Injustice 2 - Poradnik. Fabuła, Multiwersa, Skrzynki Macierzy, Przedmioty, Gildie, trofea - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Injustice 2 - Poradnik. Fabuła, Multiwersa, Skrzynki Macierzy, Przedmioty, Gildie, trofea

Superwskaźnik - zastosowania, spalanie wskaźnika, taktyka

Rozbo | 25.06.2017, 20:03

Superwskaźnik - zastosowania, spalanie wskaźnika, taktyka

Niebieskie paski na dole ekranu przyporządkowane dla obu postaci to Superwskaźnik. Jest on przede wszystkim zasobem, z którego należy nauczyć się korzystać. Każdy wskaźnik dla każdej postaci jest taki sam. Składa się sumie z czterech segmentów i zapełniamy go wykonując ciosy specjalne, zadając obrażenia przeciwnikowi lub samemu przyjmując je na klatę. Poniżej wymienimy wszystkie zastosowania superwskaźnika, od tych najprostszych, do tych najbardziej zaawansowanych. Doradzimy też, w co najlepiej "inwestować" swoje super zasoby. Zawsze bowiem w trakcie rozgrywki pojawi się w pewnym momencie dylemat, na co wykorzystać nasz Superwskaźnik. Od odpowiedniej decyzji może zależeć nasze przetrwanie, a nawet zwycięstwo.

Super-atak (koszt: 4 segmenty Superwskaźnika)

Najprostszy sposób wykorzystania Superwskaźnika. To specjalna, efekciarska animacja, w trakcie której nasz hiroł w zmyślny, często epicki sposób okłada oponenta. Super-atak aktywować można tylko w momencie, gdy wszystkie cztery segmenty Superwskaźnika są zapełnione (poznacie to po tym, że ikona bohatera nad wskaźnikiem zaczyna się świecić). Uaktywnia się go naciskając R1+L1 (RT+LT na XOne). Super-atak jest prostym do wykonania sposobem na zadanie przeciwnikowi znacznych obrażeń. Polecamy używanie go jednak tylko w początkujących fazach nauki w trakcie walki. Generalnie jednak ten typ ataku jest dość łatwy do zablokowania przez doświadczonych graczy i mocno karalny na bloku. Przydaje się jednak w formie kontrataku, ponieważ w pierwszej fazie animacji zyskuje armor (czyli nie można go przerwać nawet pomimo otrzymanych obrażeń). Poza tym wbrew pozorom nie zabiera tak dużo energii, jak choćby bardziej zaawansowane comba połączone z MB. Z czasem nauczycie się je też łączyć z combosami. Wyprowadzenie ataku w trakcie kombinacji daje gwarancję na jego "wejście", ale nie jest proste. Przykłady tego typu akcji omówimy szerzej przy poszczególnych postaciach.

Starcie (koszt: zależny od gracza)

Technika wprowadzona w "jedynce", która niejednokrotnie może uratować Ci życie. Można ją uaktywnić tylko "na drugim pasku życia", tzn, gdy już stracisz cały srebrny pasek, a pozostanie Ci tylko czerwony. Poza tym dana postać może skorzystać ze Starcia tylko raz w trakcie całego pojedynku. Uaktywnić go można naciskając F+R2 (F+RT) w momencie kiedy przeciwnik wykonuje na nas combo, albo jakikolwiek inny atak (oprócz ataków wynikających z użycia elementów otoczenia). Animacja jego ataku zostaje przerwana i następuje krótka sekwencja, w trakcie której obie postaci mierzą się ze sobą. To moment, w którym obaj gracze "obstawiają jakąś część swojego Suoerwskaźnika (nad paskiem pojawiają się przyciski, które odpowiadają za ilość segmentów, które można poświęcić). Jeśli broniący (czyli osoba, która zainicjowała Starcie) obstawi więcej niż atakujący, odrzuca przeciwnika i zyskuje ilość życia proporcjonalną do różnicy między ilością segmentów obstawionych przez broniącego i atakującego. Jeśli Starcie wygra atakujący, to obrońca zostaje odrzucony i traci ilość życia obliczaną na tej samej zasadzie co powyżej.

Jak widać, Starcie to technika, która może czasem wręcz Cię uratować, zwracając niemałą ilość zdrowia, jednak, żeby je wygrać, trzeba zgromadzić wystarczającą ilość segmentów Superwskaźnika, także trzeba oszczędzać. Wybór należy oczywiście do Ciebie.

Odepchnięcie blokiem (koszt: 1 segment Superwskaźnika)

W Injustice 2 blok wykonuje się trzymając tył (B) dla wysokiego bloku i dół tył (B/D) dla niskiego. To sprawia oczywiście, że przy agresywnym oponencie nie zawsze łatwo przejść do kontrataku. Żeby przerwać natłok uderzeń agresora, można zastosować Odepchnięcie blokiem. Wówczas odrzucamy oponenta i zyskujemy trochę przestrzeni oraz okazji do przegrupowania. Odepchnięcia używa się naciskając F+R2 (F+RT) w trakcie blokowania. To bardzo przydatna technika dla wytrącenia przeciwnika z rytmu i przejęcia inicjatywy.

Zwinna ucieczka (koszt: 1 segment Superwskaźnika)

Niedoceniany, ale w gruncie rzeczy kluczowy patent. Wciskając F,F+R2 (F,F+RT) błyskawicznie turlamy się w kierunku przeciwnika. Po pierwsze omijamy wówczas ataki (nawet te z dystansu), po drugie, jeśli jesteśmy we właściwej odległości, lądujemy po drugiej strony oponenta. Zwinna ucieczka przyda się np. w ucieczce spod ściany, ale przede wszystkim to skuteczne narzędzie radzenia sobie z zoningiem, czyli atakami przeciwników z odległości. Zoning jest mocno nadużywany w Injustice 2, także warto, aby ta technika po prostu weszła Wam w krew. Deadshot nie daje Wam do siebie się zbliżyć? Wystarczy oświęcić jeden segment paska, wcisnąć 2 razy do przodu i równocześnie przycisk spalania wskaźnika, by błyskawicznie zmniejszyć do niego dystans i zaatakować. Nie lekceważcie tej techniki.

Powietrzna ucieczka (koszt: 2 segmenty Superwskaźnika)

Kiedy właśnie jesteśmy radośnie okładani w powietrzu i nasz adwersarz żongluje nami jak piłeczką, możemy poświęcić 2 segmenty paska i wydostać się z tarapatów. Wciskając U+R2 (U+RT) przerywamy atak wroga, błyskawicznie zyskujemy równowagę by bezpiecznie wylądować. Przeciwnik nadal może nas zaatakować, gdy jesteśmy w powietrzu więc trzeba uważać. Czasem lepiej połączyć ucieczkę w powietrzu razem z unikiem w tył (B+R2, dla XOne B+RT). To bardzo przydatna, defensywna technika, ale swoje kosztuje...

Mocne ataki z MB (koszt: 1 segment Superwskaźnika)

Mocne ataki z kierunkami, o których szerzej pisaliśmy w dziale "System walki - podstawy, można wzmocnić spalając wskaźnik. Trzeba wykazać się idealnym timingiem naciskając R2 (RT) dokładnie w momencie, w którym egzekwujemy komendę ataku, ale warto się tego nauczyć. Zarówno F+R2 (RT), jak i B+R2 (RT) zyskują wówczas armor. Oznacza to, że animacja ataku nie zostanie przerwana nawet, gdy dosięgnie Cię atak wroga. UWAGA: Dalej otrzymujesz obrażenia związane z atakiem (więc jeśli np. została Ci odrobina życia, przeciwnik może Cię pokonać tym ciosem i przerwać Twój atak), ale Twój cios nie zostanie przerwany. To daje Ci w zasadzie w obu przypadkach gwarantowanego juggle startera, w przypadku B+R2 (R2) gwarantowane wyrzucenie przeciwnika na drugą planszę, gdy ten znajduje się blisko pola przejścia. To jedna z najważniejszych rzeczy, którą warto przyswoić. Czasem użycie wspomnianych mocnych ataków z MB jest sto razy lepsze, niż odkładanie Superwskaźnika na super-atak.

Spalanie wskaźnika przy ruchach specjalnych (koszt: 1 segment Superwskaźnika)

Tutaj robi się właśnie ciekawie. Większość ruchów specjalnych wszystkich postaci można "spalić", tzn. wykonując specjala i naciskając przy tym R2 (RT) (moment wciśnięcia zależy od konkretnego ruchu specjalnego) sprawiamy, że zyskuje on dodatkowe właściwości. Są one różne dla różnych technik poszczególnych postaci, czasem diametralnie zmieniając ich właściwości. Np. Batman, gdy wystrzeli swoją linkę z hakiem, od razu atakuje po tym przeciwnika z kopniaka, przyciągając się na tej lince. Tymczasem po użyciu MB, przyciąga się jedynie i mając przed sobą oszołomionego przeciwnika może go dalej zaatakować dowolną kombinacją.

Opanowanie tych technik zależy od postaci. Każdy cios potraktowany MB ma swoje zalety i przydaje się w konkretnej sytuacji. Niektóre stringi i combosy są dostępne właśnie dzięki konkretnym ruchom specjalnym w wersji "doładowanej". Aby dobrze grać daną postacią, musisz się nauczyć je wykorzystywać.

No więc, jak najlepiej wykorzystywać Superwskaźnik...?

Nie ma jedynej słusznej metody. Jeden gracz będzie miał przygotowane pewne taktyki przy wykorzystaniu zwykłych super ruchów i będzie odkładał pasek np. na ewentualne Starcie by ocalić skórę. Drugi będzie korzystał z segmentów ile wlezie, wplatając w każdy atak i maksymalizując ilość zadawanych obrażeń. Ten dobry gracz z kolei będzie potrafił wykorzystać jego dobrodziejstwa w każdej sytuacji. Jedną konkretną radę, jaką możemy dać w tym przypadku, to jak najszybciej odzwyczaić się do sprowadzania Superwskaźnika wyłącznie do środka, który ma posłużyć do super-ruchu. To taktyka krótkowzroczna, ponieważ jego segmenty przydadzą się w tuzinie innych sytuacji.

Źródło: własne

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper