Call of Duty: United Offensive
229V

Call of Duty: United Offensive

Call of Duty: United Offensive
  • Producent: Xatrix Entertainment
  • Wydawca: Activision (Windows), Aspyr Media (Mac)
  • Polski dystrybutor: Licomp Empirical Multimedia (Win), Brak (Mac)
  • Wersja językowa: PL Pełna (Win), ENG (Mac)
  • Premiery
  • Świat: 14.09.2004
  • Europa: 24.09.2004
  • Polska: 22.10.2004
  • Gatunek: Strzelanina FPP
  • Liczba graczy: 1-32
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16
  • przemoc

Call of Duty: United Offensive to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Gray Matter Studios (wcześniej istniejący pod nazwą Xatrix Entertainment) i wydana przez Activision 14 września 2004 roku na świecie i 24 września 2004 roku w Europie na Windowsa oraz listopadzie 2004 w USA i 11 marca 2005 roku w Europie na Macintosha. Wersja na Windowsa na terenie Polski, dzięki Licomp Empirical Multimedia, pojawiła się 22 października 2004 roku.

Call of Duty: United Offensive w swoich założeniach pozostaje podobny, co Call of Duty z 2003 roku. W porównaniu do poprzedniej odsłony pojawiło się kilka zmian, m.in. możliwość rozstawienia lekkiego karabinu maszynowego czy przytrzymania granatu przed rzutem. Bardziej widoczne zmiany są w rozgrywce rywalizacyjnej, w ramach której na widocznie większych niż w poprzedniej części mapach występują pojazdy, które gracz może kontrolować czy można awansować, co wpływa na przebieg starcia. Produkcja, choć działa na tym samym silniku, czyli id Tech 3, to doczekała się kilku usprawnień graficznych takich jak lepsze efekty cząsteczkowe. Gracz może w pełni zobaczyć te zmiany w kampanii dla pojedynczego gracza albo rozgrywce rywalizacyjnej.

W ramach kampanii mamy opowiedzianą historię 3 żołnierzy (Amerykanin, Brytyjczyk, Rosjanin), którzy uczestniczą w bitwach z okresu II wojny światowej jak np. Wojna w Ardenach. Podobnie jak w przypadku poprzednich odsłon misje są zrobione z rozmachem i występują w nich sceny na które gracz nie ma wpływu, jak np. bombardowanie.

Produkcja, podobnie jak Call of Duty, zostało ciepło przyjęta przez środowisko graczy, a "Computer Games Magazine" uhonorował go tytułem najlepszego dodatku 2004 roku. Chwalono głównie oprawę audiowizualną i rozgrywkę rywalizacyjną, a krytyka dotyczyła chaosu w kampanii. Jest to też ostatnia produkcja studia, ponieważ po wypuszczeniu jej stali się częścią Treyarch.


Opis opracował: BZImienny

Podobne gry