Resident Evil 7. Zapowiedź

Resident Evil 7. Zapowiedź

Wojciech Gruszczyk | 22.01.2017, 20:20

Długo czekaliśmy na pełnoprawną odsłonę Resident Evil. W ostatnich latach twórcy karmili fanów odgrzewanym mięchem lub pobocznymi odsłonami. Od pierwszej zapowiedzi nie minęło dużo czasu. Japończycy serwują zupełne odświeżenie serii, które od pierwszej zapowiedzi podzieliło graczy, a w tym miejscu znajdziecie najważniejsze informacje o Resident Evil 7. Data premiery, cena, edycja kolekcjonerska, proces tworzenia, fabuła, rozgrywka, ciekawostki i więcej!

Data premiery

Dalsza część tekstu pod wideo

Resident Evil 7 zadebiutuje jednocześnie w Europie oraz Stanach Zjednoczonych dokładnie 24 stycznia. Na nową przygodę muszą odrobinę zaczekać Japończycy, ponieważ tytuł będzie dostępny w Kraju Kwitnącej Wiśni 26 stycznia.

Cena

Resident Evil 7 można nabyć w Polsce za około 148 zł (wydanie na komputery osobiste) lub 229 zł (wydanie na PlayStation 4 i Xbox One). W przypadku edycji kolekcjonerskiej, gracze muszą przygotować 649 zł (wydanie na komputery osobiste, PlayStation 4 i Xbox One). 

Edycja kolekcjonerska

Resident Evil 7 w edycji kolekcjonerskiej zawiera:

  • Gra Resident Evil 7 w polskiej wersji językowej na wybraną platformę sprzętową
  • Szczegółowo odwzorowana replika posiadłości rodziny Bakerów o wysokości 18 cm
  • Artbook na 20-lecie serii Resident Evil
  • USB w kształcie palca o pojemności 16 GB
  • 5 litografii przedstawiających grafiki z gry Resident Evil 7 biohazard
  • Alternatywna okładka gry
  • DLC z pakietem survivalowym, który zawierać będzie liczne użyteczne przedmioty, tajemniczą szczęśliwą monetę i odblokowany poziom trudności „Madhouse”
  • Kolekcjonerskie pudełko

Proces tworzenia

Po premierze Resident Evil 6 odbyło się w Capcomie wiele wewnętrznych dyskusji na temat kierunku kolejnych odsłon serii. Przedstawiciele studia uznali, że skala ostatniej produkcji, a tym samym atak bioterroryzmu odbywający się na całym świecie zdecydowanie przerósł pierwotną koncepcję i w rezultacie opowieść wymknęła się spod kontroli. Z tego powodu utracony został specjalny charakter serii, więc chcąc go odzyskać, deweloperzy postanowili, że seria musi powrócić do swojego rdzenia - horroru. Autorzy już na początku zdecydowali się, że cała opowieść ponownie odbędzie się w jednej lokacji, a dodatkowo, by gracze dosłownie zanurzyli się w świecie, zostanie wykorzystana perspektywa pierwszej osoby.

Faktyczne prace rozpoczęły się w lutym 2014 roku. Gra była przygotowana na zupełnie nowym silniku RE Engine, który posiadał wszystkie niezbędne narzędzia dla wirtualnej rzeczywistości. Twórcy na początku zaryzykowali - stworzyli demo gry nazwanej "KITCHEN", z którym przyjechali na E3 2015. Studio pokazywało "możliwości silnika", a tak naprawdę sprawdzano, czy taka propozycja zostanie ciepło przyjęta przez graczy. Co ciekawe, w słowie "KITCHEN" litera "T" była napisana w podobny sposób do liczby "7", co miało sugerować graczom faktyczny projekt, ale nikt tego nie zauważył. Po czterech miesiącach testów, deweloperzy przedstawili pozytywne opinie szefostwu, które wydało zielone światło na dalsze rozwijanie produkcji w wirtualnej rzeczywistości. Capcom zdecydował się oddelegować "Dywizję 1" do tworzenia pozycji dla VR. Twórcy zaznaczają, że proces tworzenia Resident Evil 7 rozpoczął się na długo przed KITCHEN, ale to właśnie demo pozwoliło im zebrać niezbędne informacje na temat oczekiwań fanów.

Resident Evil 7 zostało oficjalnie zaprezentowane na E3 2016. Na wydarzeniu poznaliśmy również datę premiery, a w tym samym momencie na PlayStation Store zadebiutowało pierwsze demo. Nad pozycją czuwał Koshi Nakanishi, który wcześniej przygotował Resident Evil: Revelations - deweloper objął 120 osobowy zespół z Capcom Japan. Należy jednak zaznaczyć, że pierwszy raz w historii serii opowieść przygotował pisarz z Zachodu - Richard Pearsey pracował wcześniej nad Spec Ops: The Line i dwoma dodatkami do F.E.A.R.

Capcom w trakcie kreowania Resident Evil 7 pierwszy raz stworzył fizyczne formy wielu modeli - sporo rzeczy stworzyli wizażyści dzięki prawdziwemu mięsu, a następnie elementy zostały zeskanowane do gry dzięki fotogrametrii. Autorzy potwierdzili, że dzięki tej technice przygotowali połowę assetów do produkcji.

Fabuła

Resident Evil 7 został osadzony w 2017 roku, a dokładnie po około 4 latach od wydarzeń z Resident Evil 6. Twórcy zdecydowali się umiejscowić wydarzenia w fikcyjnym mieście Dulvey, które mieści się w Luizjanie na południu Stanów Zjednoczonych. Głównym bohaterem został Ethan Winters, który nie posiada żadnych specjalnych zdolności bojowych – nie jest wyszkolonym żołnierzem, w którego mogliśmy się wcielić w poprzednich odsłonach serii. Jest to zwykły mężczyzna, który szuka swojej zaginionej żony - Mia prawdopodobnie trafiła do opuszczonej rezydencji na plantacji rodziny Bakerów. W tym miejscu czyha prawdziwe zło. Protagonista dość prędko zorientuje się, że dom nie jest opuszczony, a zamieszkują go Bakerowie, których za wszelką cenę należy unikać. Każde spotkanie z właścicielami posesji kończy się dla gracza przykrymi konsekwencjami.

Fabuła to najważniejszy i zdaniem Capcomu najmocniejszy element Resident Evil 7. Twórcy specjalnie nie zdradzali konkretnych informacji o wydarzeniach, ponieważ każdy najważniejszy element mamy odkryć z kontrolerem w dłoniach. Nawet zaproszeni na specjalne, czterogodzinne pokazy dziennikarze nie otrzymali jakichkolwiek szczegółów historii. Redaktorzy zagrali w wycinek gry pozbawiony elementów fabularnych, ale nawet w takiej sytuacji fani gry dostrzegli ogrom najróżniejszych nawiązań do poprzednich odsłon serii.

Istotnym aspektem rozgrywki są telefony. Bohater może odbierać znalezione w domu urządzenia i rozmawiać z tajemniczą osobą. Twórcy podkreślają, że podczas rozmów otrzymamy wiele wskazówek dotyczących żony oraz całej opowieści. W rezydencji można znaleźć wiele kaset VHS - dzięki nim spojrzymy na specjalne retrospekcje, a jednocześnie ponownie otrzymamy szczątkowe informacje o fabule i wskazówki dotyczące rozwiązania zagadek logicznych.

Rozgrywka

W Resident Evil 7 akcja została zaprezentowana z perspektywy pierwszej osoby. Ethan podczas przygody otrzyma dostęp do różnych broni (pistolet, karabin, miotacz ognia, materiały wybuchowe, piła łańcuchowa) i będzie musiał zmierzyć się ze zmutowanymi istotami. Twórcy jednak podkreślają, że gra nie jest „festiwalem strzelania” i prezentuje rozgrywkę zbliżoną do pierwszych odsłon serii. Twórcy zamierzają straszyć gracza, a nie oferować mu kolejnej strzelnicy z biegającymi z każdej strony żywymi trupami. W produkcji powróciły zagadki logiczne, ziółka lecznicze, ale autorzy zrezygnowali z sekwencji Quick Time Event.

Poziomy trudności

Zdaniem deweloperów Resident Evil 7 jest najtrudniejszą odsłoną serii. Poziom w przypadku tej pozycji jest podobno wyższy od poprzednich części, ponieważ autorzy chcieli skupić się na aspekcie strachu. Studio obawiało się, że jeśli pozycja będzie za łatwa i spotkanie z wrogami nie będzie miało większego wpływu na graczy, to nie poczują oni napięcia, strachu oraz lęku.

Gra posiada trzy poziomy trudności:

Casual:

  • Szybka regeneracja zdrowia
  • Wiele checkpointów
  • Ataki wrogów zadają małe obrażenia i są wolniejsze
  • Nieskończona ilość save'ów

Normal:

  • Mniej checkpointów
  • Wzrost obrażeń od wrogów, którzy są szybsi i bardziej inteligentni
  • Zdrowie regeneruje  się ze średnią prędkością
  • Nieskończona ilość save'ów

Madhouse:

  • Brak checkpointów
  • Wrogowie znacznie szybsi, zadający większe obrażenia i posiadający ataki specjalne ekskluzywne dla trybu Madhouse
  • Znacznie trudniej ukryć się przed wrogami
  • Zdrowie w ogóle się nie regeneruje
  • Można save'ować tylko jeśli znajdziesz kasety magnetofonowe (podobne rozwiązanie do poprzednich gier Resident Evil)

Ciekawostki

  • Po prezentacji Resident Evil 7 pojawiło się wiele głosów, według których Capcom wykorzystał popularność i problemy Silent Hills - P.T. od Hideo Kojimy, ale deweloperzy zaznaczyli, że ich produkcja powstawała dużo wcześniej, a w dodatku cały zespół był bardzo zaskoczony podczas pierwszej prezentacji P.T.
  • Według dyrektora generalnego europejskiego oddziału Capcomu rozgrywka w Resident Evil 7 w goglach PlayStation VR jest zbyt przerażająca. Przedstawiciel firmy nie ukrywa, że wszystko zależy od gracza, ale przygotowana opowieść potrafi naprawdę przestraszyć.
  • Tytuł wykorzystuje moc PlayStation 4 Pro i gra na konsoli Sony działa w dynamicznej rozdzielczości 4K.
  • Resident Evil 7 wykorzystuje technologię HDR na PlayStation 4, PlayStation 4 Pro i Xbox One S.
  • Stany rozgrywki zapisujemy na kasetach.
  • Deweloperzy w swoim czasie szczycili się, że ukończenie opowieści zajmuje średnio od 14 do 16 godzin, ale jeszcze przed premierą pojawiły się informacje od gracza, który poznał opowieść w odrobinę ponad 10 godzin, a jednocześnie zdobył niemal wszystkie znajdźki. W produkcji znalazł się również pucharek / osiągnięcie dla fanów szybkiego przechodzenia gry - twórcy nagrodzą śmiałków za przebiegnięcie przygody w mniej niż 4 godziny.
  • Podczas rozgrywki zawalczymy z bossami.
  • Chociaż w grze pojawia się wiele broni to zdobycie każdej ma być wyzwaniem.
  • W trakcie kampanii marketingowej firma zdecydowała się przygotować "własne świece zapachowe" o aromatach krwi, drewna, potu, stęchlizny i innych okropności. Cena zestawu "Świec 4D" to około 80 zł.
  • Resident Evil 7 znalazł się w programie Xbox Play Anywhere, więc gracze kupując tytuł na Xboksa One lub komputery osobiste otrzymują jednocześnie kopię na drugą platformę.
  • Recenzje gry pojawią się w poniedziałek, 23 stycznia o godzinie 15:00.

DLC i Season Pass

Standardem w dzisiejszych czasach jest pojawienie się do gier najróżniejszych dodatków. Nie inaczej będzie z Resident Evil 7 i w tym wypadku poznamy nowe fragmenty opowieści. Deweloperzy aktualnie ujawnili, że Season Pass rozszerzy zabawę o następujące wydarzenia:

  • Zakazane nagrania cz. 1:
    • Koszmar
    • Sypialnia oraz Ethan musi umrzeć
  • Zakazane nagrania cz. 2:
    • 21
    • Córki oraz 55. urodziny Jacka
  • Dodatkowy rozdział kampanii

Cała zawartość zostanie udostępniona do 31 grudnia 2017 roku. Jednocześnie możemy potwierdzić, że po premierze zadebiutuje darmowy dodatek zatytułowany „Not a Hero”, który będzie krótką przygodą..

Wirtualna rzeczywistość

Pierwszy raz w historii serii Resident Evil 7 jest grą dostosowaną w pełni do gogli wirtualnej rzeczywistości. Opowieść od początku do końca można poznać z PlayStation VR na głowie i autorzy zapowiadają jedno z najlepszych doświadczeń w historii uniwersum. Należy jednak wiedzieć, że rozgrywka musiała zostać dostosowana do VR i w konsekwencji kamera działa wolniej. Tytuł w tym trybie prezentuje również dużo słabszą oprawę. Według aktualnych informacji, Sony zagwarantowało sobie roczną ekskluzywność na wirtualną rzeczywistość w Resident Evil 7, ale po tym czasie Capcom ma zaoferować zabawę również graczom na komputerach osobistych.

Wymagania sprzętowe

Minimalne:

  • System operacyjny: Windows® 7, 8, 8.1, 10 (64-bit)
  • Procesor: Intel® Core™ i5-4460, 2.70GHz lub AMD FX™-6300 lub lepszy
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 760 lub AMD Radeon™ R7 260x with 2GB Video RAM
  • DirectX: Wersja 11
  • Miejsce na dysku: 24 GB dostępnej przestrzeni
  • Karta dźwiękowa: DirectSound (DirectX® 9.0c lub wyższy)

Zalecane

  • System operacyjny: WINDOWS® 7, 8, 8.1, 10 (64-bit)
  • Procesor: Intel® Core™ i7 3770 3.4GHz lub odpowiednik AMD lub lepszy
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 with 3GB VRAM
  • DirectX: Wersja 11
  • Miejsce na dysku: 24 GB dostępnej przestrzeni
  • Karta dźwiękowa: DirectSound (DirectX® 9.0c lub wyższy)

Warto przeczytać

Warto zobaczyć

Źródło: własne
Wojciech Gruszczyk Strona autora
Miał przyjść do redakcji zrobić kilka turniejów, ale cytując klasyka „został na dłużej”. Szybko wykazał się pracowitością, dzięki której wyrobił sobie pozycję w redakcji i zajmuje się różnymi tematami. Najchętniej przedstawia wiadomości ze świat gier, rozrywki i technologii oraz przygotowuje recenzje gier i sprzętu. Jeśli jest zadanie – Wojtek na pewno się z nim zmierzy. 
cropper