Tekken 7 - Poradnik. System walki, Rage, Fight Money, Story Mode, trofea - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Tekken 7 - Poradnik. System walki, Rage, Fight Money, Story Mode, trofea

Rage Art, Rage Drive, Power Crush - jak używać i jak się bronić

Rozbo | 08.06.2017, 23:03

Rage Art, Rage Drive, Power Crush - jak używać i jak się bronić

Centralną, wspólną dla wszystkich mechaniką w Tekken 7 jest Rage. Po raz pierwszy zaimplementowany był w szóstej części serii, w "siódemce" został wzbogacony o konkretne, nowe techniki. Poniżej wymienimy te najważniejsze.

Status Rage - Gdy pasek energii Twojej postaci spadnie poniżej 20% stanu początkowego, zyskuje ona status Rage. Widać to zarówno po postaci, która zaczyna się świecić lekką czerwoną poświatą oraz migającym na czerwono pasku energii.

W takim stanie postać zadaje nieco większe obrażenia i zyskuje dostęp do dwóch potężnych technik: Rage Arta i Rage Drive'a.

Status Rage można utracić tylko w przypadku, gdy odpali się jedną z dwóch wymienionych powyżej technik.

Rage Art - W dużym uproszczeniu, jest to odpalana prostą kombinacją przycisków (np. b+1+2) animacja, w trakcie której postać wykonuje szereg ataków. Warunkiem zadziałania Rage Arta jest tylko to, żeby pierwszy cios trafił. Reszta dzieje się już sama, a obrażenia, jakie zadamy przeciwnikowi, są ogromne i mogą osiągnąć nawet 50% paska życia! Poziom obrażeń zależy od konkretnej postaci oraz tego, jak niewiele energii Wam pozostało. Niektóre Rage Arty można wkomponować w kombosy albo w juggle, ale poziom zadanych w taki sposób obrażeń znacznie się wtedy zmniejsza (skaluje).

Rage Art to prosta i niezawodna technika do wielkich powrotów niemal znad grobu. A jak się przed nią bronić? Ważną rzeczą, zarówno dla atakującego jak i broniącego, jest fakt, że Rage Art przebija się przez ataki przeciwnika. Zyskuje tzw. Armora czyli atak przeciwnika zabiera odpowiednią ilość życia, ale nie przerywa samej animacji Rage Arta... chyba że zadane obrażenia są tak duże by wyczerpać resztki paska życia.

Przede wszystkim Rage Art poprzedza krótkie zbliżenie kamery na zawodnika. To małe okienko, w trakcie którego możemy przygotować blok:

Aby wiedzieć, jak blokować, należy poznać Rage Arty przeciwników. Najprostsze do zablokowania to te, które uderzają w środkową część ciała (Mid). Można też wybrane Rage Arty próbować ominąć unikiem (np. te, które uderzają na High), ale jest to zazwyczaj ryzykowne.

Bezpieczniejszą metodą nadal pozostaje zablokowanie pierwszego ciosu Rage Arta, co automatycznie kończy animację i wystawia Waszego przeciwnika na kontratak.

Rage Drive - Nieco bardziej taktyczna opcja da bardziej doświadczonych graczy. Jest to generalnie dodatkowy atak/kombinacja dostępna tylko podczas statusu Rage. Zabiera zazwyczaj więcej energii przeciwnikowi. Wprawdzie nie tak dużo jak Arty, ale jego zastosowanie może być bardziej wszechstronne. W zależności od postaci, Rage Drive'y są różne. Niektóre mogą wybić przeciwnika, wystawiając go na juggle, inne nadają się do tzw. mix-upów (ataków na przemian na różne partie ciała) itd.

Drive'y otwierają nam możliwości na większe obrażenia niż Arty, ale to nie samograje. W tym przypadku trzeba wiedzieć jak je wykorzystać oraz połączyć z konkretnym fallow-upem (np. jugglem). Rage Drive'ay nie mają Armora, ale za to mają duży priorytet w ataku. Można je poznać po niebieskiej poświacie, którą w trakcie wykonywania świeci się zawodnik.

Jak się bronić przed Rage Drive'ami? Nie ma jednej, skutecznej metody. Trzeba znać techniki przeciwnika i reagować adekwatnie, blokując lub robiąc unik w zależności od specyfiki konkretnego ataku.

Power Crush - To wybrane ciosy (zazwyczaj co najmniej po jednym w asortymencie każdej postaci), które pozwalają się przebić przez atak wroga. Zyskują Armora, więc absorbują zadane obrażenia, ale animacja ataku nie jest przerwana. W ten sposób można wyrwać sie np. z szalonej ofensywy przeciwnika i przejść do kontrataku.,

Jak się bronić przed Power Crushami? Przebijają się one przez ataki na High i Mid, ale nie przez ataki Low oraz rzuty. Dodatkowo jeśli przeciwnik wykona nieudanego Power Crusha (np. uda się Wam go zablokować) to zazwyczaj otworzy się na srogą kontrę.

Źródło: własne

Komentarze (35)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper