Racing Lagoon
724V

Racing Lagoon

Racing Lagoon
  • Wydawca: Square
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 10.06.1999
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, Wyścigi
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

Racing Lagoon jest japońskim RPG z elementami gry wyścigowej, wydanej wyłącznie w Japonii w czerwcu 1999 r. Za developing odpowiadało studio Square Product Development Division 2, wydawcą była firma Square, a platformą docelową konsola PlayStation.

Galeria - Racing Lagoon
  • Racing Lagoon
  • Racing Lagoon
  • Racing Lagoon
  • Racing Lagoon
  • Racing Lagoon
  • Racing Lagoon
  • Racing Lagoon

Świat gry osadzony jest w 1999 r. w Yokohamie. Głównym bohaterem jest młody Sho Akasaki (personalia do wyboru przez gracza), który rozpoczyna karierę wyścigową pod skrzydłami zespołu Bay Lagoon Racing (BLR) dowodzonego przez Ikkiego Fujisawę. Sho cierpi na zanim pamięci, a poprzez jazdę po ulicach Yokohamy liczy na stopniowe przywrócenie wspomnień. Głównym czynnikiem, który może się do tego przyczynić, jest odkrycie całej prawdy o "Fastest Legend" - nielegalnym wyścigu ulicznym sprzed dziesięciu lat, w którym ówczesny przywódca BLR ścigał się z rywalizującym zespołem Night Racers Honmuku (NR). Jakby tego było mało, podczas kwalifikacji do turnieju Yokohama Grand Prix na ulicach pojawiają się samochody wyposażone w równie tajemnicze, co niebezpieczne modyfikacje DiabloTUNE...

Mechanika gry nawiązuje do klasycznych japońskich RPG ery pierwszego PlayStation - poruszając się naszym samochodem po mapie miasta (możliwe jest korzystanie z gazu i hamulca) zwiedzamy kolejne jego dzielnice, wykonując questy poboczne oraz biorąc udział w walkach. Starcia te przyjmują formę wyścigów ulicznych na krótkich odcinkach drogi, podczas których staramy się wyprzedzić naszego przeciwnika. Zwycięzca może przywłaszczyć sobie jedną z części samochodowym przegranego (silniki, opony, spojlery, wydechy - wszystko z własnymi statystykami wpływającymi na kontrolę i osiągi wozu). O tym, jakiej klasy część będziemy mogli zabrać, decyduje nagromadzona podczas wyścigu pula Reward Points - im lepiej rozegraliśmy wyścig, tym będzie ona wyższa i tym lepsze komponenty będziemy mogli zdobyć. Pojedynki nie są losowe, a chętnych do wyzwań rywali rozpoznasz po migających przednich światłach ich samochodów - jeżeli zostaniesz nimi oświetlony, aktywuje się walka, sam także możesz inicjować wyścigi, oświetlając swoimi światłami innych kierowców.

Poza trybem fabularnym dostępny jest także tryb 2 Warriors Battle Mode, w którym ścigać się może do dwóch graczy na jednej konsoli. W razie braku partnera wyścig toczy się przeciwko sterowanemu przez AI kierowcy. Do wyboru jest początkowo ośmiu kierowców oraz trzy trasy startowe, a przed każdym starciem ustalić można preferowaną długość trasy, kierunek jazdy, handicap względem przeciwnika i startową odległość od niego.

Gra otrzymała bardzo stonowany wynik od recenzentów periodyka Famitsu Weekly (tylko 21/40 przy czterech redaktorach oceniających w skali 1-10), do końca roku sprzedało się jej jednak ponad 140 tys. egzemplarzy. Zajęła też 45. miejsce w późniejszym rankingu "najbardziej oczekiwanych sequeli". Jest także kompatybilna z przystawką PocketStation.


Opis opracował: Daaku