SKLEP
God of War: Chains of Olympus
5356V

God of War: Chains of Olympus

God of War: Chains of Olympus
  • Producent: Ready At Dawn Studios
  • Wydawca: SCEE
  • Polski dystrybutor: SCE Polska
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 04.03.2008
  • Europa: 28.03.2008
  • Polska: 18.04.2008
  • Gatunek: Przygodowa, Bijatyka chodzona, Slasher
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 18
  • przemoc

God of War: Chains of Olympus to gra z gatunku action/adventure dedykowana konsoli PSP. Jest to pierwsza kanoniczna część serii God of War, jaka trafiła na przenośną platformę Sony. Za grę nie odpowiada tym razem Santa Monica Studio, lecz Ready at Dawn, które stworzyło wcześniej na PlayStation Portable platformówkę Daxter .

Historia przedstawiona w grze stanowi prequel do wydarzeń z kolejnych części, znanych posiadaczom PS2 i PS3. Spartański wojownik Kratos, nękany wizjami rzezi własnej rodziny, walczy na usługach olimpijskich bogów, broniąc Attyki przed inwazją Persów. Gdy misja Spartiaty kończy się sukcesem, wojownik zauważa znikające z nieba słońce. Bóg Helios został porwany, a świat bogów i ludzi stoi w obliczu zagłady. Kratos nie ma wyjścia i decyduje się odszukać i oswobodzić boga słońca, licząc na to, że pozostali bogowie dotrzymają obietnicy i uwolnią go od straszliwych obrazów z przeszłości.

Rozgrywka Chains of Olympus nie zmieniła się od czasu wydanej rok wcześniej części drugiej i dalszym ciągu dzieli się na dwa główne elementy: walkę oraz rozwiązywanie prostych zagadek logicznych. W ogniu walki Kratos wykorzystuje Ostrza Ateny, posiłkując się pozyskaną magią. Zagadek nie ma tutaj zbyt wiele, a kiedy już się pojawiają, nie grzeszą stopniem skomplikowania. Mimo ograniczeń PSP w zakresie sterowania, gracz nie odczuwa braku drugiej gałki analogowej, gdyż kamera porusza się sama, a uniki wykonuje się teraz poprzez jednoczesne naciśnięcie R+L.

Pod względem oprawy, gra wygląda olśniewająco, prezentując prawdziwe możliwości kieszonsolki japońskiej firmy. Modele postaci nie ustępują tym z PlayStation 2, skala wydarzeń ponownie jest ogromna, deweloper zadbał także o dużą ilość efektów świetlnych i cząsteczkowych. Udźwiękowienie do złudzenia przypomina ten element z dużych części, natomiast kompozytor wzbogacił ścieżkę dźwiękową o motywy nasuwające skojarzenia z kulturą Bliskiego Wschodu.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme