Call of Duty: WWII bez swastyk w trybie sieciowym, ale wybierzemy płeć i nację wszystkich żołnierzy

Gry
5057V
Call of Duty: WWII bez swastyk w trybie sieciowym, ale wybierzemy płeć i nację wszystkich żołnierzy
Wojciech Gruszczyk | 19.06.2017, 18:03

Twórcy Call of Duty: WWII zdradzają kolejne informacje dotyczące gry. Studio od początku zapowiadało poszanowanie tradycji, ale zdecydowało się jednocześnie na pełną swobodę w tworzeniu żołnierza i zrezygnowano ze swastyk w trybie sieciowym.

Od dnia prezentacji Call of Duty: WWII deweloperzy zapowiadają potraktowanie historii z należytym szacunkiem. Studio przez wiele miesięcy zbierało informacje o czasach II wojny światowej i odbyło wiele podróży, dzięki którym tytuł ma prezentować oczekiwany przez graczy poziom.

Dalsza część tekstu pod wideo

Graliśmy w Call of Duty: WWII! Gra może zostać najlepszą odsłoną serii od lat

Michael Condrey – jeden z szefów Sledgehammer Games – postanowił bardzo dokładnie wytłumaczyć sytuację ukazania swastyk w grze. W kampanii oczywiście bez najmniejszego problemu natrafimy na symbol nazistów, jednak w trybie sieciowym go zabraknie:

„W kampanii musimy zrównoważyć autentyczność z szacunkiem do faktu, że 100 milionów ludzi zmarło podczas najmroczniejszych dni dla ludzkości. Właśnie z tego powodu w historii zobaczycie swastykę – skorzystaliśmy z pomocy naszego historyka wojskowego dla upewnienia się, że zachowaliśmy autentyczność i pełen szacunek.”

Mimo to w trybie sieciowym oraz zmaganiach z zombie nie zobaczymy swastyki. Twórcy tłumaczą tę decyzję szanowaniem praw i tradycji, co moim zdaniem można łatwo zrozumieć – wśród milionów fanów Call of Duty są bardzo różnorodni ludzie, którzy mogliby zachowywać się w różny sposób w trakcie pojedynków sieciowych.

Pewną ciekawostką jest również fakt, że w Call of Duty: WWII otrzymamy pełną swobodę kreowania żołnierza. W tej sytuacji bez problemu w po obu stronach konfliktu zobaczymy przykładowo czarnoskóre kobiety:

„Powiem wprost: wiemy, że to nie działo się w niemieckim wojsku. Zdajemy sobie doskonale sprawę, że lata były przepełnione rasizmem i napięciem rasowym, więc nie zobaczyłbyś czarnoskórego, niemieckiego żołnierza walczącego obok innych Niemców.”

Twórcy jednak postawili na swobodę, dzięki której każdy będzie mógł stworzyć własnego żołnierza – niezależnie od autentycznych wydarzeń.

Źródło: http://www.vg247.com/2017/06/19/call-of-duty-ww2-multiplayer-has-no-swastikas-allows-race-and-gender-customisation-across-both-factions/

Komentarze (44)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper