Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution

8,0
8 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Relic Entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   RTS
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
01.03.2011
Europa:
01.03.2011
Polska:
03.03.2011
Producent:
Relic Entertainment
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   RTS
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
01.03.2011
Europa:
01.03.2011
Polska:
03.03.2011

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution - opis gry

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution to strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG oraz gry taktycznej wyprodukowana przez Relic Entertainment i wydana przez THQ Inc. 1 marca 2011 roku. Na terenie Polski, dzięki CDP, produkcja pojawiła się 3 marca 2011 roku. Jest to samodzielny dodatek do wydanego w 2009 roku Warhammer 40,000: Dawn of War II, a fabularnie kontynuacja dodatku Chaos Rising.

29 września 2016 roku, dzięki Feral Interactive, pojawiły się porty na Macintosha oraz Linuxa.

Dalsza część tekstu pod wideo

Względem poprzedniego dodatku gra przeszła kilka poważnych zmian w mechanice. Gracz dostaje pod dowództwo 4 bohaterów (od pewnego momentu fabuły - wyłączając głównego bohatera - mogą być zastąpieni przez gwardię honorową), którzy za wykonywanie określonych zadań awansują na wyższy poziom i otrzymują dodatkowe wyposażenie. Dodatkowo, istnieje możliwość rekrutowania w określonych punktach jednostek za znajdowane w grze zasoby - rekwizycję oraz energię. 

Gra pozwala przetestować tą mechanikę w m. in. rozbudowanej rozgrywce sieciowej oraz kampanii. W jej ramach opowiedziana jest historia mająca miejsce 10 lat po wydarzeniach z pierwszego dodatku do Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising. Mimo pokonania wojsk Ulkaira, sektor Aurelia wciąż męczony jest różnymi konfliktami w efekcie czego Imperium traci cierpliwość i wysyła "Młot Imperatora", czyli Gwardię Imperialną. Po jej rozbiciu wysyła najpotężniejszą flotę w celu przeprowadzenie Exterminatusa, wskutek czego wymrze cały sektor - jedyne, co może ich przekonać do przerwania eksterminacji, to znalezienie i zabicie Azariaha Kyrasa, głównego winnego tragedii sektora. Gracz wciela się więc w jedną ze stron (m. in. Tyranidzi, Gwardia Imperialna) i stara się wpłynąć na przebieg tego procesu.

Produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów/recenzentów i uzyskała noty na średnim poziomie 80-85 procent. Jakiś czas po wydaniu tego dodatku THQ Inc. zbankrutowało, wskutek czego doszło do kilku komplikacji i seria doczekała się kolejnej odsłony dopiero w 2017 roku.

Wideo - Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper