Mobile Fighter G Gundam
402V

Mobile Fighter G Gundam

Mobile Fighter G Gundam
  • Producent: Bandai
  • Wydawca: Bandai
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 27.12.1994
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 7

Mobile Fighter G Gundam (w oryginale "Kidou Butouden G Gundam") jest bijatyką opartą na uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Została wydana w 1994 r. na konsolę Super Nintendo Entertainment System, a zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Bandai.

Galeria - Mobile Fighter G Gundam
  • Mobile Fighter G Gundam
  • Mobile Fighter G Gundam
  • Mobile Fighter G Gundam
  • Mobile Fighter G Gundam

Oś fabularna gry oparta jest o serial anime pod tym samym tytułem. W linii czasowej Future Century, ludzkość zużyła większość zasobów naturalnych Ziemi, po czym sama przeniosła się w kosmos, na kolonie. Od tamtej pory co 4 lata organizowany jest turniej Gundam Fight, w którym każda z kolonii wystawia do walki swojego reprezentanta - zwycięska strona zdobywa prawo do rządzenia całą planetą przez kolejną kadencję. Niedługo przed rozpoczęciem 13. edycji turnieju, wojownik Kyoji Kasshu wykrada z laboratorium swojego ojca, Dr. Kasshu, prototyp Ultimate Gundama mający występować w walkach Neo Japonii i zbiega z nim na Ziemię. Podczas gdy uczony zostaje skazany za zdradę stanu i wprowadzony w stan krionicznego snu, młodszy brat Kyojiego, Domon, rusza za nim w pościg w Shining Gundamie jako reprezentant kolonii. Od jego wygranej oraz odzyskania Ultimate Gundama zależeć będzie od teraz los jego ojca...

Dostępny roster obejmuje 9 Gundamów kierowanych przez innego, reprezentującego swój kraj pilota. Są to Shining Gundam (Domon Kasshu), Maxter Gundam (Chibodee Crockett), Dragon Gundam (Sai Saici), Rose Gundam (George de Sand), Bolt Gundam (Argo), God Gundam (Domon Kasshu), Spiegel Gundam (Schwartz Bruder), Rising Gundam (Rain) oraz Master Gundam (Master Asia). Tylko pięciu pierwszych zawodników jest dostępnych w trybie fabularnym, zaś komplet zawodników grywalny jest w pozostałych trybach.

System walki obsługuje cztery główne przyciski ataku: słaby-szybki atak fizyczny, mocny-wolny atak fizyczny, słaby-szybki atak bronią oraz mocny-wolny atak bronią, które w połączeniu z klawiszami kierunkowymi oraz ich ciągami (ćwierćkółka, półkółka) skutkują wyprowadzaniem innych, zależnych od prowadzonego robota, postaci. Poza standardowymi kopnięciami i pięściami każda postać jest w stanie bez ograniczeń wykonywać swoje ataki specjalne - przykładowo Shining Gundam wykorzystuje swój popisowy Shining Finger, Maxter Gundam - Chibodee Upper i Chibodee Tackle, a Rose Gundam - drony Rose Bit.

Gra oferuje od samego początku cztery rodzaje rozgrywki. W Story Battle bierzemy udział w ciągu następujących po sobie, opartych o sekwencje z anime walk, aby na samym końcu zmierzyć się z bossem turnieju, Kyojim Kasshu (Devil Gundam). Versus Battle pozwala na prowadzenie walk dwóm żywym graczom za pośrednictwem dwóch padów. Championship Battle to nieskończona seria pojedynków z coraz trudniejszymi przeciwnikami, po których uzupełnia się nam nieco zdrowia, a Team Battle pozwala dwóm stronom (żywym graczom lub komputerowi) na toczenie walk zestawem do czterech wybranych postaci - po pokonaniu jednej z nich pojedynki kontynuuje następna, aż do pokonania wszystkich zawodników którejś strony.


Opis opracował: Daaku