SKLEP

Portal PSX Extreme

SKLEP
Mateusz Gołąb Mateusz Gołąb 17.04.2015 12:52
1965V

To się nazywa tryb FPP! Okazało się, że GTA V całkiem sprawnie działa na Oculusie

Czy marzyliście o tym, żeby zwiedzać wirtualne miasta serii GTA będąc kompletnie zanurzonym w świecie gry? Być może wasze marzenia właśnie się spełniają!

Okazało się, że Grand Theft Auto V w wersji na PC bardzo ładnie współpracuje z aplikacją vorpX, która pozwala na odpalenie wielu współczesnych gier przy użyciu hełmu wirtualnej rzeczywistości. Poniżej możecie zobaczyć nagranie ściągnięte wprost z Oculusa. Jeżeli ktoś z Was pokusił się o zakup modelu deweloperskiego, to już dzisiaj może zasiąść do przemierzania stanu San Andreas „z widokiem z oczu”.

Niezły numer Zaledwie dwa dni po premierze i okazało się, że gra współpracuje z Riftem. Powoli  sam zaczynam zastanawiać się nad zainwestowaniem w to urządzenie, zwłaszcza że jego drugi model zrobił na mnie wielkie wrażenie podczas targów Tokyo Game Show. Taka totalna immersja w świat gangsterskiej sagi, to zapewne niemała gratka dla wszystkich fanów GTA.

Pozwiedzalibyście w ten sposób Los Santos, nie?
 

Tagi: gta v oculus rift vr wirtualna rzeczywistość

Komentarze (36)

Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
Ziomano [109.145.***.***] dodano: 17.04.2015, 12:56 #1
Wolę wersję z Virtuixem i Oculusem -
Ukryj odpowiedzi (9)
Gracz multi - platformowy
Poziom: 65
REP.: 29977
saptis do Ziomano dodano: 17.04.2015, 13:01 #2
Bez sensu - po kilku minutach ucieczki przed policja jestes wykonczony tym "bieganiem".
Fanboy grania w gry.
Poziom: 68
REP.: 51003
Alexy78 do Ziomano dodano: 17.04.2015, 13:02 #3
Rewelacja, która mimo iż wymaga dopracowania, już teraz robi wrażenie.
Poczekajmy na następną generację i każdy będzie się "ślinił" (z piszącym włącznie).
Fanboy grania w gry.
Poziom: 68
REP.: 51003
Alexy78 do saptis dodano: 17.04.2015, 13:03 #4
Poczekaj, aż powstaną gry uwzględniające także i ten czynnik - a wbrew pozorom, to ma sens moim zdaniem - byle dobiec do auta, gdzie już biegać nie musisz ;)
mhm [5.172.***.***] do Ziomano dodano: 17.04.2015, 13:04 #5
Słabo wygląda to bieganie, a prowadzenie auta to w ogóle porażka. Sam Oculus super. Zwłaszcza w tego typu grach. Kupię na pewno jak już trafi do sklepów.
You're not a nice person, are you?
Poziom: 52
REP.: 9472
ambr0ktn do saptis dodano: 17.04.2015, 13:10 #6
trening idealny, połączenie przyjemnego z pożytecznym. Grasz sobie a kondycja rośnie :D
Niezrzeszony handheldowy
Poziom: 71
REP.: 32164
Sycho141 do saptis dodano: 17.04.2015, 13:21 #7

saptis napisał:

Bez sensu - po kilku minutach ucieczki przed policja jestes wykonczony tym "bieganiem".

Dlatego gra się nazywa Grand Theft AUTO! ba-dum-tsss!
Tylko umarli widzieli koniec wojny
Poziom: 75
REP.: 43659
BR78 do Ziomano dodano: 17.04.2015, 13:26 #8
Matrix jak w mordę strzelił :))
Poziom: 45
REP.: 2722
jedenefgie do Sycho141 dodano: 17.04.2015, 13:29 #9
...Kifflom.
Poziom: 62
REP.: 39236
Viqing do saptis dodano: 17.04.2015, 13:31 #10

saptis napisał:

Bez sensu - po kilku minutach ucieczki przed policja jestes wykonczony tym "bieganiem".


Kto każe biegać ? Czasem lepsza tzw: "konfrontacja bezpośrednia" :D Mniej męczy i dostarcza więcej emocji :) Minusem jest tylko ... o q...a ! Niema minusów ! :D
Fanboy grania w gry.
Poziom: 68
REP.: 51003
Alexy78 dodano: 17.04.2015, 13:00 #11
Mogli już więcej pokazać poza samym prowadzeniem motocykla, które w FPP tak czy owak świetnie się (dla mnie) prezentuje i zawsze na motorach takiej perspektywy używam.

Co do samej technologii - liczę na to, że za parę lat w GTA6 już będzie dane mi jej dopracowane algorytny i lekką konstrukcję przetestować bez ew. efektów ubocznych. Pytanie, czy dla zwiększenia imersji będą wychodziły do takich tytułów odpowiednie kontrolery, np. rękawice, pulpity itp.

Technologia ma przyszłość i to nie podlega dyskusji.
Poziom: 11
REP.: 26
Juki dodano: 17.04.2015, 13:24 #12
Na coś takiego czekam całe życie
Poziom: 62
REP.: 39236
Viqing dodano: 17.04.2015, 13:27 #13
Po kilku głębszych za każdym razem jestem doszczętnie "zanurzony" w świecie gry i to bez "okularków". Stosuję sprawdzoną metodę "zalania" i "zanurzenia" :D Gorzej z wyjściem z gry. Jak to mówią Człowiek z gry wyjdzie, ale gra z człowieka nigdy :) Czy jakoś tak :) Przy okazji Miłego Weekendu !
Poziom: 20
REP.: 210
Damianuss1 dodano: 17.04.2015, 13:35 #14
Zajebiste.
Poziom: 38
REP.: 487
betonman dodano: 17.04.2015, 13:51 #15
fajnie...oculusa na 200% kupie...ale mogli by podac chociaz przyblizona date premiery...a tu nawet rok nei jest pewny ;/
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 53
REP.: 2108
rkBrain do betonman dodano: 17.04.2015, 14:45 #16
Na tegorocznym E3 pewnie już coś pokarzą konkretnego, bo w zeszłym roku nic nie było ciekawego. W branży panuje stagnacja i muszą wyskoczyć z czymś nowym. W 2016 pewnie będzie premiera.
Microsoft Zone
Poziom: 59
REP.: 1684
Radesito dodano: 17.04.2015, 14:08 #17
Technologia VR będzie kolejnym chwilowym objawieniem. Na początku rzuci się na to dużo ludzi, a po jakimś czasie stanie na muzealnej półce jako ciekawostka.
Ukryj odpowiedzi (8)
Poziom: 28
REP.: 437
Blackzone do Radesito dodano: 17.04.2015, 14:32 #18
nie zgodzę się z tobą, bo to jest coś na co już od wielu lat się czeka i to daje lepsze możliwości niż zwykle nudne kamerki.
Poziom: 53
REP.: 2108
rkBrain do Radesito dodano: 17.04.2015, 14:42 #19
Jak casuale nie kupią to pewnie tak będzie. Każdy prawdziwy gracz dobrze wie, że to będzie przełom. Za sprawą gogli VR zmieni się wszystko i nic zarazem, i w tym tkwi siła tego projektu. Same gry się nie zmienią, będą takie jakie były i bardzo dobrze. Zmieni się jedynie ich odbiór, perspektywa. Historia pokazuje, że gracze nie chcą drastycznych zmian. Move, Kinect, Sixaxis - nikt już o tym nie pamięta, ani nie używa.

Kwestia tylko czy aktualne konsole to wszystko uciągną i czy wydawcy nie zaleją nas drugą falą remasterów. Skyrim, Mirror's Edge czy właśnie GTAV to pierwsze lepsze gry, do których wielu chciałoby wrócić za sprawą Oculusa.
Poziom: 37
REP.: 1614
Ronson do Radesito dodano: 17.04.2015, 14:45 #20
Na półce to ja postawię wydruki wypowiedzi takich jak Twoja tutaj, żeby kiedyś w przyszłości jako ciekawostkę pokazać ludziom jak dziwne niektórzy ludzie mieli kiedyś nastawienie do nadchodzącego VR. Ówcześni ludzie nie będą chcieli uwierzyć, tak jak dziś ciężko uwierzyć, że ktoś kiedyś powiedział, że samochody się nie przyjmą, bo wozy konne starczają i są pod wieloma względami lepsze, potem to samo było o telewizji, komputerach czy internecie.

3D zdegradowano do roli "przemijającej ciekawości" bo pogoń za tańszymi i tańszymi ofertami przekroczył szybko minimum jakości, przy której to ma sens, przez co 90% tego co można było kupić było tylko namiastką tego co 3D oferowało. Z VR nie ma takiego zagrożenia, bo aby tutaj nie zachwycić klienta to się naprawdę by trzeba BARDZO postarać i zepsuć specjalnie, czego żaden producent nie zrobi.
Jakby nie nadciągała rewolucja to kolejne firmy nie pokowałyby dużej kasy w ten temat. Facebook wydał 2mld dolarów, ale na tym nie koniec. Pojawia się coraz więcej sprzętów i softu do nagrywania obrazu dla VR, a kilka dni temu kolejne kilka grubszych "baniek" zainwestował Intel:
http://www.roadt(...)orldviz/
i choć tutaj akurat nie ma to związku z grami, pokazuje, że zainteresowanie rośnie. I rośnie teraz, gdy mało kto jeszcze zdaje sobie sprawę z potencjału. Pomyśl co się będzie działo jak setki milionów osób będą miały pierwszy kontakt z rozsądnym VR za sobą. Pomyśl co będzie się działo wraz z rozwojem technologii, która póki co jest dla VR tym czym dla gier 3D była swego czasu konsola 3DO:


Pierwsze, kulawe VR będzie wystarczająco zajebiste aby wywoływać szum przez kilka pierwszych lat, a gdyby miało po tym czasie tracić na impecie i popularności, to pojawią się urządzenia (i content) korzystające z najnowszych osiągnięć technologii (najpierw rozdzielczość, potem manipulatory czy lepsza detekcja ruchów użytkownika, po drodze coraz większe pole widzenia, dedykowane aplikacje jak wirtualne rozmowy przy których skype wyda się ludziom w 2040tym roku tym czym dla nas dziś listy przesyłane tradycyjną pocztą, potem ultra-szybkie sensory pozwalające na wysoką jakość śledzenia ruchów przy użyciu malutkich detektorów, w pewnym momencie cały temat AR (kolejna mini-rewolucja) i tak dalej. Potrzeby dla rozwoju są tak olbrzymie, że będzie się to rozwijało bardzo dynamicznie przez conajmniej dekadę lub dwie. A jak coś jest interesujące i szybko konsumenci dostają lepsze rozwiązania to się to kończy napędzeniem całości, wystarczy spojrzeć na smartfony.
VR nie będzie od razu w 2016r. idealne, ale będzie się rozwijać w niespotykanym tempie tak w kwestii popularyzacji i ilości użytkowników korzystających z tego regularnie, jak i jakości.
Szkoda, że hazard w naszym kraju jest zabroniony, bo chętnie bym się założył z jakimś sceptykiem. Postawiłbym wszystko co mam bez chwili wahania.
Tylko musiałbym się pospieszyć, bo wielu już scepyków zmieniło zdanie po pierwszym kontakcie z DK2/Vive/Morpheusem, a niektórzy nawet po kontakcie ze znacznie gorszym Gear VR.
Poziom: 37
REP.: 1614
Ronson do rkBrain dodano: 17.04.2015, 14:52 #21
@rkBrain
Kinect i Move nie odniosły klapy wśród graczy dlatego, że zmiany były drastyczne, a dlatego, że podobnie jak to było z 3D, dobry pomysł został zaduszony zbyt niską jakością.
Połącz Move'a z Kinectem, ale przy znacznie większej precyzji, skoś o 90% lag, a okazałoby się, że te wynalazki naprawdę się do grania nadają. IMO jeszcze kiedyś wrócą, przy okazji VR. Tak jak stereoskopowe 3D wraca za sprawą VR właśnie.
BTW. Machnąłeś komentarz w czasie gdy edytowałem swój poprzedni, przez co mi edycję zblokowało. Chamstwo! ;)
(a na serio to PPE mogłoby to w końcu zmienić, niech będzie opcja edycji przez 5 minut od napisania czy coś, a nie tak, że jak 2s po dodaniu ktoś napisze nowy komentarz, to blokada :/ )
Przez Ereb i Terror
Poziom: 49
REP.: 5498
rassbee PL do Ronson dodano: 17.04.2015, 14:59 #22
(popieram pomysł z edycją)
Microsoft Zone
Poziom: 59
REP.: 1684
Radesito do Ronson dodano: 17.04.2015, 16:39 #23
Pożyjemy zobaczymy... dzisiaj nawet ze względu na barierę, która stawia sam organizm, nie wszyscy będą mogli z tego komfortowo korzystać. Inni nie będą usatysfakcjonowani możliwością wykorzystania tego w grach. Ja sam zawsze testuję wszystkie nowinki... mam mova, kinecta, pewnie kupię też to co będzie później na rynku... wspomniane wcześniej w większości teraz zbierają kurz...
Poziom: 46
REP.: 287
RandomForceOne do rkBrain dodano: 17.04.2015, 18:01 #24
Nie zgodzę się, gry w szczególności się zmienią
Poziom: 53
REP.: 2108
rkBrain do RandomForceOne dodano: 17.04.2015, 23:24 #25
Nie zmienią się znacznie, bo w ręku nadal będziesz trzymał pada. Gogle wraz z kamerką pozwolą na śledzenie ruchów głowy i może w jakimś stopniu usprawnią celowanie w FPSach. Na pewno do łask wrócą gry przygodowe pozbawione przemocy, nastawione na zagadki logiczne i eksploracje.

Jedyna drastyczna zmiana jaka może nastąpić to nastawienie wydawców na tworzenie gier FPP i w konsekwencji zepchnięcie gier TPP na margines.

Najwięcej będzie kosmetycznych zmian w ramach interfejsów, HUDów itp. Z ekranów będą musiały zniknąć wszelkie wskaźniki i inne pierdoły. Na pewno nie uświadczymy powtórki z Unity, gdzie plansze z informacjami oraz ilość wszelkiego rodzaju tekstu i innego gówna była zatrważająca.
Poziom: 22
REP.: 200
Silas Stottlemeyer dodano: 17.04.2015, 14:29 #26
Wszystko fajnie, ale rozglądanie się Oculusem i kierowanie motocyklem za pomocą pada musi być strasznie męczące i będzie potrzeba pewnie treningu, by się przyzwyczaić.
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 53
REP.: 2108
rkBrain do Silas Stottlemeyer dodano: 17.04.2015, 14:36 #27
Dla casuali pewnie będzie. Prawdziwy gracz po prostu usiądzie i się nauczy, bo mu będzie na tym zależało.
Poziom: 45
REP.: 2897
emate dodano: 17.04.2015, 14:40 #28
Ja jestem konserwatystą co do grania. Probowałem różnych dziwnych kontrolerów, wii, kinect. ps move nie jara mnie to. Mój oręż to pad w dłoni (najlepiej od playstation, bo całe życie gram na maszynkach sony;) ) PAD Z WAMI ;D
Ukryj odpowiedzi (3)
Poziom: 53
REP.: 2108
rkBrain do emate dodano: 17.04.2015, 14:43 #29
Przecież to nie są nowe kontrolery. Coś ci się pomyliło.
Poziom: 45
REP.: 2897
emate do rkBrain dodano: 17.04.2015, 14:49 #30
Oculus rift jest już dostępny do publicznego uzytku ?
Poziom: 53
REP.: 2108
rkBrain do emate dodano: 17.04.2015, 14:55 #31
Jak chcesz to możesz sobie kupić wersję deweloperską za 350$. Niektórzy tak zrobili.
Poziom: 45
REP.: 2897
emate dodano: 17.04.2015, 15:02 #32
Nie zrozumieliśmy się chyba kolego, mówię, że lubię poprostu normalnie dzierżyć pada w dłoni tak jak to było od zawsze i nie nie trawię kontrolerów ruchowych, kamerek, gogli itp. Dla mnie kontrolery z ubiegłej generacji są poniekąd nowe ;D Do rkBrain Edytowano 1 raz. Ostatnio: 17.04.2015, 15:02
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 35
REP.: 182
ryzu11 do emate dodano: 17.04.2015, 21:21 #33
Co kontrolery mają wspólnego z Oculusem? Ja nie widzę problemu w założeniu go i graniu padem.
Poziom: 40
REP.: 1470
ogrodov dodano: 18.04.2015, 01:11 #34
Oculusa mam w dupię, pieśń przyszłości. Co mnie niezmiernie urzekło w wersji na PC to opcja EDITOR, można tworzyć prawdziwe perełki filmowe. Już w starym Driverze kręciło mnie mocno kręcenie filmów, ale tutaj przy tej oprawie jest nieziemsko zajebiście, konsolowe wersję bardzo wiele straciły bez tej opcji, dopiero teraz na PC, to pełne GTA V, dające niespożytą zabawę dla wyobraźni gracza. Wersja na PC rządzi i tyle.
Poziom: 38
REP.: 620
Cobra_choke dodano: 18.04.2015, 10:19 #35
Wrażenia super, nowa jakość, dziadek HEŁM VR z lat 90tych może być dzisiaj dumny :)) niestety obawiam się, że nadejdzie nowa fala uzależnień od wirtualnego świata, w którym dzięki takim hełmom ludzie zatracą się już zupełnie.
Poziom: 51
REP.: 4496
Emil163 dodano: 21.04.2015, 10:19 #36
Szkoda, że to jest tylko jazda motorem, a nie także innymi pojazdami, jak i nie ma pokazanej Innej rozgrywki... :/

Komentarze (36 opinii) Skomentuj