Mass Effect: Andromeda. Patch 1.06 wprowadza istotne zmiany i twórcy zajmują się balansem

Gry
2321V
Mass Effect: Andromeda. Patch 1.06 wprowadza istotne zmiany i twórcy zajmują się balansem
Wojciech Gruszczyk | 10.05.2017, 18:30

BioWare nadal pracuje nad poprawą Mass Effect: Andromeda. Studio zdecydowało się przygotować kolejną aktualizację, która w istotny sposób wpłynie na przyjemność z poznawania historii. Poznajcie pełną listę zmian.

BioWare ma jeszcze sporo pracy przy Mass Effect: Andromeda. Deweloperzy małymi krokami ulepszają produkcję, ale najnowsza aktualizacja zajmuje się dodatkowo balansem trybu sieciowego. Ta wiadomość powinna zainteresować graczy, którzy wciąż spędzają czas w tym wariancie zabawy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mass Effect: Andromeda w Encyklopedii PPE.pl

Aktualizacja już wylądowała na wszystkich platformach, więc przed rozpoczęciem rozgrywki zaplanujcie dzisiaj czas na pobranie plików. Twórcy nadal zajmują się między innymi naprawą przerywników filmowych, czy też stabilnością całej pozycji.

Tak prezentują się szczegóły:

  • Poprawione działanie i stabilność.
  • Poprawiono czytelność podpisów, wprowadzono w nich poprawki.
  • Wprowadzono różne ulepszenia scenek filmowych.
  • Usunięto problemy z zacinaniem się animacji postaci gracza, kiedy ta skakała lub wielokrotnie zmieniała kierunek ruchu.
  • Zwiększono liczbę dopuszczalnych autozapisów.
  • Maksymalny poziom Nexusa zwiększony do 29.
  • Usunięto błąd powodujący przekazywanie przez SAM-a informacji o nowym e-mailu również w sytuacjach, kiedy takowego nie było.
  • Opcje rozmów nie będą już wyszarzone, kiedy dostępna jest nowa zawartość.
  • Usunięto błędy w trybie jednoosobowym i wprowadzono poprawki wrogów, pancerzy, uzbrojenia, sprzedawców, modów, sterowania i dodatkowych opcji graficznych.
  • Poprawiono zrównoważenie trybu jednoosobowego na wyższych poziomach trudności.
  • Usunięto błędy w misjach i eksploracji trybu jednoosobowego.
  • Dostosowano zrównoważenie trybu online w zakresie mocy, ulepszeń, statystyk postaci, uzbrojenia, wrogów i misji.
  • Przedmioty specjalne nie przechodzą do Nowej gry+.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podpisy nie pojawiały się podczas oczekiwania na koło dialogowe, jeśli wyłączono podpisy.
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować wyzerowanie PZA wszystkich planet oprócz Kadary.
  • Handlarze sprzedają teraz ulepszenia wpływające na rodzaj ostrzału danej broni.
  • Handlarze bronią i pancerzami mają teraz towar po osiągnięciu przez gracza poziomu 61.
  • Napierśniki mają teraz ograniczenia poziomu.
  • Przedmioty premiowe – takie jak pancerz Pioniera – można teraz rozbierać na części.
  • Fuzyjny mod oporu przestaje dawać obrażenia przy unikach po zdjęciu go.
  • Poprawiono czułość drążków sterujących.
  • Naprawiono problem z przenikaniem w powszedniej kurtce Sary Ryder.
  • W opcjach graficznych dodano możliwość włączenia lub wyłączenia rozmycia w ruchu i głębi ostrości.
  • Naprawiono błąd powodujący, że WI Porzuconych przestaje atakować.
  • Turbodoładowanie nie zużywa zapasu amunicji w broni z ulepszeniem “Klasyczny odprowadzacz ciepła”.
  • Naprawiono interakcję z datapadem w misji “Poszukaj skradzionego rdzenia napędu”.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający ożywienie członka drużyny zabitego przez biesa w lokalizacji 2.
  • Wymiana martwego członka drużyny w czasie wyboru wyposażenia nie powoduje już jego trwałej śmierci.
  • Kolejka na Nexusie działa teraz podczas misji “Rendez-vous z Nexusem”, nawet jeśli gracz nie ukończył prologu.
  • Naprawiono błąd umożliwiający nawiązanie romansu zarówno z Corą, jak i z Peebee.
  • Naprawiono błąd umożliwiający nawiązanie romansu zarówno z Vetrą, jak i z Peebee.
  • Wybranie ścieżki na lewo w lochu na Havarl nie blokuje już postępów w misji “Skaner Porzuconych”.
  • Naprawiono błąd powodujący, że przeciwnicy na H-047C mogą utknąć w skale, przez co nie można ich zabić.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający ukrycie hełmu postaci gracza po ukończeniu misji “Arka Natanus”.
  • Naprawiono misję “Opracowanie tarcz do Nomada”.
  • Naprawiono problemy ze zdrowiem nogi Architekta uniemożliwiające ukończenie walki.
  • Misja “Częstotliwość” nie jest już zablokowana, jeśli gracz opuści teren po przeskanowaniu meteorytu.
  • Misja “Zaginiony zespół badawczy” nie jest już zablokowana, jeśli Ryder zabije Architekta przed osiągnięciem celów.
  • Opuszczenie Nomada, który wypada poza dozwolone granice, nie powoduje już nieskończonego wyświetlania ekranu wczytywania.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zmianę przypisania skoku Nomada.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Cora powoli opadała na ziemię po szarży na przeciwnika w powietrzu.
  • Poprawiono działanie gry na Eos podczas zbliżania się lub przenoszenia się szybką podróżą do Prodromos.
  • Wczytanie autozapisu nie zablokuje postępów po napotkaniu kettów w pobliżu stacji przekaźnikowej w lokalizacji 1.
  • Usunięto przelatywanie postaci gracza przez Tempesta po wczytaniu autozapisu w kosmosie.
  • Zmniejszono koszt wyposażenia oddziałów szturmowych i zwiększono jego skuteczność.
  • Domyślne imię postaci gracza może teraz zostać przeniesione do Nowej gry+.
  • PC – naprawiono błąd powodujący automatyczne wybieranie opcji dialogowych przy grze klawiaturą i myszą.
  • PC – wprowadzono poprawki wyświetlania przy grze w różnych rozdzielczościach.
  • PS4 – naprawiono awarię gry występującą, kiedy główne menu jest otwarte dłużej niż dwie minuty.
  • PS4 – naprawiono awarię gry występującą podczas powrotu z trybu online do głównego menu.

Tryb online

  • Naprawiono błąd powodujący wielokrotne kucanie postaci gracza podczas interakcji z urządzeniem.
  • Zmarła postać gracza nie przelatuje już przez podłogę po ataku ascendenta w strefie ewakuacyjnej bazy ogniowej Lodołamacz.
  • Wprowadzono poprawki zmniejszające opóźnienia u graczy i hostów.

Istotne zmiany trafiły również do trybu sieciowego. W tym wypadku zajęto się mocami, broniami, czy też wrogami, czyli możemy śmiało uznać, że programiści skupili się na najważniejszych elementach tego wariantu zabawy.

Moce - Ustaliliśmy, że podstawowe obrażenia od mocy są zbyt małe, przez co moce są zbyt słabe na dalszych etapach gry. Zwiększyliśmy podstawowe obrażenia od mocy i ulepszyliśmy część premii dawanych przez dodatkowe punkty umiejętności. Zwiększyliśmy też obrażenia od ścieżek mocy pasywnych. Wzmocnione zostały również kombinacje detonacyjne na poziomach złotym i srebrnym, ponieważ zadawały dotąd mniejsze obrażenia, niż zakładano.

Broń - W trybie online Mass Effect im większa szybkość rozgrywki, tym lepsza zabawa, ale na złotym i średnim poziomie trudności tempo spowalniały małe obrażenia od broni. W oczy rzucał się też brak równowagi pomiędzy klasami broni, szczególnie w wypadku strzelb i karabinów szturmowych. Zwiększyliśmy podstawowe obrażenia kilku zbyt słabych karabinów szturmowych, pistoletów i strzelb, by zwiększyć ich skuteczność. Szczególnie zależało nam, by strzelby stały się lepszą bronią do potyczek, dlatego też zwiększyliśmy ich obrażenia i celność przy strzelaniu z odsłoniętej pozycji, a zmniejszyliśmy premię do celności przy strzelaniu zza osłony. Wreszcie zmniejszyliśmy obrażenia od karabinu snajperskiego Zdobywca, żeby był porównywalny z innymi broniami. Zbyt duże obrażenia powodowały, że znacznie przewyższał inne bronie, przez co był niezastąpionym wyborem wśród karabinów snajperskich. Wyrównaliśmy teraz sytuację, dzięki czemu gracze poczują się pewniej, wchodząc do rozgrywki na poziomie złotym z bronią inną niż Zdobywca. Będziemy jeszcze rozważać poprawki niektórych broni.

Wrogie frakcje - Zmieniliśmy też stopień trudności walki z niektórymi wrogimi frakcjami. Najtrudniejsza była walka z kettami ze względu na zdolność przeżycia poszczególnych przeciwników. By to zniwelować, osłabiliśmy ich zdrowie i obronę. Zmniejszyliśmy też prawdopodobieństwo zsynchronizowanego ataku biesa na złotym i srebrnym poziomie. Badamy problemy z lagiem powodujące, że skaczący bies wygląda, jakby się teleportował. Chcieliśmy, żeby bandyci stanowili większe wyzwanie, dlatego daliśmy snajperom i hydrom większe możliwości spychania graczy za osłony. Ułatwiliśmy też berserkerowi walkę zza osłony, a h  jest teraz silniejsza i bardziej niebezpieczna. Porzuceni pozostali nietknięci; będziemy wciąż obserwować, jak się sprawują.

Wszystkie dodatkowe szczegóły znajdziecie w tym miejscu.

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper