie między siedmioma wielkimi rodami magów, zwycięstwo w którym nagradzane jest świętym naczyniem zdolnym do spełnienia każdego życzenia. Nieprzywykły do nowo podjętej roli, Emiya zawiązuje sojusz z Rin Tohsaką - jedną z Magów i jednocześnie panią Sługi klasy Archer. We dwójkę postanawiają nawiązać walkę z resztą napastników, którzy nie cofną się przed niczym, aby pozostać ostatnim żywym na placu boju.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podstawą rozgrywki jest czytanie - niczym książkę - dużej ilości tekstu zawierającego narrację co do rozgrywanych wydarzeń, której towarzyszą statyczne grafiki przedstawiające tło oraz nienarzucające się tematy muzyczne. Gracz-czytelnik ma jednak wpływ na dalszy przebieg wydarzeń poprzez dokonywanie dostępnych w kluczowych momentach wyborów, które wpłyną na dalszą ścieżkę gry oraz możliwe zakończenie. Fabuła podzielona jest na trzy główne ścieżki: "Fate", "Unlimited Blade Works" oraz "Heaven's Feel", a na każdej z nich Shiro napotka inne postacie, różne będą także ich wydźwięki oraz podejmowana tematyka. Szacuje się, że przejście przez wszystkie trzy scenariusze oraz odblokowanie wszystkich pomniejszych zakończeń oraz "bad endów" (ślepych zaułków doprowadzających zwykle do śmierci któregoś z bohaterów) potrzebne jest ponad 150 godzin gry.

Główną różnicą edycji Realta Nua względem swojego pecetowego oryginału jest fakt dostosowania go do kategorii wiekowej 15+ (brak scen erotycznych). Większość prowadzonych przez postacie dialogów zostało udźwiękowionych voice-actingiem przez znanych z serialu anime lektorów. Wersja na PS2 otrzymała nowy temat przewodni autorstwa Number201 feat. MAKI, a wersja na Vitę - animację początkową od studia Ufotable oraz trzy, właściwe każdemu z zakończeń, motywy muzyczne od Earthmind.

Wideo - Fate/Stay Night [Realta Nua]

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper