AAitE: MediEvil Redone - Jak to zrobić? #5

BLOG
868V
KorinOo | 12.08.2013, 22:24
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Po mojej zeszłotygodniowej pseudo-recenzji dzisiaj wrócimy do bardziej technicznych tematów. Opowiem co nieco o tworzeniu mapy świata zewnętrznego, czyli Heightmapy.

     No to lecimy z podstawami. Teren po którym poruszamy się zwiedzając piękne otwarte tereny Skyrim jest w większości zbudowany z tak zwanej Heightmapy, czyli płaszczyzny w układzie x, y, z, którą możemy dowolnie formować. Heightmapa jest unikalna dla terenów zewnętrznych i nie można jej użyć w żadnych dungeonach, zamkach, mieszkaniach, itp. gdyż te z kolei są zbudowane z gotowych elementów, które wystarczy umiejętnie poskładać niczym klocki LEGO w jedną całość.

 

     Tworząc Heightmapę mamy do dyspozycji szereg użytecznych narzędzi. Najbardziej podstawowym z nich jest „pędzel” dzięki któremu możemy podnosić lub obniżać wybrany kawałek terenu. Używając pędzla możemy określić jego „grubość”, czyli promień działania a także jak daleko od środka zaczyna słabnąć efekt. W ten sposób możemy stworzyć bardzo ładny, łagodny pagórek, lub stromy, praktycznie pionowy klif.

 

     Pędzla możemy użyć nie tylko do zmiany wysokości terenu, ale również do jego otexturowania. Wystarczy wybrać jaki rodzaj terenu chcielibyśmy stworzyć i już po chwili niczym mistrzowie Paint’a możemy zabrać się do malowania naszej powierzchni. Funkcja ta jest o tyle fajna, że automatycznie generuje trawę, chwasty, małe kamienie itp. zależnie od tego jaki rodzaj textury wybierzemy.

 

     Kolejną ciekawą funkcją jest tworzenie Heightmapy z... heightmapy. Jakkolwiek by to nie brzmiało, polega to na generowaniu mapy na podstawie czarno-białego obrazka, gdzie ciemniejsze obszary znajdują się niżej a jaśniejsze wyżej. Choć funkcja ta wydaje się mieć niesamowity potencjał, to niestety ja z niej nie korzystam i z tego co wiem większość innych modderow również. Przyczyną jest bardzo kapryśny SCK, ktory jest bardzo wymagający jeśli chodzi o właściwości pliku z którego tworzymy mapę. Niby są aż trzy programy do tworzenia takich "obrazków", niby ułatwiają cały proces, ale mi zajęło ok tydzień stworzenie pierwszego pliku który by działał prawidłowo, stworzenie drugiego zajęło mi już tylko 4 dni, a potem po prostu zrezygnowałem i stwierdziłem, że łatwiej zrobić teren w tradycyjny sposób.

 

     A teraz trochę takich moich przemyśleń i pytań do widowni. Z racji, że jak na razie spokojnie robię ten mój cmentarz i nie za bardzo napotykam na jakieś nowe, ciekawe rzeczy do opisania/przekazania wam w kolejnych blogach, kieruję do was takie oto pytanie: wolicie aby kolejne wpisy były bardziej w stylu „teoretycznie, co i jak chciałbym zrobić w przyszłości” czy „bardziej techniczne, prawie tutoriale, tego co teraz robię”. Ja osobiście jestem przeciwny i jednemu i drugiemu rozwiązaniu, bo to co mam zamiar zrobić w przyszłości i tak dowiecie się w... przyszłości. A jak ktoś szuka tutoriali to w sieci znajdzie tego od groma i jeszcze więcej i to autorstwa osób dużo bardziej obeznanych w temacie niż ja. A wiadomo, gdzieś w odległej przyszłości pojawią się tematy o animacji, dialogach, tworzeniu NPC itp. No ale do tego tego czasu wypadałoby coś pisać, dlatego ja proponuję, że jak nie będę miał nic nowego wam do przekazania to będę opisywał jakieś ciekawsze mody innych użytkowników tak jak to zrobiłem w poprzednim „Jak to zrobić?”.

Inna sprawa, że mam zamiar ruszyć z serią blogów o tematyce komiksowej, ale o tych mniej znanych pozycjach, coby Rozbo nadal miał o czym pisać, bo jest w tym lepszy ode mnie :D

 

     Aha i jeszcze jedno ogłoszenie parafialne: poszukuję kogoś z w miarę przyzwoitym PC i pc’tową wersją Skyrim (z dodatkami Dawnguard i Dragonborn) do sporadycznej roli beta testera.

 

     To tyle na dziś, do przeczytania następnym razem! :D

Oceń bloga:
0

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper