FAR CRY CUBA

BLOG
1165V
FAR CRY CUBA
keyholestyle | 17.02.2016, 23:10
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

przecie... żart ;D w tym blogu Postanowiłem że pokażę wam i opiszę swój jeden z projektów nad którym pracowałem na początku zeszłego roku 

Nie za krótki wstęp do tych projektów, skąd pomysł na nie itp.   
Rok 2008 uważam za jeden z najlepszych jeżeli chodzi o gry (następny to 2013) to wtedy ukazało się masę hitów przez które pokochałem gry już tak na serio (MIRROR'S EDGE,PRINCE OF PERSIA,GTA IV,DEAD SPACE itd.) chociaż XBOX 360 posiadałem już jakiś rok? 2 lata? to dopiero po 2008 roku granie stało się moją pasja, zacząłem wtedy również zbierać PSX EXTREME jak i inne magazyny itd. itd. Mimo iż już w 2005 roku wiedziałem co chcę robić w życiu i ,że będzie to musiałabyć praca w branży gier, to w 2008 wiedziałem które studia gier będą pracą moich marzeń. Kandydatami były wtedy EA,ROCKSTAR GAMES i UBISOFT (dzisiaj są to REMEDY ENTERTAIMENT,NAUGHTY DOG,UBISOFT) Electronic Arts. ze względu na wydane w tam tym czasie kilka gier jak właśnie Miror's Edge,SPORE czy Dead Space w których się zakochałem i marzyłem o pracy nad nimi. Dzisiaj nie jestem pewien czy chciałbym pracować w ogóle dla EA no ale... Rockstar Games ze względu na wydane GTA IV w którym również się zakochałem i które ukończyłem nawet 3 razy a przez opening theme - SOVIET CONNECTION zapisałem się kilka lat później na skrzypce na których grałem przez pótora roku. Rockstar zawdzięczam najwięcej bo to dzięki ich GTA SAN ANDREAS własnie w 2005 roku (i to wtedy tuż przed premierą grałem po raz pierwszy w GTA VICE CITY)wiedziałem co chcę robić w życiu. UBISOFT kocham do dzisiaj i mogę powiedzieć ,że jestem jego fan boy-em ale to też od nie dawna. Kocham UBISOFT całym sercem i pracę tam ustawiłem sobie jako główny cel mojego życia. W ich grach jest wszystko co mogę powiedzieć zawsze mnie kręciło - parkour,najnowsze technologie militarne,strzelanie,skradanie się,elminowanie wroga po cichu,świetnie zaprojektowane postaci czy od ostatniego czasu większość ich gier to sandboxy (jako dzieciak marzyłem żeby gry były tak otwarte jak dzisiaj) Czy też świetne animacje w ich grach. UBI dla mnie to taki Pixar <3 w branży gier, ich animacje są przepiękne. Jak EA które odwala od jakiegoś czasu według mnie fuszerkę będę szanował zawsze za dźwięk w ich grach (BF BAD COMPANY 2,PLANTS VS ZOMBIES GW itd.) bo to chyba zawsze robi na mnie ogromne wrażenie mimo iż UBI też jest w tym już coraz lepsze (RB: SIEGE, THE DIVISION)

(rozpływam się na świetnie zrobione dźwięki jak nigdy nie zapomnę momentu z BAD COMPANY 2 jak strzelało się w kampanii z budynku przez okno i te wszystkie piękne dźwięki wystrzałów itd. itd. a na koniec ten odgłos upadającej łuski na drewnianą podłogę z echem w pustym mieszkaniu....... *wzwód* xD) 

od minuty 6:06

Ok myślę ,że mniej więcej zakreśliłem jak bardzo kocham UBISOFT (i dźwięk w grach xD) i jak ważny on dla mnie jest więc będę powoli przechodził do projektu FAR CRY CUBA ale musiałem to napisać na górze bo mam jeszcze jeden projekt co prawda nie do końca skończony i w planach mam też robić inne w przyszłości itd. I jak potem pisałbym kolejne blogi na ppe to będę najwyżej mógł odsyłać ludzi tutaj w razie jakiś pytań czy coś :P

- ZESZŁY ROK -

FAR CRY 4 kupiłem na premierę bo był to prezent na urodziny dla młodszego brata, (FC3 ukończyłem 3 razy) i to serię FAR CRY darzę największym sentymentem bo w jedynkę grało się w u kolegów i wymieniało legendami jak jakiś moment przejść i z której broni korzystać itd. czy jakieś haxy xD chociaż gra nie była jakaś chyba super skomplikowana ale dla młodziaków to.... i te krzyki kumpla - STRZELAJ Z MIOTŁY!  WEŹ ŚWINIĘ! xD a my z drugim kumplem siedzimy i się na niego patrzymy jak na głupka i zastanawiamy o co może mu chodzić, ale do dzisiaj się przyjeło że na LKM'y mówimy Świnie a na karabin P90 - miotła xD Jego wytłumaczeniem było że jak strzelasz to tak nią rzuca jakbyś zmiatał czy coś w tym stylu xD (stare dobre czasy :*) )


 To nad tą serią chciałbym chyba pracować najbardziej. W następny miesiąc były święta a ja wciąż nie grałem w WATCH_DOGS ze względu na negatywne opinie itd. ale postanowiłem ,że grę kupię bo już mocno staniała i zobaczę najwyżej się pośmieje czy coś. Gra mnie zaskoczyła pozytywnie tak że ostatnio kupiłem sobie ją na PS4 i przechodzę po raz drugi (wtedy grałem na PS3) i to wtedy przypomniałem sobie dlaczego kocham UBISOFT i dlaczego chcę dla nich pracować, bo już trochę wtedy o tym zapomniałem. Zerknąłem na wymogi pracy w UBI jako concept artist i postanowiłem ,że będę się uczył tych rzeczy z listy powoli by mieć szansę na pracę tam w przyszłości, Tak więc zacząłem się uczyć parę jakiś tam rzeczy jak Mechanical Design/Industrial design skills

 

 Później zacząłem pracować nad pierwszym ze swoich projektów w którym próbowałem wyjść z strefy komfortu i nauczyć się jak najwięcej nowych rzeczy. Plus liczyłem i liczę na to ,że może UBISOFT ma podobną politykę do BLIZZARD gdzie BLIZZARD zatrudnia swoich największych fanów i jeżeli masz dużo prac z gier z serii BLIZZARD i jesteś dobry jest pewne że dostaniesz tam pracę. (To samo tyczy się kodów do bety gdzie przyznają je największym fanom itd.) więc może wtedy za parę lat miałbym jakieś większe szanse czy coś ;D 

TAK WIĘC TUTAJ ZACZYNA SIĘ MÓJ PROJEKT FAR CRY CUBA 

od niego postanowiłem zacząć bo kiedy go robiłem jeszcze wciąż grałem w WATCH_DOGS i po usłyszeniu w jednym z przerywników FAR CRY 4 jak postać Longinus wspomina coś o Kubie to od razu zakochałem się w tym pomyśle i musiałem coś z tym zrobić 

Kuba to miejsce w którym chciałbym zobaczyć kolejną część FAR CRY i szczerze mówiąc myślałem że może w tym roku... Kolejnym miejscem które chciałbym odwiedzić w serii FAR CRY to Pólnocna Korea i kiedyś ten projekt też zrobię bo miałem kilka dobrych pomysłów no ale to kiedyś.

OK JUŻ TAK NA SERIO - 

od 3 części FAR CRY rośliny odgrywają dużą rolę ale zauważyłem że wszystkie zawsze rosną na ziemi gdzieś na polach a czemu by nie wykorzystać jakoś gałęzi roślin czy budynków na których mógłby porastać jakiś specyficzny grzy

 co do BEZPIECZNEGO DOMKU ;D mam wiele pomysłów które mogłyby fajnie wpłynąć na grę ale oczywiście nie pokazałem wszystkich swoich kart w tym projekcie bo niektóre z nich musze sobie zostawić na przyszłość bo może gdzieś się przydadzą kiedys. Przedstawiłem jedynie ewolucję bohatera wraz z postępem gry gdzie z każdym zabójstwem i misją jego oczy traciłby coraz to bardziej błysk i w końcu jego oczy w pewnym sensie przypominałyby te rekina bez duszy, a twarz przykrywałby coraz to nowsze blizny. Oczywiście gra jest grą FPP ale każdy powrót do domu i widzenie swojej twarzy w odbiciu szyby w drzwiach często mógłby zaciekawiać czy szokować jak nie wiem, może głupi przykład ale ja nigdy nie zapomnę momentu z COD MW3 gdzie widziało się twarz Cpt Price w odbiciu szyby, był to chyba w ogóle po raz pierwszy moment w historii gier z serii COD gdzie widzieliśmy twarz protagonisty hi hi 

OK LECIMY DALEJ - 

Tak jak mówiłem wcześniej, starałem się wyjść z strefy komfortu i próbować nowych rzeczy^

W FAR CRY 3 strasznie spodobał mi się pomysł z tatuażem i drzewem umiejętności zawartym w nim. Byłem pewien że pociągną ten pomysł dalej i ,że w FAR CRY 4 zobaczymy coś podobnego a może lepszego, nawet nie wiecie jak się zawiodłem :/ Miałem pomysł ,że w FC CUBA (czy FC4) umiejętności mogłyby być przedstawiane jako bransoletka do której dochodzą coraz to nowe zawieszki (nie pytajcie skąd je bierze bo to lodówkowe pytanie (tak twórcy MADAGASKAR 3 określają tego rodzaju pytania, już nie pamiętam dokładnie czemu, dawno nie oglądałem M3 z komentarzem twórców) Na początku pomysł wyglądał na bardzo fajny w głowie ale gdy zacząłem go robić i już miałem jakąś 1/6 tych umiejętności zacząłem je składać do kupy i zauważyłem jak przesadzone to jest, więc to zostawiłem.  

FAR CRY 3 znacznie różnił się od poprzedników więc uważałem ,że nowa część powinna w jakiś sposób rewolucjonizować FPS'y i rozwijać serię a dodanie paru nowych ruchów do gry mogłoby w tym pomóc (brakiem podobnych rzeczy również byłem mocno rozczarowany grając w FAR CRY 4)

wiemy jak ważne ostatnio w serii FAR CRY są polowanie na zwierzęta ale szkoda mi gdy widzę jak lekko marnowany jest potencjał polowań itp. Pewne rozwiązanie mają tuż pod nosem bo wykorzystała je już nawet jedna z ekip wcześniej w ASSASSIN'S CREED II teraz tylko przełożyć to na świat FAR CRY a wiemy jak UBISOFT lubi przekładać pewne mechaniki na inne ich gry (wieże z FC3 są teraz w każdej chyba ich grze) cały czas mówię o naprawianiu zbroi w AC2 gdzie dopóki nie naprawiło się jej u kowala część twojego zdrowia była zablokowana i nie mogłeś z niej korzystać ani jej wyleczyć (tą samą mechanikę wykorzystuję BETHESDA z FALLOUT 3 czy 4 gdzie radioaktywność blokuje nam maksymalne zdrowie) czemu by nie przełożyć tego do FAR CRY gdzie dopóki nie zjesz czy nie napijesz się nie możesz uleczyć pewnego segmentu paska zdrowia. Sam FAR CRY to przecież survival w pewnym stopniu więc pasuje perfekcyjnie 

Maczety oczywiście odgrywają ważną rolę w historii FAR CRY

no i nowa mechanika naprawiana auta. Które musiałbyś pchać mashując Kwadrat/X czy nie wiem Ctrl? byłoby to o tyle ciężkie że w czasie popychania auta mógłbyś się stać łatwym celem, więc może od razu dojść umiejętność strzelania z pistoletu podczas pchania auta czy cuś. Pracowanie nad tym projektem zmusiło mnie od razu do nauki wielu rzeczy o których nigdy bym nie czytał czy się interesował to za to właśnie kocham bycie concept artystą czy ilustratorem, musisz posiadać wiedzę na różnego rodzaje tematy co rozwija człowieka a rozwój jest dla mnie bardzo ważną rzeczą :P Przy tym projekcie patrzyłem na Kubańską architekturę czy starałem się zrozumieć jak działa  uprząż na tyrolkę czy do wspinaczki (z nią chyba miałem najwięcej zabawy co prawda robiło się to potem już drażniące ale....)

na Malucha wykorzystywanego na Kubie bardzo często natrafiłem się przypadkiem na jednej ze stron recenzującej artbooki itd. i była tam ksiązka z szkicami z wycieczki na KUBIE i zobaczyłem wiele szkicy malucha. Zacząłem to googlować i o tym czytać i faktycznie auta te występują na kubie itd. itd. 

(w razie czego link do stronki - http://www.parkablogs.com/ )

______

Podczas pracy nad tym projektem miałem również mocny zarys fabuły w głowie itp. Kurtka wiatrówka miała zdradzić jego pozycję w lesie swoim szeleszczeniem kiedy szukali go źli, tam miał swoje dokumenty jak i w plecaku który przepadł itd. itd. (tak w skrócie) 

POTURBOWANA WERSJA - 

POTURBOWANA WERSJA

TATUAŻ STRZAŁY o którym też musiałem czytać i szukałem znaczeń tatuażu który by pasował do świata FAR CRY 

Arrow Symbol

The meaning of the above single arrow indicated protection and defence. Arrows also signified direction, force, movement, power and direction of travel. When an arrow pointed to the left it meant warding off evil, pointing to the right meant protection and an arrow pointing down meant peace.

Potrzebowałem czegoś na logo dla koszulki więc czemu nie anagram słowa UBISOFT wcześniej był pomysł oczywiście na własny podpis ale niczego nowego bym się tym nie nauczył 

To wszystko co zrobiłem do tego projektu, Chciałem więcej ale jak mówiłem niektóre musiałem zostawić dla siebie no i kiedy kończyłem pracę nad tym projektem już dawno ograłem WATCH_DOGS i powoli już zapominałem o tej grze a miałem w planach przecież robić projekt jakiś z tego uniwersum + musiałem zając się też już innymi rzeczami nie mogłem ciągle robić tego Far Cry'a ;D

Za jakiś tydzień wstawię kolejny blog właśnie z tym projektem i kiedyś w przyszłości też się na pewno czymś z wami podzielę :) Mam nadzieję że się podoba i tekst nie jest jakoś super chaotyczny itd. W pisaniu dobry nie jestem bo w szkole byłem kompletnym tłukiem i żaden nauczyciel nie był w stanie nauczyć mnie kiedy stawia się kropkę a kiedy przecinek :) 

w razie czego odsyłam do tego projektu FAR CRY CUBA z strony behance gdyby tutaj coś komuś.... bo tam są same prace żadnego tekstu - 

https://www.behance.net/gallery/25870235/part-1-FAR-CRY-CUBA-FAN-PROJECT

https://www.behance.net/gallery/25870353/part-2-FAR-CRY-CUBA-FAN-PROJECT

 

 

Oceń bloga:
14

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper