Shin Kidou Senki Gundam Wing: Endless Duel
542V

Shin Kidou Senki Gundam Wing: Endless Duel

Shin Kidou Senki Gundam Wing: Endless Duel
  • Producent: Natsume
  • Wydawca: Bandai
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 29.03.1996
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 7

Shin Kidou Senki Gundam Wing: Endless Duel jest przeznaczoną dla dwóch graczy bijatyką opartą o uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Miała ona premierę w 1996 r. w Japonii na konsolę Super Nintendo Entertainment System, za jej developing odpowiedzialne było studia Natsume, a za dystrybucję - firma Bandai.

Wydarzenia przedstawione w grze luźno bazują na fabule serialu Gundam Wing, przedstawiającego partyzancką walkę pięciu wywodzących się z kosmicznych kolonii Gundamów przeciwko siłom ziemskiej organizacji OZ w roku A.C. 194. System Walki oparty jest na czterech przyciskach odpowiedzialnych za słabą szybką pięść, mocną/wolną pięść, słaby/szybki atak bronią oraz mocny/wolny atak bronią, które w połączeniu z przyciskami kierunkowymi oraz ich bardziej złożonymi odpowiednikami (tzw. "ćwierćkółka") skutkują u każdej postaci innym atakiem. Poza pojedynczymi ciosami i ich seriami, dostępne są także ataki na dystans (zoning), wycelowane w górę (kary na skoczków) lub w dół (okizeme), uzupełniane przerzutami w zwarciu oraz atakami specjalnymi, zużywającymi część paska energii. Pasek ten nie napełnia się samoczynnie, ale szybko odrasta w wyniku udanego blokowania lub atakowania.

System posiada dwa rozwiązania wyróżniające Endless Duel na tle innych bijatyk. Pierwszym z nich jest dostępny dla każdej postaci Vulcan - szybka seria z broni maszynowej nie zadająca wielkich strat, ale dzięki wysokiemu priorytetowi potrafiąca przerwać jego atak. Drugim rozwiązaniem jest Vernier - silnik odrzutowy pozwalający każdej maszynie na gwałtowny ruch w dowolnym kierunku, pozwalający uciec z niekorzystnej sytuacji lub zmniejszyć dystans między przeciwnikiem. Może być także użyty do spowolnienia opadania po wyskoku, a nawet do ataku z powietrza.

Na początku do dyspozycji gracza dostępny jest roster dziewięciu postaci pilotujących właściwe im, znane z serialu modele Gundamów. Są to kolejno Heavy Arms (pilot: Trowa Barton), Wing (Heero Yuy), Deathscythe (Duo Maxwell), Sandrock (Quatre Raberba Winner), Wing ZERO (Heero Yuy), Shenlong (Chang Wufei), Mercurius (Noin), Tallgeese (Zechs Merquise) oraz Vayeate (Lady Une). Każda z dostępnych maszyn różni się między sobą wartościami takimi jak siła ataku wręcz i zasięgowego, opancerzenie, mobilność czy przyrost mocy, co uwidocznione zostaje w jej stylu walki. Te oparte są na mechanizmach znanych z automatowych bijatyk, gdzie Wing jest doskonałą postacią dla początkujących, Heavy Arms stawia na zróżnicowany arsenał ataków bronią palną, Shenlong jest niezwykle szybki, ale zadaje niewielkie obrażenia seriami ciosów, a powolny Tallgeese pozbawia przeciwnika dużych części paska życia za pomocą pojedynczych salw.

Tytuł oferuje trzy podstawowe tryby rozgrywki. Story Mode pełni rolę luźnego trybu fabularnego, w którym każdy z pilotów musi zmierzyć się w walce z następującymi po sobie jeden po drugim rywalami. Versus Mode przeznaczony jest dla dwóch graczy, którzy mogą stanąć przeciwko sobie, używając wybranego do walki modelu Mobile Suita. Całość zamyka Trial Mode, będący odpowiednikiem znanego z innych przedstawicieli gatunku trybu Survival - gracz staje do walki z nieskończoną serią coraz trudniejszych przeciwników, odnawiając po każdej walce tylko nieznaczną część swojego paska pancerza. Całości dopełnia ekran opcji, pozwalający na ustalenie podstawowych parametrów gry: poziomu trudności AI, udźwiękowienia oraz konfiguracji klawiszy.

Po przejściu trybu fabularnego na poziomie trudności Hard gracz poznaje kod pozwalający na odblokowanie Gundama Epyon w trybach Versus oraz Trial. 


Opis opracował: Daaku