Patenty do wykorzystania #1

BLOG
456V
Proboszcz777 | 23.05.2013, 22:45
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

W odczuciu że cykliczny zestaw oszczędnego gracza się nie przyjmie,
a myślę, że warto coś napisać od czasu do czasu w miarę regularnie, przychodzę z inną propozycją - będę co jakiś czas prezentował niewyeksploatowane pomysły, które albo słabo się odcisnęły na rynku, albo nie zostały konkretniej podjęte.

Dzisiaj zaczniemy, zainspirowanym przez pytanie użytkownika mastahluc patentem znanym już od jakiegoś czasu - mianowicie GPS.

GPS w dużym skrócie - General Positioning System to system pozwalający na określenie położenia geograficznego pewnego nadajnika. Dokładność zależy od jakości urządzenia - waha się od kilkunastu do kilku metrów - bardzo dokładne urządzenia są zarezerwowane tylko dla instytucji rządowych i wojska.

 

GPS

 

GPS aktualnie posiada większość nowoczesnych telefonów, oraz PSPGo, PSVita, Nintendo DS i Nintendo 3DS, a więc wszystkie nowsze urządzenia przenośne na których możemy grać.

 

Teraz dość technikaliów. Pomyślmy co możemy zrobić z takimi urządzeniami, skoro znamy nasze położenie w świecie?

 

1. Pogoda - serwis obsługujący nasze położenie zna aktualny stan pogodowy na całym świecie - dzięki czemu wiemy jak silny wieje wiatr, jakie opady atmosferyczne czy burze przechodzą przez naszą lokalizację, jaka jest temperatura, itp.

 

Weather

 

Informacje o tym mogą zostać wykorzystane we wszystkich grach, gdzie poruszamy się po świecie niezależnie od formuły - czy free roamingowej, czy zamkniętej! Np. cykl dnia i nocy zmienia się wg naturalnego zegara, gdy pada deszcz czy śnieg, widzimy go także na ekranie, itp. itd. - to powodowałoby pojawianie się nowych stworów w grze, zmianę statusów postaci, pojawianie się wcześniej niedostępnych miejsc. Z pewnością ten patent podniósłby immersję.

 

2. Informacja - analiza naszego położenia może mieć też charakter informacyjny motywowany grami - np. wiemy gdzie w mieście znajdują się znane zabytki.

GPS Landmarks

I teraz gra przez analizę naszego położenia motywuje gracza, iż nasza postać znajdzie w danym miejscu jakiegoś achievementa, expa, czy ukryty item, przy okazji wyświetlając ciekawe informacje na temat znalezionej miejscówki. Ta funkcja na pewno miałaby zastosowanie w grach edukacyjnych bądź wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość.

 

3. Multiplayer - informacja o użytkownikach i ich położeniu jest przetrzymywana skrzętnie w bazie danych, a co jeżeli możesz uzyskać informacje o innym graczu?

 

The Family

 

Tutaj pojawia się seria różnych pomysłów - od fizycznego zlokalizowania przeciwnika, do np. dawania sobie wskazówek przez oznaczanie ich na mapie - w momencie gdy inny gracz zbliży się do zaznaczonego punktu pojawi się określona informacja, zostawiona przez gracza. Granie online nabrało by nowego stopnia socjalizacji - nie tylko gracze mogliby rywalizować, ale też spotykać się na zwykli ludzie.

 

4. Reklama - oczywiście tam gdzie biznes jest marketing, tam gdzie marketing są pieniądze - marketing + gry = gamifikacja. I mamy następną serię możliwości.

 

GPS gamification

 

Np. przy przejściu obok baru szybkiej obsługi dostajemy specjalne punkty lub jeżeli zatrzymamy się przy danej miejscówce i wykonamy jakąś czynność w grze dostajemy zniżki na zakupy - sposobów jest multum.

 

Dobra - dość bazgrania. Czekam na wasze opinie - jak jeszcze można wykorzystać GPS w grach?

 

Oceń bloga:
0

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper