Wsteczna kompatybilność na Xbox One cieszy się znikomym zainteresowaniem?

Gry
4754V
Wsteczna kompatybilność na Xbox One cieszy się znikomym zainteresowaniem?
Wojciech Gruszczyk | 07.06.2017, 17:42

Microsoft stale rozwija katalog wstecznej kompatybilności. Firma chwali się nowymi tytułami, przygotowuje kolejne, ale według badań Ars Technica, tylko nieliczni gracze korzystają z tej funkcji.

Sporo słów powiedziano wczoraj na temat wypowiedzi Jima Ryana. Szef europejskiego oddziału PlayStation uważa, że choć wielu pragnie wstecznej kompatybilności, to tak naprawdę nikt z niej nie korzysta.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wsteczna kompatybilność nie pojawi się na PlayStation 4, bo nikt nie chce grać w przestarzałe produkcje?

Wypowiedź wywołała burzę wśród fanów Microsoftu, którzy chwalą tę funkcję, jednak zdaniem specjalistów z Ars Technica gracze faktycznie nie korzystają z propozycji. Wspomniany serwis przeprowadził od 26 września 2016 roku do 12 lutego 2017 roku badania, które polegały na wyciąganiu informacji dotyczące aktywności graczy z kont Xbox Live.

I to właśnie tutaj pojawiają się „ciekawostki” związane ze wsteczną kompatybilnością, ponieważ zdaniem Ars Technica tylko 1,5% posiadaczy Xboksów One korzysta z tej propozycji. W większości fani Microsoftu grają w gry z Xboksa One (54,7%), a następnie oglądają programy na platformie Netflix (16,5%).

Ars Technica zdołała zebrać naprawdę interesujące szczegóły, według których przykładowo posiadacze Xboksów One spędzili ponad połowę czasu przy zaledwie 20 najpopularniejszych tytułach, a zwycięzcą tego zestawienia jest Battlefield 1 (7,74% badanych posiadaczy Xboksów One). Podium w tym zestawieniu uzupełnia FIFA 17 (7,10%) i Grand Theft Auto V (6,12%).

Co to oznacza? Jim Ryan z jednej strony mógł mieć rację i „wsteczna” interesuje wyłącznie garstkę graczy, ale ja wolę mieć wybór, a taki daje klientom Microsoft. Pełne dane znajdziecie w naszej galerii.

Warto na pewno dodać, że badacze zebrali dane od 930 tysięcy posiadaczy Xboksów One i 261 tysięcy posiadaczy Xboksów 360.

Za podesłanie odnośnika do badań, dziękuję użytkownikowi rashers.

Xbox One wsteczna i zainteresowanie

Źródło: https://arstechnica.com/gaming/2017/06/xbox-unleashed-our-deep-dive-study-of-how-millions-use-xbox-live/

Komentarze (139)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper