Baldurs Gate 3 - poradnik. Misje główne, questy poboczne, wybory, decyzje, konsekwencje, towarzysze, romanse - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Poradnik BG3

Baldurs Gate 3 - Wojowniczka githyanki: Lae'zel, Zorru, przełęcz, Kith, artefakt, klasztor, maszyna leczenia

Mateusz Wróbel | 18.08.2023, 18:44

Baldurs Gate 3 - Wojowniczka githyanki: Lae'zel, Zorru, przełęcz, Kith, artefakt, klasztor, maszyna leczenia

Wojowniczka githyanki - Baldurs Gate 3.

Po tym, jak uda Ci się zwerbować Lae'zel z klatki (pilnowanej przez diabelstwo) na północ od statku łupieżców umysłów pomów z nią i włącz do drużyny, a usłyszysz o tym, że ma ona koleżankę Zorru, która mogłaby pomóc w usunięciu pasożyta. Udaj się do Szmaragdowego Gaju i idź do gaju druidów.

Baldurs Gate 3 - Wojowniczka githyanki: Lae'zel, Zorru, szkółka

Zgodnie z zapowiedzią wejdź do Groty. Potem miń woły z prawej strony i ćwiczące dzieciaki obok Wylla, którego możesz też zrekrutować do drużyny. Kawałek dalej na północ znajdziesz przy schodach do domu Zorru.

Baldurs Gate 3 - Wojowniczka githyanki: Lae'zel, Zorru, szkółka

Po rozmowie dowiesz się, że musisz odszukać patrol Githyanki na przełęczy w północno zachodniej części mapy.

Uwaga! Jeśli zbyt długo nie będziesz szukał szkółki, to Lae'zel zaatakuje Cię nożem podczas jednej z nocy w obozie. Możesz tutaj ją zabić lub ją uspokoić. To pierwsze zakończy jej żywot, a drugie sprawi, że zacznie Ci jeszcze bardziej ufać.

Baldurs Gate 3 - Wojowniczka githyanki: Lae'zel, Zorru, szkółka githyanki, przełęcz

Po dotarciu do znacznika misji zauważysz drewniany most. Podejdź do tego miejsca i porozmawiaj z Ellyką, która zauważy smoka i wojowników - zostaną oni zabici przez smoka na moście, na co nie masz żadnego wpływu. Zejdź do obozu i porozmawiaj tam z Lae'zel na północnym zachodzie, która odłączy się automatycznie od drużyny.

Baldurs Gate 3 - Wojowniczka githyanki: Lae'zel, Zorru, przełęcz, Kith, artefakt

Podczas rozmowy z Kith'rakiem Vossem dowiesz się, że on i jego oddział szuka artefaktu, który posiada Posępna. Możesz teraz:

  • Wywołać walkę, co wywoła poruszenie wśród githyanek (także Lae'zel) i w pewien sposób zablokuje możliwość współpracy z nimi. Do poruszenia dojdzie także w przypadku pokazania artefaktu;
  • Przekonać Lae'zel, aby wykonała jego polecenie używając perswazji - to sprawi, że gith odleci na swoim smoku, lecz Ty i tak będziesz musiał stoczyć walkę z patrolem.

Po niej szukaj wskazówek dot. położenia obozu. Wystarczy przeszukać ciało Sareth Barety (przywódczyni patrolu), gdzie znajdziesz amulet.

Baldurs Gate 3 - Wojowniczka githyanki: Lae'zel, Zorru, przełęcz, Kith, artefakt

On wskaże Lae'zel drogę do szkółki. Idź więc na zachód na górską przełęcz. 

Uwaga! Rusz do tej lokacji otwierającej akt 2 przygody dopiero wtedy, gdy pozałatwiasz wszystkie dostępne rzeczy w Dziczy, a więc na obecnej mapie. Niektóre z nich mogą zostać zablokowane!

Na miejscu nowego regionu przejdź kawałek dalej, a odszukasz znaki Tir'sa. Wspomni o nich Lae'zel, która będzie bardzo zmobilizowana do działania. Rusz na północny wschód.

Baldurs Gate 3 - Odszukaj szkółkę githyanki, Podróżuj przez górską przełęcz: przywódczyni patrolu, smok

Przy kołowrocie zauważysz kolejkę linową. Przyciągnij ją, wygrywając test kością, a potem wejdź do środka i dostań się tuż przed szkółkę. Uwaga! W całym tym miejscu zalecamy grać jako Lae'zel, aby lepiej wygrywać testy w rozmowach.

Przed wejściem do środka zauważysz scenę, a po niej będziesz musiał wejść do klasztoru inną drogą. Daleko szukać nie musisz - wystarczy przejść przez rozbitą witrynę na lewo od wejścia.

Baldurs Gate 3 - Odszukaj szkółkę githyanki, Podróżuj przez górską przełęcz: przywódczyni patrolu, smok

W środku nie atakuj nikogo - możesz albo ominąć koboldy, albo je zabić. Są one pijane, więc walka jest stosunkowo prosta, podobnie jak skradanie. W drugim przypadku pamiętaj jednak, aby wszystkim bohaterom aktywować funkcję "ukrycie się". Potem przejdź pod podestem drewnianym po lewej stronie. Droga na końcu prowadzi przez kamienie.

Baldurs Gate 3 - Odszukaj szkółkę githyanki, Podróżuj przez górską przełęcz: przywódczyni patrolu, smok

Z nich przeskoczysz na kamienie, a potem na sam dach szkółki. Stąd zniszcz drewnianą barykadę i idź na wschód. Omiń zaklęte drzwi (lub otwórz je wytrychem, jeśli chcesz walczyć ze strażnikiem wiary i zdobyć topór) i idź dalej na wschód. Zejdź po schodach, miń popiersie i rozwal kolejną drewnianą przeszkodę.

Baldurs Gate 3 - Odszukaj szkółkę githyanki, Podróżuj przez górską przełęcz: patrol, smok, klasztor

Następnie na najniższym poziomie klasztoru znajdziesz dźwignię do otwarcia drzwi (które wcześniej były zamknięte) oraz pomnik Lathandera. Zbadaj tabliczkę z nim związaną, aby Lae'zel opanował gniew na wystawienie owej krwi patrona githyanek. Jest to ważne w kontekście dalszej części misji związanej z jej szkółką. Zalecamy teraz wykonać tę zagadkę, a dopiero potem wejść do szkółki.

Baldurs Gate 3 - Odszukaj szkółkę githyanki, Podróżuj przez górską przełęcz: patrol, smok, klasztor

Teraz pozostaje Ci przejść schodami na północ, gdzie wejdziesz do piwnic, a z nich do szkółki. Spotkasz tam od razu Gish, a więc tutejszą dowódczynię. Warto sterować Lae'zel, aby to ona przemawiała - wtedy łatwiej przekonywać dowódcę do swoich racji. Po konwersacji rusz w lewo na skrzyżowaniu w kierunku ambulatorium.

Baldurs Gate 3 - Odszukaj szkółkę, Podróżuj przez górską przełęcz: patrol, smok, klasztor, ambulatorium
 

Na miejscu pomów z lekarzem, a potem po namowie skorzystaj z maszyny, która ma pomóc usunąć pasożyt.

Niezależnie od tego, czy ty siądziesz pierwszy, czy pozwolisz Lae'zel (wtedy kobieta Cię pochwali i zwiększysz poziom aprobaty), okaże się, że nawet ta maszyna nie jest w stanie usunąć kijanki z mózgu. Co więcej, nie musisz usuwać Lae'zel z maszyny, bo ona i tak wybuchnie po pewnym czasie.

Baldurs Gate 3 - Wojowniczka githyanki: Lae'zel, Zorru, przełęcz, Kith, artefakt, klasztor, maszyna leczenia

Po tej scenie pomów z Lae'zel i idź do Inkwizytora. Jeśli go wcześniej zabiłeś (i tak do tego dochodzi) w ramach misji z artefaktem (link - tutaj też wyjaśniamy, jak dotrzeć do niego), a Lae'zel dalej jest w Twojej drużynie (jeśli nie oddajesz artefaktu Inkwizytorowi, to musisz wspomnieć o maszynie, która ją zabiła - wtedy Lae'zel zostanie w drużynie), to zadanie to będzie kontynuowane podczas rozmowy z królową.

Baldurs Gate 3 - Odkryj sekrety artefaktu: głos, rzecz Posępnej Serca, githyanki, Inkwizytor, Królowa, Pryzmat
 

Wtedy dotrzesz do Sennej Zjawy, którą możesz spróbować zabić (stracisz wtedy jej zaufanie, bo ona i tak nie zginie, lecz zaplusujesz u Lae'zel) lub oszczędzić, co wkurzy Lae'zel. W drugim przypadku jednak możesz zdradzić poznany sekret królowy, dzięki czemu Lae'zel zostanie w drużynie.

Baldurs Gate 3 - Wojowniczka githyanki: Lae'zel, Zorru, przełęcz, Kith, artefakt, klasztor, maszyna leczenia

Potem pomów z nią o zachowaniu królowej i daj jej trochę czasu na namysł. Po pewnym czasie pojawi się nad nią wykrzyknik oznaczający, że chce porozmawiać. Wątek będzie kontynuowany w 2 akcie gry, gdy spotkasz Vossa w obozie.

Źródło: własne

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 1

Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 3

Baldurs Gate 3 - WYDARZENIA W ŚWIECIE GRY

cropper