The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion
358V

The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion

The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion
  • Producent: Falcom
  • Wydawca: Bandai
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 02.06.2005
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion jest pierwszą odsłoną znanej serii japońskich RPG dostępną na konsolę PlayStation Portable. Premierę miała w czerwcu 2005 r., za developing odpowiadała firma Falcom do spółki ze studiem MiCROViSion, a za wydanie - firma Bandai. 

Galeria - The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion
  • The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion
  • The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion
  • The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion
  • The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion

Pomimo braku numerka w tytule, PSPkowy port A Tear of Vermillion (w oryginale Eiyu Densetsu IV: Akai Shizuku) jest tak naprawdę remake'iem czwartej odsłony serii i jednocześnie drugą grą wchodzącą w skład tzw. Gagharv Trilogy, ponieważ jest ona prequelem do wydanego kilka miesięcy później remake'u The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch (w oryginale Eiyu Densetsu III: Shiroki Majo).

Akcja gry umiejscowiona została na kontynencie El Phildin, 56 lat przed wydarzeniami znanymi z Prophecy of the Moonlight Witch. Parę głównych bohaterów, rodzeństwo Avina i Eimelle, poznajemy jako sieroty przygarnięte pod opiekę Wielkiego Duchownego Esperiusa, głowy Kościoła Bardusa z siedzibą w mieście Cathedral. Kaplica, w której mieszkają, zostaje najechana przez Lorda Belliasa - przywódcę konkurencyjnego stronnictwa Apostołów Olcum, pragnącego zdobyć dla siebie Eimelle jako przepowiedzianą "Córę Durgi". W wyniku ataku ich schronienie zostaje zniszczone, a poświęcenie Esperiusa pozwala dzieciom uciec cało z najazdu, choć zostają one rozdzielone - Avin trafia pod opiekę Gawaine'a, "Mędrca Mocy", natomiast Eimelle wraz z siostrą Ollesią uciekają powozem w nieznanym kierunku.

Kontrolę nad Avinem przejmujemy 7 lat później, kiedy już jako młody, porywczy wojownik dostarczyć ma na prośbę Lemurasa, "Mędrca Litości", list do sąsiedniej wioski Ourt. Na miejscu pojawia się podczas obchodów lokalnego Festiwalu Nepthysa, gdzie wraz z osamotnionym chłopcem imieniem Mile bierze udział w rytuale mającym spełnić jego życzenie. Dwaj młodzieńcy szybko zaprzyjaźniają się, a w drodze powrotnej Avin wpada na trop Eimelle, którą próbował bezskutecznie odszukać od dzieciństwa.

System walki A tear of Vermillion nie różni się zbytnio od innych, właściwych staroszkolnym japońskim RPGom - do każdej potyczki możemy wystawić drużynę czterech wojowników, którzy mogą atakować fizycznie, używać technik specjalnych, bronić się lub używać przedmiotów. Techniki ataku ukryte są pod komendą Deadly i obejmują zarówno czary, jak i ataki oparte na broni, w obu przypadkach często charakteryzujące się przynależnością do konkretnego żywiołu. Poza składem czterech wojowników, drużynie towarzyszyć będzie także wybrane przez nas zwierzę-pupil, które podczas walki nałoży na nas pozytywne statusy, odnajdzie zakopany przedmiot lub zaatakuje przeciwnika. Poza eksploracją kolejnych lokacji gra oferuje także możliwość podróży po mapie świata - służy do tego statek Planetos.

Przed remake'iem na PSP tytuł doczekał się także portów na PC-9801, PlayStation oraz platformę Windows.


Opis opracował: Daaku