Baldurs Gate 3 - poradnik. Misje główne, questy poboczne, wybory, decyzje, konsekwencje, towarzysze, romanse - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Poradnik BG3

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall, Formy na Zbroję, Ruda Mithralu, Grym

Mateusz Wróbel | 18.08.2023, 18:44

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall, Formy na Zbroję, Ruda Mithralu, Grym

Kuźnia adamantyny - Baldurs Gate 3.

Podczas zwiedzania zachodnio północnej części Podmroku będziesz zmuszony walczyć z Filro Zapomnianym, a także jego poczwarą. Po walce przeszukaj ciało oponenta, a znajdziesz w nim list, w którym wspomniana jest kuźnia.

Baldurs Gate 3 - Kuźnia adamantyny: Filro Zapomniany

Aby ją odnaleźć, musisz wykonać zadanie związane z Pokonaniem Duergarskich Intruzów zlecane przez Władcę Ikr. Dzięki temu otrzymasz dostęp do skarbca, który znajduje się blisko kransoludów. W środku przeszukaj blade zwłoki i przeczytaj książkę, w której znajdziesz informacje o poszukiwanej kuźni.

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga

Następnie idź do Kuźni Gnomów. Przy punkcie szybkiej podróży idź na południe, przy schodach odbij w prawo i idź na północ, gdzie znajdziesz kamieniarza, szkielety (Magicznych Sędziów Shar), a dalej poganiacza Skarjalla, który chce zagonić zwierzęta do roboty. Okaże się, że chce on odnaleźć kuźnię, więc warto mu pomóc.

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall

Aby przekonać Rothy do usunięcia rumowiska, najprostszym sposobem jest rozmowa z nim poprzez opcję Opieki nad Zwierzętami. Wygraj dialog, uspokajając zwierze. Potem zdecyduj, czy chcesz zabić duergary, czy też preferujesz zachęcić go do pracy. W obu przypadkach usuniesz rumowisko z pomocą tychże zwierząt. Lepiej jest nawet zabić wrogów, bo potem i tak cię zdradzą.

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall

Teraz wejdź po schodach na górę.

Na górze znajdziesz masę pułapek - gargulców oraz płytek, na których wejście aktywuje zianie ogniem. Rozdziel całą drużynę i każdym z osobna dotrzyj do drabiny po lewej stronie na środku mostku. Ona prowadzi do dźwigni.

Baldurs Gate 3 - Wybranka Shar: Kuźnia, Mroczni sędziowie

Następnie wejdź trójką członków drużyny na metalowy podest, a jednym członkiem ekipy wciśnij dwie dźwignie, które poprowadzą na drugą stronę lokacji. Przeskocz na nią i idź cały na południe, przeskakując też w międzyczasie na skałki z lewej strony. Na końcu znajdziesz szkieleta z przedmiotem, który pomoże Ci tworzyć przedmioty w kuźni. Formy na różnego rodzaju zbroje są jednak porozrzucane po całej tej lokacji, więc na pewno je znajdziesz.

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall

Zauważysz także dwie kolejne dźwignie. Tą postacią, która została przy pierwszych dźwigniach, przejdź po torowisku z lewej strony na sam koniec lokacji (jeśli nie dostanie, to wróć jednym bohaterem znowu do dźwigni). Potem dostań się postacią na metalowy podest i przeprowadź go na południe.

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall, Formy na Zbroję, Crafting

Tam wystarczy już jedynie przeskoczyć na kamienisty podest, gdzie znajdziesz też punkt kontrolny związany ze starożytnią kuźnią. Teleportuj się do niego, aby przywołać członków ekipy do jednego miejsca. Potem idź jeszcze na wschód, aby w ogóle uruchomić kuźnię.

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall, Formy na Zbroję, Crafting

Podejdź do głównego elementu, a więc Tygla. Do włączenia kuźni potrzebujesz sprawnej rudy Mithralu. Taki kawałek jest możliwy do zdobycia w w południowo zachodniej części mapy kuźni. Potem w sali sypialnej umieść zebraną formę (np. na zbroję czy miecz) i użyj dźwigni znajdującej się na południu lokacji. 

Jeśli nie posiadasz bryły, to rusz do tego miejsca:

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall, Formy na Zbroję, Ruda Mithralu, Golem

Znajduje się ono na północ od kuźni. Połącz drużynę z osobami, które potrafią daleko skakać, po czym przejdź do miejsca (będąc dalej na terenie kuźni), przy którym wystają schody (minimalnie nad Tobą - z tego miejsca przychodziłeś do kuźni).

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall, Formy na Zbroję, Ruda Mithralu, Golem

Potem odbij lekko na zachód, a zauważysz tam żyłę mithralu. Zniszcz ją, wcześniej ubijając wrogów i wróć do kuźni. Aktywuj ją tak, jak opisaliśmy to wyżej.

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall, Formy na Zbroję, Ruda Mithralu, Golem

Zjedziesz niżej, gdzie musisz użyć zaworu lawy, a potem zawalczysz jeszcze ze strażnikiem kuźni - Grymem. W trakcie walki za wszelką cenę unikaj lawy - używaj ew. odporności na ogień. Gdy jej nie ma na arenie, to musisz ją wywołać, aby wróg znowu otrzymywał obrażenia od zwykłych broni. Korzystaj z zaworu lawy, stojąc na kulistych obiektach.

Baldurs Gate 3 - Kuźnia Adamantyny: Filro Zapomniany, Księga, Skarjall, Formy na Zbroję, Ruda Mithralu, Grym

Ponadto pamiętaj, aby jeden sojusznik był blisko zaworu, bo każdy wstrząs równa się zniszczeniu lawy. Możesz też zwabić golema do młota na środku i potem użyć go za pomocą dźwigni po przeciwnej stronie od zaworu do lawy.

Po wygranym starciu będziesz mógł korzystać z tego obiektu dowoli - o ile będziesz posiadał Mithral.

Źródło: własne

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 1

Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 3

Baldurs Gate 3 - WYDARZENIA W ŚWIECIE GRY

cropper