
Profile Branży: Hideki Kamiya
Kontynuujemy nasze Profile Branży, przedstawiające najciekawsze nazwiska, które jako zapaleni gracze powinniście znać i kojarzyć o każdej porze dnia i nocy. Dzisiaj przedstawiamy profil "ojca" oryginalnego (siwego) Dantego z Devil May Cry oraz seksownej Bayonetty - przed Wami Hideki Kamiya oraz ciekawostki z jego twórczości.
Kontynuujemy nasze Profile Branży, przedstawiające najciekawsze nazwiska, które jako zapaleni gracze powinniście znać i kojarzyć o każdej porze dnia i nocy. Dzisiaj przedstawiamy profil "ojca" oryginalnego (siwego) Dantego z Devil May Cry oraz seksownej Bayonetty - przed Wami Hideki Kamiya oraz ciekawostki z jego twórczości.




Niewiele wiadomo o korzeniach życiowych i młodości Hidekiego. Po ukończeniu collegu, próbował dostać się do różnych studiów deweloperskich - jego starania zostały odrzucone m.in. przez Segę. Ostatecznie Kamiya znalazł zatrudnienie w Namco - nie była to jednak jego posada marzeń. Firma widziała w nim bardziej artystę niż projektanta gier, dlatego też w 1994 roku przyłączył się do Capcom (już na wymarzonej pozycji game dewelopera). Jego wczesne prace związane były z pierwszymi dwoma odsłonami serii Resident Evil. Jak sam przyznaje, do dzisiaj bardziej podoba mu się oryginał niż sequel. Nie ukrywa jednak dumy, że w tym drugim znajduje się prawdopodobnie pierwsza scena ekranowego pocałunku dwóch polygonalnych postaci, renderowanych w real-time.
W późniejszym okresie, Kamiya zasłynął jako reżyser i główny projektant Devil May Cry oraz pierwszego Viewtiful Joe. W 2006 roku pracował w ramach studia Clover nad Okami w wersji na PlayStation 2. Pod koniec tego samego roku Capcom zamknęło Clover, a Kamiya wraz z kolegami z Capcom - Atsushi Inabą i Shinjim Mikamim - założyli nowe studio, które z czasem nazwali Platinum Games. Ich nowy kontrakt wydawniczy opiewał na współpracę i wydanie czterech gier pod patronatem Segi - wśród nich znajdował się oryginalny projekt Hidekiego pt. Bayonetta.
Jako projektant gier Kamiya przyznaje, że jego głównymi inspiracjami są The Legend of Zelda: A Link to the Past i Gradius, a ulubioną grą akcji jest Castlevania. Byłby zainteresowany stworzeniem nowej gry z serii Star Fox, nie ma również nic przeciwko shooterom, a sequel Bayonetty wcale jest jak najbardziej realny - o ile plany i harmonogram prac ułożą się po jego myśli. Miał nawet w głowie pomysł na sequel Okami, ale to już bardziej odległy i abstrakcyjny temat. Ostatnio nie ukrywał, że jest zawiedziony nowym wizerunkiem Dantego, jaki jego "wirtualnemu synowi" zgotowali deweloperzy z Ninja Theory...
Dorobek artystyczny Hidekiego:
Bayonetta (2009), Sega
Okami (2006), Capcom
Gyakuten Saiban 3 (2004), Capcom
Viewtiful Joe 2 (2004), Capcom
Viewtiful Joe (2003), Capcom
Resident Evil Zero (2002), Capcom
Devil May Cry (2001), Capcom
Resident Evil 2 (1998), Capcom
Resident Evil 2: Dual Shock Version (1998), Capcom
Resident Evil: Director's Cut (1997), Capcom
Resident Evil (1996), Capcom
Ciekawostki dotyczące Bayonetty:
W rolę Bayonetty w kampanii marketingowej gry wcieliła się ukraińska (!!) modelka Olena, która do tej pory nie miała z grami nic wspólnego, a swoją pracę traktowała bardzo profesjonalnie, aczkolwiek tylko dorywczo. Podstawą dla niej było dokończenie studiów, więc zaraz po skończeniu sesji na potrzeby Bayonetty wróciła w rodzinne strony aby skończyć naukę.
Wielkoformatowe reklamy Bayonetty np. w japońskim metrze oferowały sprytny element interakcji z przechodniami. Były to plakaty typu "Peel Away" ("oderwij"), na których krągłości bohaterki zakryte zostały kartonikami z pocałunkami. Całkowicie postronni ludzie - jak twierdzi Kamiya, nawet babcie i dziewczyny - zrywając kartki nie tylko odkrywali całą postać na reklamie. Każda z nich zawierała też kod QR, który zeskanowany przy pomocy telefonu pozwalał wejść na specjalną stronę poświęconą grze. Co więcej - kartoniki nasączone były też perfumami Bayonetty...
A poniżej lalki, jakie dostał Hideki Kamiya na urodziny od concept designerki ze swojej ekipy, Ikumi. Lalki wykonane przez nią własnoręcznie, które zaprojektowała na potrzeby gry...
Przeczytaj również






Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych