Mini-Mech Mayhem
213V

Mini-Mech Mayhem

Mini-Mech Mayhem
  • Producent: FuturLab
  • Wydawca: FuturLab
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 18.06.2019
  • Europa: 18.06.2019
  • Polska: 18.06.2019
  • Gatunek: Party games, Wirtualna rzeczywistość
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 3
  • online

Mini-Mech Mayhem to planszowa party-game zaprojektowana z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Tytuł ukazał się na PlayStation 4. Za jego produkcję odpowiadało studio FuturLab.

Produkcja FuturLab to gra imprezowa, w której mamy do czynienia z rywalizacją czterech sympatycznych robotów. Na początku zabawy możemy zadecydować o wyglądzie naszego podopiecznego, ale poszczególne części itd. nie mają przełożenia na rozgrywkę.  

Rywalizacja odbywa się na planszy o wymiarach 9x9. Grać mogą maksymalnie cztery osoby, a żeby wygrać, ktoś musi zdobyć trzy monety. Można to uczynić na dwa sposoby: albo stanąć w odpowiednim miejscu, albo likwidując rywala. Dotarcie do monety kończy rundę, wyeliminowanie kogoś siłą nie, więc zmagania toczą się dalej (w teorii można zatem wygrać starcie nie rozgrywając więcej niż jednej rundy).  

Mini-Mech Mayhem nie jest jednak zręcznościową młócką. Przeciwnie - mamy tu do czynienia z zasadami przypominającymi strategię turową bądź uproszczone szachy. Każdy gracz podejmuje decyzję, jakie trzy ruchy wykonać, tj. w które miejsce się udać i kiedy/jak zaatakować. Poruszać można się w czterech kierunkach, strzelać można zaś w ośmiu (na planszach pojawiają się też niekiedy przeszkadzajki, co można wykorzystać do swoich celów). Gdy wszyscy już się na coś zdecydują, roboty przystępują do boju. Co należy odnotować, wcześniej gracze nie są w żaden sposób informowani, jakie ruchy wykonają ich rywale.    

Roboty mogą wykonywać ataki specjalne, co jednak związane ze spełnieniem konkretnych warunków - aby móc jej odpalić, potrzebna jest nam bowiem energia, którą gromadzimy zbierając orby pojawiające się na planszy.  

Standardowe czynności, tzn. poruszanie i strzelanie, też wiąże się z kosztami, lecz już nie energii. Co więcej, w przypadku strzelania koszt bywa różny w zależności od tego, w jaką część ciała celujemy (najwięcej ‘kosztuje’ strzał w głowę mogący przesunąć rywala o jedno pole). Od nagromadzenia tych wszystkich ruchów zależy z kolei, kto będzie miał pierwszeństwo działania. Im będzie ich więcej, tym później zaczniemy.

Muzykę do Mini-Mech Mayhem napisał Joris de Man, kompozytor ścieżki dźwiękowej m.in. do Killzone i Horizon: Zero Dawn.

Podobne gry