"Liniowe gry AAA singleplayer są martwe dla EA". Autor Mass Effect tłumaczy zamknięcie Visceral

Gry
3471V
"Liniowe gry AAA singleplayer są martwe dla EA". Autor Mass Effect tłumaczy zamknięcie Visceral
Bartosz Dawidowski | 24.10.2017, 08:21

Najpierw doszło do wielu zwolnień kluczowych osób w BioWare (ostatnio EA pożegnało m.in. Mike'a Laidlawa, ojca marki Dragon Age), a później dowiedzieliśmy się o zamykaniu studia Visceral Games, wyspecjalizowanego w grach singleplayer (m.in. w serii Dead Space). Co naprawdę dzieje się w EA?

Designer gameplayu w Mass Effect 3 i Mass Effect: Andromeda, Manveer Heir, próbował wyjaśnić w podcaście Waypoint Radio, co tak naprawdę dzieje się ostatnio w EA. Deweloper, który niedawno opuścił BioWare, potwierdził obawy graczy - wielki wydawca stawia teraz na gry sieciowe rozumiane jako "usługa", a odwraca się od tytułów singleplayer. Powód jest prosty - z mikrotransakcji można wycisnąć znacznie większe pieniądze, niż ze sprzedaży gier singleplayer (wg Heira niektórzy gracze wydali w Mass Effect 3 nawet 15 tysięcy dolarów...).

Dalsza część tekstu pod wideo

EA zamyka studio Visceral Games

"To trend w EA. Oni generalnie naciskają na robienie więcej gier z otwartymi światami. Powód jest taki, że można je lepiej zmonetyzować. Ludzie mają do nich wciąż wracać. Chodzi o mikrotransakcje - kupowanie pakietów kart, multiplayer. Z tego też powodu dodaliśmy pakiety kart do Mass Effect 3 - jak inaczej sprawisz, że ludzie będą wciąż wracać do produktu, zamiast grać "tylko przez 60 do 100 godzin?

Problem jest taki, że rozszerzyliśmy nasze budżety do ponad 100 mln dolarów, a zapomnieliśmy jednocześnie o dobrych liniowych grach singleplayer poniżej tej poprzeczki. Pytanie czemu nie możemy robić dwóch rzeczy naraz? Dlaczego musimy wybierać? Powód jest taki, że EA i innym wielkim wydawcom zależy, tylko na największych zwrotach inwestycji. Tym firmom nie zależy na tym, co chcą dostać gracze, ale na tym, za co gracze zapłacą.

Pieniądze generowane przez mikrotransakcje są pokaźne. Wpływy ze sprzedaży pakietów kart z multiplayera Mass Effect 3 były tak duże, że musieliśmy wrzucić multiplayer również do Dragon Age. Widziałem ludzi, którzy wydali 15000 dolarów na multiplayerowe karty do Mass Effect. Dlatego BioWare szykuje teraz Anthem, grę która nie wygląda jak tradycyjny tytuł od BioWare i z tego powodu EA zamyka Visceral i przenosi pracę do Vancouver. Liniowe gry AAA singleplayer są martwe dla EA w tym momencie - powiedział Manveer Heir w rozmowie z Waypoint Radio.

Źródło: http://gadgets.ndtv.com/games/news/mass-effect-andromeda-microtransactions-ea-bioware-manveer-heir-1766165

Komentarze (164)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper