American McGee's Alice (PC)

American McGee's Alice (PC)

American McGee's Alice
  • Producent: Rogue Entertainment
  • Wydawca: Electronic Arts
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland (Windows), Brak (Macintosh), EA Polska (X360/PS3)
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 05.12.2000
  • Europa: 05.12.2000
  • Polska: 27.12.2000
  • Gatunek: Przygodowa, Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16

Ocena społeczności

8.83 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

American McGee's Alice to mieszanka gry przygodowej oraz platformowej z elementami horroru wyprodukowana przez Rogue Entertainment i wydana przez Electronic Arts 5 grudnia 2000 roku na PC z systemem Windows, a 5 lipca 2001 także na Mac OS. Na terenie Polski, dzięki Cenega Poland, produkcja pojawiła się 27 grudnia 2000 roku. Pierwotnie planowano także wersję na PS2, ale prace nad nią zostały wstrzymane. 

14 czerwca 2011 na świecie (a u nas 3 dni później, gdzie za wydanie odpowiadał Electronic Arts Polska), rynek ujrzały wersje na Xbox 360 oraz PS3 (cyfrowa dystrybucja). 

American McGee's Alice jest luźną adaptacją uniwersum ukazanego w książkach "Alicja w Kraine Czarów" oraz "Po drugiej stronie lustra" napisanych przez Lewisa Carrola.  W odróżnieniu od powieści, gra posiada ciężki klimat, a większość krainy przypomina koszmar. Produkcja korzysta ze zmodernizowanego silnika Quake III Arena, dzięki czemu charakteryzuje się dobrą jak na rok wydania oprawą graficzną. Gracz może zapoznać się z tą produkcją jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

W ramach fabuły opowiedziana jest historia Alicji, która wskutek traumatycznych wydarzeń z przeszłości traci kontakt z rzeczywistością, w efekcie czego zostaje uznana za niepoczytalną i umieszczona w zakładzie psychiatrycznym. Tam też pewnego razu, wskutek halucynacji, rozmawia z trzymanym przez nią pluszakiem i przenosi się do tajemniczej krainy rządzonej przez złą królową. Zadaniem Alicji jest - przy pomocy wymyślnego arsenału - pokonać tą istotę i przywrócić tam harmonię.

Produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony recenzentów i uzyskała noty na średnim poziomie 85 procent. Poza aspektami wizualnymi gra dawała także powód, by spojrzeć na książkowy pierwowzór z innej perspektywy. Jest to także ostatnia komercyjnie wydana gra studia, które to w 2001 zostało zamknięte.

Dużo później, dzięki wstecznej kompatybilności, zadebiutował także na Xbox One.


Opis opracował: BZImienny