SKLEP
Dragon Ball GT: Final Bout
831V

Dragon Ball GT: Final Bout

Dragon Ball GT: Final Bout
  • Producent: Tose Software
  • Wydawca: Bandai
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 31.07.1997
  • Europa: Listopad 1997
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

Dragon Ball GT: Final Bout jest bijatyką opartą o uniwersum anime Dragon Ball GT, wydaną w 1997 r. na konsolę PlayStation. Developerem było studio TOSE Software Co., a wydawcą firma Bandai.

Tytuł jest pierwszą grą opartą na marce Dragon Ball, która zawiera wydarzenia i postacie pochodzące z serii anime "GT", emitowanej w tamtym czasie w telewizji publicznej. W rosterze postaci znajdziemy więc pomniejszonego Goku, młodego Trunksa oraz Pan, a wśród tych możliwych do odblokowania - także Goku w wersji Syper Saiyan 4.

Walki między polygonalnymi postaciami toczą się na trójwymiarowych planszach, po których gracze mogą się poruszać wedle uznania (także w pionie, dzięki mechanice lotu). Dwoma wartymi uwagi rozwiązaniami są Special Knockout Trick oraz Meteor Smash. Ten pierwszy jest silnym atakiem Ki wykonywanym z dużej odległości, podczas którego kamera centruje się na postaci. Jeżeli przeciwnikowi uda się w odpowiednim momencie wcisnąć przycisk odpowiedzialny za kontrowanie, dochodzi do tzw. clasha, podczas którego ataki Ki obu graczy ścierają się ze sobą. Ten, który podczas tej animacji szybciej wciskał przycisk ataku, okaże się zwycięzcą. Meteor Smash jest z kolei rozwiązaniem zapożyczonym z Dragon Ball Legends - jest to seria pre-programowanych ataków na bliski dystans aktywowanych kombinacją przycisków.

Roster początkowo liczy sobie tylko 10 postaci (w tym znani z serii Z Mystic Gohan, Freeza i Perfect Cell), ale odblokować można kolejnych 8. Są to głównie wersje Super Saiyan już dostępnych postaci, choć do wyboru są także Super Vegetto, Future Trunks i Goku SSJ4. Po wpisaniu kodu można też grać Golden Great Ape Baby.

Gra posiada 3 zróżnicowane tryby gry. Battle Mode pozwala jednemu lub dwóm graczom na walkę przeciwko sobie lub przeciw komputerowi. W Tournament Mode stajemy wybraną przez nas postacią do serii walk, której zaliczenie nagradzane zwykle jest odblokowaniem nowego wojownika. Z kolei w Build Up Mode możemy ćwiczyć wybranego przez nas zawodnika, podnosząc jego statystyki oraz siłę najczęściej używanych ciosów.

Tytuł wydano początkowo w bardzo skromnym nakładzie 10.000 kopii w obawie przed tym, że większość graczy nie była jeszcze zaznajomiona z serią GT. W latach 2002 i 2004 pojawiły się na rynku wznowienia gry, w tym również na terenie Wielkiej Brytanii, gdzie nie miała ona wcześniej premiery. 


Opis opracował: Daaku

Miesięcznik PSX Extreme