Znalezione w sieci - Chronologia Xboxa One

BLOG
431V
Znalezione w sieci - Chronologia Xboxa One
Pirx | 08.02.2014, 12:47
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

W odmętach internetu natrafiłem na tekst, którym chciałbym się z wami podzielić - oto przepowiednia przyszłości nie tylko naszej branży, ale i całego wszechświata.

Pierwsze przepowiednie jak na razie się nie sprawdziły no ale nic straconego. Na zachęte przetłumaczyłem kilka pierwszych akapitów, resztę możecie doczytać na stronie Learn to Counter (chyba, że ktoś chcę resztę, to mogę dorzucić), polecam zresztą lekturę innych artykułów Michaela Lowella, szczególnie jeśli udziela się wam cyniczne spojrzenie na obecny kształt naszej branży.

 

22 Listopada 2013 – Xbox One przekroczył wszelkie oczekiwania i sprzedał 10 milionów sztuk w dniu premiery. Na ulicach miast USA (gdzie oczekuje się, że Xbox One poradzi sobie najlepiej) wybuchają zamieszki po tym jak dziesiątki milionów Amerykanów zostały na suchym lodzie z powodu „ograniczonych zapasów”. Chociaż Microsoft obiecuje rozwiązać ten problem, ludzie odreagowują swój gniew na fanach pozostających w tyle konsol Playstation 4 i Wii U. Strony hardkorowych graczy takie jak GameFAQs, które zajadle stawiały opór Xbox One, godzą się z faktem jak wielkimi casualami się okazali.

 

Grudzień 2013 – Microsoft niszczy wszelkie rekordy kiedy to schodzi 100 milionów sztuk Xboxa One w samych Stanach Zjednoczonych. Wartość firmy podwaja się z każdym tygodniem, a Xbox One staje się międzynarodowym fenomenem, który przebija wszystko co widziała historia tej branży. Świąteczne kolędy zastąpione są muzycznymi recytacjami dialogów z Ryse: Syn Rzymu. Ryse z łatwością staje się najlepiej udaną grą w czterdziestoletniej historii komercyjnych gier wideo, zarabiając ponad bilion dolarów i zdobywając w recenzjach średnio 272 punkty (na 100 możliwych) wg Metacritic. Branżowy portal IGN daje Ryse ocenę 57/10, stwierdzając „Może nie dajemy tak wysokich ocen zbyt często i jesteśmy zbyt niekompetentni aby mieć prawo do recenzowania lub komentowania jakiejkolwiek gry wideo, ale nawet pismak z IGN widzi, że ta gra to największe osiągnięcie w historii ludzkiego gatunku.”

 

2014 – Każdego miesiąca sprzedaje się już miliard sztuk Xboxa One. Nawet Japonia, gdzie powszechnie wierzono, że Xbox 360 był ostateczną zemstą za Pearl Harbor, Xbox One schodzi z półek lawinowo. „Konsolowe wojny” już się skończyły, ale jednocześnie dopiero się zaczęły. Grupy bojowników, lojalne wobec Microsoftu wypowiadają wojnę totalną biurom Sony i Nintendo, i wiele znanych osobistości ginie w atakach. Dostrzegając nieuchronną klęskę zarówno Satoru Iwata jak i Kazuo Hirai oddają Nintendo i Sony w ręce Microsoftu. Mówi się, że to zwycięzcy piszą historię, i ten moment dowodzi że amerykańskie gry wideo są miliard razy lepsze niż te nudziarskie japońskie tytuły. Nawet pośród upartej społeczności fanów bijatyk powszechnie uznaje się, że Killer Instinct z 2013 roku zmiótł wszystkie poprzednie bijatyki - szeroko chwalona jest długość gry oraz poziom skomplikowania combosów. Organizatorzy turnieju bijatyk Evo 2014 wynajmują całe miasto Las Vegas aby ulokować imprezę, na którą, według szacunków, przybyło ponad 5 milionów uczestników, obserwowanych przez miliardy widzów przed telewizorami.

 

2015 – Uaktualnione wersje Microsoft Office oraz Sapera zostają wydane na Xboxa One. Microsoft Office, kompilacja gier podobna do The Orange Box, zostaje najwyżej ocenianą grą roku i zdobywa tuziny nagród. Szczególnie zapadający w pamięć jest Microsoft Excel, chwalony za swoje „skomplikowanie i perfekcję godną EVE Online”. Nowa wersja Sapera staje się wielce popularnym „e-Sportem”, a rok później staje się pierwszą grą wideo rozgrywaną na zawodach olimpijskich. W obliczu ukazania się najlepszych programów platformy Windows na Xbox One, tak zwana Rasa Panów PC otrzymuje śmiertelny cios. Gracze komputerowi zdają sobie sprawę z tego, jaką farsą i oszustwem okazał się rynek PC, i masowo niszczą swoje komputery. Wpływ tych wydarzeń na rynek komputerowy nie ogranicza się wyłącznie do jego rekreacyjnej sfery. Pod koniec roku, 97 procent wszystkich komunikacji biznesowych przeprowadzanych jest przez czat głosowy Xbox Live, co doprowadza takie osiadłe w tradycyjnych sieciowych rozwiązaniach firmy jak Cisco do bankructwa.

 

2016 – Xbox One jest zdecydowanie najbardziej popularnym konsumenckim urządzeniem elektronicznym w historii ludzkości, i według niektórych szacunków, sprzedał się już w ponad 20 bilionach sztuk. 95 procent populacji Chin wymarło, starając się utrzymać wysokie tempo produkcji aby dorównać zapotrzebowaniu na sprzęt, co ostatecznie zmniejszyło ceny żywności na całym globie i zakończyło światowy głód. W połowie lata Microsoft wypuszcza na rynek przenośną baterię i pasek do Xboxa One, dzięki czemu staje się najpopularniejszym przenośnym sprzętem na świecie. Teraz-już-przenośne urządzenia Kinect są używane do zmapowania i skatalogowania całej planety co skutkuje niesamowitymi zyskami w świecie logistyki i ekonomii. Choć sama odjazdowość Xboxa One zaczęła już pożerać rynek telefonów komórkowych, dodatki do niego okazują się druzgocące dla Apple i Samsunga, którzy kompletnie zaskoczeni ogłaszają bankructwo. Microsoft dzierży teraz kompletną kontrolę nad światowym sektorem komputerowym i elektronicznym, a jedyną konkurencją stanowi rynek drukarek 3D, które służą do drukowania milionów ton chrupek Doritos każdego dnia.

 

2017 – W toku aktualizacji firmware’a na przestrzeni blisko 4 lat, rozdzielczość Xboxa One zostaje zwiększona ze standardowego 1080p do zdumiewającego 32K. Konstatacja, że Xbox One jest bardziej realistyczny niż sama rzeczywistość prowadzi starsze pokolenia do depresji i frustracji, gdy zdają sobie sprawę, że ich życia okazały się kompletnie bezwartościowe. Portal recenzencki Polygon wystawia  ocenę 3/10 w swojej re-recenzji „Prawdziwego Życia”, powołując się na przestarzałą grafikę i słabe traktowanie kobiet. Jeszcze w tym roku ukazuje się Ryse 2: Syn Syna Rzymu. Biurokracja i konflikty na świecie ustają na wiele tygodni kiedy to narody na całym świecie przeżywają grę i dyskutują o niej przez czat Xbox Live. Wprawdzie głośna mniejszość spiera się, że sama gra to tak naprawdę 13-godzinny film skomponowany z tzw. „in-game footage”, serwis Kotaku oznajmia, że „oglądanie filmów też wymaga umiejętności” a Ryse 2 to „najbardziej artystyczna ze wszystkich artystycznych sztuk w historii artystycznej sztuki sztuk sztuk”

Oceń bloga:
7

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper