Sweet Fuse: At Your Side
523V

Sweet Fuse: At Your Side

Sweet Fuse: At Your Side
  • Producent: Idea Factory
  • Wydawca: Aksys Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 14.06.2012
  • Europa: 28.08.2013
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Inna
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16

Sweet Fuse: At Your Side (w Japonii znana pod nazwą Bomb Decision - Bakudan Hangan) jest powieścią graficzną w konwencji otome, wydaną w czerwcu 2012 na konsolę PlayStation Portable. Za developing odpowiedzialne były studia Idea Factory oraz Comcept, a za wydanie na rynkach zachodnich - firma Aksys Games. W grze występuje postać Keijiego Inafune, założyciela Comceptu.

Galeria - Sweet Fuse: At Your Side
  • Sweet Fuse: At Your Side
  • Sweet Fuse: At Your Side
  • Sweet Fuse: At Your Side
  • Sweet Fuse: At Your Side
  • Sweet Fuse: At Your Side
  • Sweet Fuse: At Your Side

Historia zabiera nas do Gameatorium - nowootwartego parku rozgrywki autorstwa Keijiego Inafune, w którym głównymi atrakcjami są nie zwyczajowe takim instytucjom diabelskie młyny czy karuzele, a automaty oparte o znane z gier video pomysły. Jego przemowę podczas uroczystego otwarcia przerywa jednak pojawienie się Lorda Hogsteina - tajemniczego, złowieszczego prosiaka w czerwonych okularach. Oznajmia on, że przejął kontrolę nad całym parkiem i jeżeli uwięzieni w nim uczestnicy nie zmierzą się w ciągu siedmiu dni z kompletem czekających na nich wyzwań - cały kompleks wyleci w powietrze. Wyzwanie złoczyńcy podejmuje Saki Inafune - siostrzenica pana Inafune, która wraz z grupą towarzyszących jej młodych mężczyzn chce wydostać się z parku i odkryć tożsamość Hogsteina.

Gra zalicza się do gatunku powieści graficznych (visual novel) w konwencji otome - co oznacza, że zamiast bohatera otoczonego wianuszkiem dziewczyn do czynienia mamy z młodą dziewczyną otoczoną gromadą zabiegających o jej wdzięki młodzieńców. Tych jest sześciu, a ich wiek i usposobienie potrafią się między sobą znacznie różnić: Subaru Shidou to stateczny inspektor policji, Kouta Meoshi to aspołeczny shut-in zafascynowany grami video, Ayumy Shirabe jest żądnym sensacji dziennikarzem, Kimimaru Urabe przepowiada przyszłość w Shinjuku a Ryusei Mitarashi pracuje w host clubie w Ginzie. Na przestrzeni gry, wskutek naszych wyborów, ocieplać się będą nasze stosunki z każdym z bohaterów i jeżeli osiągną one wystarczająco wysoki poziom, gra skieruje swoje tory ku poświęconemu im zakończeniu. Każda postać oferuje dwa takie zakończenia (w sumie jest ich 12 + jedno "prawdziwe") oraz rzuca światło na inny aspekt fabularny, do pełnego poznania historii potrzebne więc będzie zaliczenie wszystkich dostępnych ścieżek.

Podczas rozwiązywania kolejnych zagadek główni bohaterowie będą musieli wyczerpać opcje dialogowe z nią związane, aby dojść do rozwiązania. Jeżeli to zawiedzie, gracz będzie mógł aktywować tzw. Explosive Insight - specjalną umiejętność Saki, podczas której musi ona wybrać trzy wyrażenia z całego zestawu dość ogólnikowych słów. Jeżeli przynajmniej jedno z nich okaże się trafne, dziewczyna rozpocznie rozwiązywanie problemu, co często związane będzie z podniesieniem poziomu sympatii jednego z chłopaków. W wybranych przypadkach będziemy mogli także wybrać, czy Saki ma na daną sytuację zareagować gniewem, czy też siedzieć cicho - w zależności od naszego wyboru dojdzie do dalszej zmiany poziomów sympatii nie tylko względem rozmówcy, ale też resztą obecnych towarzyszy.

Sweet Fuse było ostatnim pudełkowym wydaniem gry dla PlayStation Portable, która pojawiła się na amerykańskim rynku.


Opis opracował: Daaku