Astonishia Story 2 - opis gry
Astonishia Story 2 (znana także jako Garnet Chronicle na terenie Japonii oraz Crimson Gem Saga na terenie Stanów Zjednoczonych) jest drugą odsłoną serii japońskich gier tRPG, wydaną na konsolę PlayStation Portable w 2008 r. Za developing odpowiadało koreańskie studio IRONNOS Software, a za dystrybucję odpowiednio firmy SK Telecom (Korea Południowa), Sega (Japonia), Atlus (Ameryka Północna). W 2010 r. za sprawą firmy Nate Games tytuł doczekał się także portu na platformę mobilną iOS.
Tym razem historia skupia się wokół Killiana von Rohcoff - świeżo upieczonego Green Hill Chevalier Academy, uwikłanego w wieloletnią rywalizację z utalentowanym Herbertem von Gutterianem. Chcąc jak najszybciej znaleźć zajęcie w miejscowym oddziale wojskowym, Killian nawiązuje kontakt ze Spinel, elfią łowczynią skarbów oraz jej towarzyszem, Jeffreyem. Za jej namową cała trójka wyrusza na poszukiwanie Wicked Gemów - przeklętych kamieni, mających obdarować ich właściciela wielką mocą. Z czasem młody rycerz zostanie jednak wplątany w zdobycie artefaktu zwanego Crimson Gemem, na który chrapkę zdaje się mieć wiele obecnych na terenie Latein organizacji, w tym zakon Order of Light wraz z własną formacją Radiant Crusaders.
Po niezbyt przychylnym przyjęciu pierwszej odsłony serii, marka powędrowała w ręce innego developera, który przebudował od podstaw większość mechanizmów gry. Wszystkie walki inicjowane są teraz poprzez kontakt z podobizną potwora na mapie świata, co wspomagane jest przez nowe rozwiązanie Ambush System. Jeżeli uda nam się zajść przeciwnika od tyłu, nasza drużyna wykona na początku walki natychmiastowy atak łączony wszystkimi czterema postaciami, jeżeli jednak to gracz pozwoli się podejść wrogowi - to właśnie on padnie ofiarą podobnej zasadzki. System walki przeszedł zmianę z taktycznego prowadzenia bitew na podzielonej na pola mapie na bardziej tradycyjny, właściwy japońskim erpegom system okienkowy. Każdemu współtowarzyszowi możemy wydawać komendy w rodzaju zwykłego ataku, umiejętności specjalnej (w tym czarów) czy użycia przedmiotu, jeżeli jednak co najmniej dwie osoby znają tę samą technikę, a ich tury następują zaraz po sobie, wykonają one potężniejszy atak łączony. Na rozbudowaniu zyskały także odwiedzane lokacje, które poza ciekawszym designem oferują teraz także zagadki środowiskowe.
Na przestrzeni oferującej ponad 40 godzin rozgrywki przygody napotkamy szereg postaci, które towarzyszyć nam będą podczas wędrówki. Poza wspomnianą już łowczynią Spinel i Jeffreyem będzie to m.in. czarodziej Henson czy były ksiądz, a teraz awanturnik Gelts. Każdy sprzymierzeniec posiada własne, rozbudowane drzewko rozwoju pozwalające ustalić kierunek, w jakim zechcemy go ćwiczyć. Dzięki otrzymywanym po walkach, wspólnym dla całej drużyny Skill Pointom możemy zdecydować na przykład, czy Killian ma być wspomagającym uzdrowicielem czy korzystającym z kosztownych technik wojownikiem lub czy Henson ma swoimi czarami sięgać wszystkich wrogów naraz, czy też zadawać skoncentrowane straty pojedynczym celom. Rozwój poprzez Skill Pointy uzupełnić możemy runami nadającymi naszym broniom wybrany efekt żywiołu, medalami zwiększającymi efektywność poszczególnych umiejętności oraz przedmiotami na stałe podnoszącymi statystyki.
W odróżnieniu od pierwszej odsłony, gra zebrała przeważająco pozytywne opinie pośród branżowych recenzentów. Najczęściej chwalono szczegółowe i bogato animowane podobizny postaci, ciekawe i humorystyczne dialogi oraz bardzo dobrze rozpisane charaktery członków drużyny, ale z drugiej strony stwierdzano, że żaden z elementów składowych nie wybija się specjalnie ponad sprawdzone rozwiązania.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych