Twórcy Playerunknown's Battlegrounds tłumaczą problem z Epic Games. Studio obawia się o technologię

Gry
2105V
Twórcy Playerunknown's Battlegrounds tłumaczą problem z Epic Games. Studio obawia się o technologię
Wojciech Gruszczyk | 25.09.2017, 21:30

W ubiegłym tygodniu Playerunknown's Battlegrounds oficjalnie oskarżyło Epic Games o kopiowanie ich produkcji. Wiceprezes Bluehole Studios postanowił wytłumaczyć swoje poprzednie słowa i wyjaśnić cały konflikt. 

Bluehole Studios odniosło ogromny sukces tworząc Playerunknown's Battlegrounds. Gra jest wciąż rozchwytywana na Steam, ale pod koniec ostatniego tygodnia nie otrzymaliśmy kolejnych konkretów dotyczących sprzedaży, a Chang Han Kim wystosował oficjalną wiadomość dotyczącą problemów z Epic Games.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy Playerunknown's Battlegrounds oskarżają Epic Games o kopiowanie ich gry

Słowa wiceprezesa studia zostały źle odebrane i właśnie z tego powodu producent postanowił jeszcze raz wytłumaczyć całą sytuację.  Bluehole Studios nie ma problemów z faktem, że w innych grach pojawiają się tryby Battle Royale – wcześniej taki ogłosił między innymi Rockstar w Grand Theft Auto V – ale chodzi tutaj o samo Epic Games.

Playerunknown's Battlegrounds korzysta z Unreal Engine i musi płacić za licencję sporą gotówkę, ponieważ Epic Games zagwarantowało sobie standardowo 5% przychodów od sprzedanych produkcji przygotowanych na silniku. Twórcy muszą wypłacać gotówkę systematycznie co kwartał.

I właśnie tutaj zdaniem Chang Han Kima pojawia się problem, ponieważ Epic Games mówi o wspieraniu deweloperów niezależnych, a przez tworzenie Fortnite posiada gotowe elementy wykreowane przez właśnie Bluehole Studios. Twórcy obawiają się, że teraz wszystkie nowości stworzone przez ich zespół będą trafiać do konkurencji.

„Otrzymaliśmy pewne wsparcie techniczne od Epic Games i zamierzamy z nimi współpracować, by upewnić się, że Unreal Engine będzie lepiej wspierał tryb Battle Ryoale ze 100 zawodnikami w trakcie jednej sesji, a teraz mamy obawy, że zaczną oni rozwijać nowe funkcje lub ulepszać coś w silniku, by wspierać ten gameplay, które następnie zostanie użyty w ich własnej grze.”

Źródło: https://www.vg247.com/2017/09/25/pubg-dev-explains-why-bluehole-has-an-issue-with-epic-games-and-the-fortnite-battle-royale-mode/

Komentarze (26)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper