The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard
322V

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard
  • Producent: Bethesda Softworks
  • Wydawca: Bethesda Softworks
  • Polski dystrybutor: Cenega S.A. (PC)/Brak (Pozostałe)
  • Wersja językowa: PL Pełna (PC)/ENG (X360/PS3)
  • Premiery
  • Świat: 26.06.2012
  • Europa: 26.06.2012
  • Polska: 02.11.2012
  • Gatunek: Otwarty świat, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 18
  • przemoc

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard to osadzone w otwartym świecie RPG wyprodukowane i wydane przez Bethesda Softworks 26 czerwca 2012 roku na Xbox 360, 2 sierpnia 2012 na PC z systemem Windows i 26 lutego 2013 roku na świecie (dzień później na terenie Europy) na PlayStation 3. Wersja na PC na terenie Polski, dzięki Cenega S.A., pojawiła się 2 listopada 2012 roku.

W późniejszym czasie - jako element The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition - dodatek ten ukazał się na PS4 i Xbox One.

Produkcja jest dodatkiem wymagającym wersji podstawowej. Nie zmienia on założeń wersji podstawowej, czyli jest RPG-iem, gdzie ważnym elementem jest eksploracja, a tylko je rozbudowuje o nowe elementy jak np. lokacje czy nowe mechaniki. Dodaje też nową, niepowiązaną z podstawową wersją, linię fabularną z którą gracz może zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

W ramach fabuły opowiedziany jest konflikt między pradawnym lordem wampirów Harkonem a tytułowym zakonem Świtu. Lord, korzystając z mocy Zwojów Starszych chce zakończyć, jak to on określił, "Tyranię Słońca", wskutek czego zapanowałaby wieczna ciemność, dzięki czemu wampiry będą mogły korzystać z pełni mocy. Zakon Świtu natomiast  planuje ze wszelkich sił do tego nie dopuścić. Gracz staje więc po jednej ze stron (co daje pewne korzyści) i stara się wraz z nowymi współpracownikami pokonać drugą stronę konfliktu.

Produkcja spotkała się z chłodnym jak na uniwersum przyjęciem zyskując noty na średnim poziomie 66 procent (PC), 73 (Xbox 360) i 79 (PlayStation 3). Najczęściej krytykowano stosunek nowej zawartości do ceny i to, że niezbyt rozszerzała ona uniwersum The Elder Scrolls V: Skyrim.


Opis opracował: BZImienny

Podobne gry