SKLEP
Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
6493V

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
  • Producent: Square Enix
  • Wydawca: Square Enix
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 26.01.2006
  • Europa: 17.11.2006
  • Polska: 22.12.2006
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • przemoc

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII to strzelanina przygotowana przez Square Enix w ramach serii Compilation of Final Fantasy VII. Tytuł nawiązuje do scenariusza Final Fantasy VII. Gra pojawiła się na rynku europejskim w 2006 roku, w wersji na PS2.

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII charakteryzuje się shooterowym gameplayem z elementami RPG. Walki w grze odbywają się w czasie rzeczywistym. Akcja obserwowana jest z rzutu TPP, przypominającego perspektywę z Resident Evil 4 (widok z nad ramienia głównego bohatera). Po zabiciu przeciwników Vincent, który jest protagonistą Dirge of Cerberus, otrzymuje punkty doświadczenia. Na końcu każdego poziomu można zdecydować czy lepiej poświęcić EXP na zwiększenie mocy Vincenta czy też na zamianę ich w walutę, którą można przeznaczyć na zakupienie lepszego ekwipunku oraz potrzebnych przedmiotów.

 

Ważną rolę w produkcji odgrywa fabuła. Głównym bohaterem Dirge of Cerberus jest Vincent Valentine, który w Final Fantasy VII był jedną z opcjonalnych postaci do zwerbowania. Vincent musi przeciwstawić się organizacji zwanej Deepground, która zamierza wykorzystać stwora zwanego Omegą do zniszczenia życia na planecie. W trakcie swojej przygody Vincent spotka m.in Caitha Sitha oraz Yuffie Kisaragi - postaci znane z "siódemki".

 

Square Enix zdecydowało się na poświęcenie Vincentowi całej gry z tego powodu, że jego postać nie została - jak twierdzą sami deweloperzy - zbyt dobrze wyeksponowana w Final Fantasy VII. Fakt, że Vincent posługiwał się bronią palną, pozwolił zespołowi twórców na łatwiejsze dopasowanie rozgrywki do gatunku strzelanin. Po japońskiej premierze Dirge od Cerberus Square Enix zabrało się za nanoszenie poprawek. Z tytułu wycięto słaby tryb online'owy, a wzmocniono kampanię singleplayer, dodając do niej etapy, które wcześniej dostępne były przez usługę PlayOnline. Wyrzucono także tryb Easy, który wg japońskich graczy był zbyt prosty.

 

Gra sprzedała się w ilości prawie pół miliona sztuk w Stanach Zjednoczonych oraz 300 tys. egzemplarzy w Europie pomimo mocno krytycznych recenzji (średnia ocen oscyluje wokół wartości 5/10).
 

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme