PlayStation World #8

BLOG
343V
PlayStation World #8
Dominik Hyży | 04.11.2018, 15:04
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.
Tym razem dużo rankingów i wykresów. Ale nie tylko.

Creative Director Ghost of Tsushima urządził sobie pogawędkę z redaktorem GamesIndustry i opowiedział kilka rzeczy o procesie tworzenia gry. Kilka ciekawszych wypowiedzi:

E3 to był świetny czas dla Sucker Punch. Gra którą pokazaliśmy światu i nad którą pracowaliśmy od lat, stała się czymś z czego jesteśmy dumni. Czasami wydaje się nam, że pracujemy w odosobnieniu, w jaskini, więc chwila gdy w końcu możesz pokazać ludziom nad czym pracujesz, to wspaniałe uczucie.

Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością tworzenia gry w feudalnej Japonii, ponieważ przywołuje ona wiele romantycznych obrazów, w naszych umysłach. Częścią fantazji tego okresu, jest bycie samurajem. Motywy te są mało wykorzystywane w grach i nie wiem dlaczego tak się dzieje. Oczywiście Ghost of Tsushima nie jest pierwszą grą tego typu, ale motywy te były dotąd zarezerwowane dla japońskich twórców. Może wydawać się, że zachodnie studio jest mało kompetentne do tego, ale zapewniam, że zrobiliśmy wszystko co mogliśmy, by gra była jak najbardziej autentyczna. Aby to osiągnąć, nawiązaliśmy współpracę z ekspertami z różnych dziedzin. Rozmawialiśmy z japońskimi twórcami gier, którzy udzielali nam porad dotyczących norm kulturowych, asystowali nam przy nagraniach dźwiękowych. Konsultowaliśmy się ze specjalistami od walki z tamtego okresu, którzy pokazywali nam jak używać broni i innych nietypowych przedmiotów, podczas sesji motion-capture. Sucker Punch jest dobre w tworzeniu gier, ale nie jesteśmy ekspertami od japońskiej kultury, dlatego opieraliśmy się na tych wszystkich osobach, za co jesteśmy im ogromnie wdzięczni.

Gra nie ma jeszcze daty premiery, ale oczekuje się, że dołączy do innych, świetnych gier od zespołów first-party. Bezwzględnie czujemy presję, by sprostać standardom ustanowionym przez inne gry, jak Spider-man, Horizon ZD, Uncharted 4 czy God of War. Ale taka presja jest dobra. Chcemy zapewnić graczom takie same doświadczenia, jakie czerpali z innych gier. Co ważne, pozostałe studia dają nam wskazówki, rozmawiamy ze sobą, uczymy się wzajemnie od siebie.

Studio z pewnością ma wielkie ambicje. Teraz dochodzi jeszcze presja związana z Red Dead Redemption 2. Czy gra ma szansę być RDR2, w feudalnej Japonii? Dla przypomnienia, świetny gameplay z E3.

 

Kończy się rok 2018, więc czas na pierwsze nagrody. TIGA-stowarzyszenie twórców i wydawców gier, przyznało swoje nagrody. Oddano  ponad 40 tys głosów, a największym wygranym okazało się Sony.

Wydawca roku - SIEE

Action-adventure roku - God of War

Sound design - Gran Turismo Sport

Social game - Hidden Agenda

Jednak tytuł najlepszej gry trafił do.....Avakin Life. Nie pytajcie. To coś bardzo dziwnego na komórki. Zwycięzcom i tak gratuluję, wszystkim.

 

Jest taki sport, który kochają miliony Polaków i jakieś 3 miliardy na świecie. Sony wyszło im na przeciw i zaprezentowało gwiazdę, która będzie zdobić okładkę ich sztandarowego hitu. Przed państwem Bryce Harper. Premiera gry 26 marca 2019.

Firma analityczna NPD opublikowała dane najbardziej dochodowych gier wydanych w USA na PS4 i Xboxa One od początku generacji. Są to najbardziej dochodowe gry, ale licząc wyłącznie podstawową kwotę za grę, żadnych dlc i innych płatności. Gry sprzedawane w zestawach z konsolami, nie były brane po uwagę. Wyłącznie samodzielne pudełko/cyfra. Zestawienie jest do września, ale NPD zaznaczyło, że w rankingu PS4 z uwzględnieniem października, znalazł się już Spider-man, chociaż nie podali dokładnie miejsca. Dwa singlowe exy, wydane w tym roku, wśród najlepiej sprzedających się gier generacji. Bardzo ładnie. Poza tym? Amerykanie lubią strzelać. Coś Was zaskoczyło?

 

Gran Turismo Sport doczeka się usprawnień, w systemie kar. Dotąd po otrzymaniu kary czasowej, gracze celowo wozili się z nią aż do końca wyścigu, by zbić ją tuż przed metą. Te praktyki zostaną ukrócone. Na torach pojawią się tzw "strefy kar", gdzie samochód gracza automatycznie zwolni, a kierujący odzyska nad nim kontrolę dopiero gdy kara czasowa zostanie zlikwidowana. Rozwiązanie po raz pierwszy zostało zastosowane podczas niedawnych mistrzostw FIA GTS w USA. Niedługo trafi także do gry.

Co poza tym w świecie GT? W zawodach regionalnych, wyłonionych zostało 30 najlepszych graczy. Wielki finał odbędzie się, w dniach 16-18 listopada, w Monaco. Najlepsi mogą liczyć na angaż, w prawdziwych seriach wyścigowych.

 

Nie milkną echa ostatniego raportu finansowego Sony. Z Sony jest jak z polskim budżetem. Rzeczywistość przerasta ekspertów, i prognozy trzeba cały czas podnosić. Pojawiło się sporo grafik, pokazujących jak radzi sobie konsola obecnie i jak radziła sobie marka na przestrzeni lat. Jeżeli zastanawiacie się, dlaczego gry w cyfrze są tak drogie, to już wiadomo. Aż 30% od każdej transakcji pobiera Sony.  Nieistotne czy to gra, dlc, przepustka, czy mikropłatności. Czy się stoi czy się leży, 30% się należy.  Także taniej nie będzie, chyba że w promocjach, bo te 30% to przestrzeń dla Sony na zbijanie ceny. Przy okazji rezygnowanie z części dochodu. Procent od sprzedaży pudełkowej jest zdecydowanie niższy.

Pierwsza grafika pokazuje sprzedaż netto (nie zysk) i podział na kategorie. Cały rok fiskalny 2017. Zaskakuje to, że najmniej dochodową gałęzią dla Sony jest sprzedaż gier pudełkowych, które stanowiły w owym okresie prawie 70% z całości.

Druga grafika pokazuje ilość osób opłacających Plusa, na przestrzeni lat. Tutaj kolejne zaskoczenie, bo mimo ciągle bardzo dobrej sprzedaży PS4, to liczba abonentów nie rośnie i trudno powiedzieć czym to jest spowodowane. Wygląda na to, że z drugiej połowie trwania generacji, na konsole rzucają się głównie gracze singlowi. Ewentualnie posiadacze podstawowej wersji, którzy Plusa już mają, wymieniają ją na Pro.

Kolejna pokazuje jak rosną wpływy z PSN. Przypomina to podjazd na najtrudniejszym etapie Tour de France.

Ostatnia grafika jest najciekawsza, bo pokazuje zysk operacyjny (lub stratę) działu gier, na przestrzeni 22 lat. Jest tutaj kilka ciekawostek. Żaden start generacji nie obył się bez strat. PS3 przyniosło największe, ogromne straty. Dopłacanie do każdej sztuki nawet 200$ swoje zrobiło. PS2 wygląda dziwacznie. Najpopularniejsza konsola, 150 mln sztuk. Akurat w okresie gdy sprzedawała się najlepiej, to zyski spadały lawinowo. Piractwo? PS4 to fenomen. Obecny rok będzie zdecydowanie rekordowy. Pomarańczowy słupek uwzględnia dwa minione kwartały roku finansowego, plus prognozy na kolejne dwa.

Dla porównania cykl życia konsol Nintendo. Stabilizacji finansowej pozazdrościć im może każdy. Tylko 3 lata z niewielkimi stratami. Niestety nie ma żadnych danych od Microsoftu.

To wszystko na dzisiaj. Baaaaaaardzo proszę traktować ankietę humorystycznie.

 

Oceń bloga:
15

Dlaczego Microsoft nie ujawnia danych z działu gier, mimo że z innymi nie mają takiego problemu?

1. Wstydzą się strat.
62%
2. Wstydzą się małych zysków.
62%
3. Wstydzą się działu konsol.
62%
4. Nie chcą zawstydzać konkurencji.
62%
Pokaż wyniki Głosów: 62

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper