Baldurs Gate 3 - poradnik. Misje główne, questy poboczne, wybory, decyzje, konsekwencje, towarzysze, romanse - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Poradnik BG3

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey, lochy, rytuał

Mateusz Wróbel | 18.08.2023, 18:44

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey, lochy, rytuał

Zbadaj pałac Cazadora - Baldurs Gate 3.

W północno wschodniej części Rivingtonu znajdziesz obóz Gurów, a w nich Ulmę, która zleci Ci zadanie odnalezienia ich dzieci w pałacu Cazadora.

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci

Rusz więc do tego miejsca. Po dotarciu do murów musisz wejść na nie przez np. wieżę strażniczą, a potem idąc po murach na północ, wejdź po drabinie do góry i pomów ze strażnikami, którzy pilnują wejścia do pałacu. Oszukaj lub zastrasz ich, a potem przejdź przez drzwi do pałacu.

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci

Tam natomiast przejdź do zapieczętowanych drzwi. Jeden ze sługów powie, że klucz do nich ma Godey, więc musisz go odnaleźć, aby kontynuować zwiedzanie pałacu. W tym celu przejdź przez zasłonę po prawej stronie i zejdź w dół. Zauważysz energię z pokoju gościnnego.

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey

Musisz przejść przez energię (przeskakując do wschodniej części pomieszczenia) i przeszukać komodę na lewo od łóżka. Znajdziesz tam słownik, który musisz przeczytać, aby poznać jedną z dwóch rzeczy potrzebnych do otwarcia drzwi. Potem wyjdź na zewnątrz i rusz do psiarni, która znajduje się tuż obok służącej.

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey

Znajdziesz tam Godeya. Warto go oszukać (lub ew. zabić, jeśli testy zakończą się fiaskiem), aby zdobyć od niego pierścień rodowy Szarrów. Z tymi przedmiotami wróć do drzwi i wejdź do podziemi. Przed tym będziesz musiał zawalczyć jeszcze z psami strażniczymi Cazadora.

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey

Gdy ich wybijesz, to rusz do sali biurowej po lewej stronie od wejścia. Tam też znajdziesz stary podest będący windą. Nim ruszysz do lochów. W środku otwieraj bramy zdobytym wcześniej pierścieniem - możesz odbić przez jedne z drzwi po lewej stronie, aby dotrzeć do czaszki i zbadać wspomnienia starego wampira. Otrzymasz też wtedy zwój, dzięki któremu dowiesz się, że Cazador chce poświęcić tysiące dusz, aby stać się jeszcze potężniejszym.

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey, lochy

Po tym wróć na główny korytarz i otwórz bramkę. Za nimi znajdziesz uwięzione dusze - nie tylko kochanków Astariona, ale także dzieci z obozu łowców potworów. Powiedz im, że ich uwolnisz, a potem rusz walczyć z Cazadorem na wielkiej arenie.

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey, lochy

Starcie jest ciężkie, lecz wampira łatwo zabić, jeśli będziesz używał zdolności związanych z promieniami słońca/światła. Nie zabijaj także NPC-ów, którymi Cazador się żywi, bo jednym z nich jest Astarion (o ile masz go w drużynie). Alternatywnie możesz odsunąć od drużyny Astariona przed rozmową z Cazadorem, aby ten nie został unieruchomiony.

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey, lochy

Po wybiciu Cazadorra podejdź do sarkofagu, gdzie spotkasz prawdziwego wampira. Następnie podczas rozmowy będziesz musiał podjąć decyzję dot. Astariona, która wpłynie na dalsze losy dzieci:

Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey, lochy, rytuał

  • Możesz uniemożliwić Astarionowi rozpoczęcie rytuału, co będzie wiązało się z tym, że tysiące ofiar nie zostanie zabitych. Musisz przekonać sojusznika perswazją, że przeprowadzenie rytuału nie uwolni go. W innym przypadku będziesz musiał zabić wampira. Dodatkowo otrzymasz kostur i zadecydujesz, co zrobić z dziećmi.
  • Możesz pozwolić Astarionowi dokończyć rytuał, co sprawi, że wszystkie tysiące ofiar umrą (w tym spotkane dzieci), a Astarion stanie się bardzo potężnym wampirem, który będzie chciał z Tobą współpracować.
  • Podczas przeprowadzania rytuału możesz też go przerwać, co jednak rozwścieczy Astariona i sprawi, że od razu Cię zaatakuje.

W przypadku pierwszego najlepszego wyboru zabierz z ziemi kostur i spraw, aby Astarion uwolnił niewinne ofiary. Dzięki temu plemię Gur wspomoże Cię w walce z mózgiem nestorem i nie będziesz musiał ich zabijać, gdy do nich wrócisz. Jeśli przeprowadziłeś rytuał, to uznają cię za potwora i walka będzie nieunikniona.

Źródło: własne

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 1

Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 3

Baldurs Gate 3 - WYDARZENIA W ŚWIECIE GRY

cropper