Dragon Quest III: The Seeds of Salvation
3139V

Dragon Quest III: The Seeds of Salvation

Dragon Quest III: The Seeds of Salvation
  • Producent: Chunsoft
  • Wydawca: Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 10.02.1988
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Dragon Quest III, w Stanach Zjednoczonych znany pod tytułem Dragon Warrior III, to japońska gra RPG wyprodukowana przez Chunsoft i wydana przez Enix. Tytuł ukazał się najpierw na NES-ie, stając się społecznym fenomenem w Japonii, a następnie doczekał się też kilku innych wersji, m.in. remake’u na SNES-a (za jego stworzenie odpowiadało Heartbeat).

Akcja Dragon Questa III rozgrywa się wiele lat przed wydarzeniami przedstawionymi w poprzednich dwóch częściach, choć sceną zmagań jest zupełnie inny świat. Główny bohater, tudzież ewentualnie bohaterka (gracze sami wybierają płeć swojej postaci przed rozpoczęciem rozgrywki), wyrusza w podróż celem pokonania niejakiego Baramosa, antagonisty, który przymierza się, aby zrobić sporą zadymę.

“Trójka” wprowadza szereg nowych rozwiązań, niektórych wręcz rewolucyjnych, choć podstawowe założenia nie uległy zmianie. Wykreowana przez nas postać, wraz ze skaptowanymi towarzyszami, podróżuje po fantastycznym świecie złożonym z wielu mniej lub bardziej cudacznych lokacji. Starcia są losowe i turowe, czynności w ich trakcie wybieramy z listy komend. Zwycięstwa nagradzane są punktami doświadczenia i złotem, które, na swój sposób, pomagają nam rozwijać podopiecznych.

Największą nowością w DQIII jest obecność profesji, od których zależny jest wachlarz umiejętności i statystyki. Główny bohater/bohaterka zawsze posiadają tę samą klasę (Hero), ale inaczej jest u dających się zwerbować towarzyszy (ci, swoją drogą, nie mają nic wspólnego z głównym wątkiem). Dla przykładu pomocną dłonią służą wojownik, czarodziej, kleryk, handlarz i błazen. Postać nie jest przypisana do profesji na zawsze i można ją zmienić w świątyni Dhama, ale wiąże się to z obniżeniem poziomu doświadczenia i parametrów. Brzmi niezbyt przekonująco, jednak dzięki takim zabiegom jesteśmy w stanie stworzyć postać potrafiącą np. używać czarów i posiadającą jednocześnie dużą odporność na obrażenia charakterystyczną dla wojownika. W perspektywie średnio- lub długoterminowej coś takiego jest jak najbardziej wskazane.

Wersja na SNES-a posiada kilka dodatków. Po pierwsze, poprawiono w niej grafikę. Po drugie, dodano specjalne ziarenka dające możliwość zmiany umiejętności. A po trzecie - grę poprzedza sekwencja, w której dokonujemy pewnych wyborów wpływających na osobowość protagonisty/protagonistki.

Podobne gry