Xbox One otrzyma więcej gier first-party, a Horizon: Zero Dawn i Zelda nie mają już takiego wpływu

Gry
5190V
Xbox One otrzyma więcej gier first-party, a Horizon: Zero Dawn i Zelda nie mają już takiego wpływu
Wojciech Gruszczyk | 28.04.2017, 19:45

Szef marki Xbox udzielił w ostatnim czasie długiego wywiadu, podczas którego wypowiedział się na temat aktualnej sytuacji na rynku. Zdaniem Phila Spencera czasy się zmieniają, a gracze mają teraz inne oczekiwania.

Phil Spencer w ostatnich dniach często wypowiadał się na temat Projectu Scorpio, ale przedstawiciel Microsoftu nie zapomina o grach. W trakcie dyskusji z dziennikarzem The Guardian szef marki Xbox wypowiedział się na temat aktualnej sytuacji na rynku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Xbox One S i Xbox One w świetnych cenach! Microsoft przedstawia nową ofertę

Na wstępie na pewno warto zaznaczyć, że Spencer zapowiedział większy nacisk na gry first-party. Wewnętrzne zespoły Microsoftu mają przygotowywać więcej tytułów, które będą prezentować wysoką jakość.

Musicie jednak wiedzieć, że reprezentant amerykańskiej korporacji dostrzega pewną sytuację, która narodziła się na tej generacji. Teraz gracze coraz to chętniej wolą inwestować w sieciowe pozycje, które są następnie rozwijane przez wiele miesięcy. Gry nie są już zwykłą historią na kilka godzin, a często przypominają usługi, w które inwestujemy i otrzymujemy dodatkowe korzyści:

„Odbiorcy gier opartych o wielkie historie… Nie mogę powiedzieć, że nie jest ich tak dużo, ale nie jest to stałe grono. Takie tytuły jak Zelda czy Horizon: Zero Dawn debiutują i są naprawdę dobre, ale nie ma już takiego samego wpływu jak kiedyś, ponieważ wielkie produkcje bazujące na usłudze [rozwijane przez wiele DLC, przykładowo Destiny – red] skupiają większe grono graczy.”

Phil zauważa, że wewnętrzne zespoły Sony kreują wiele opowieści dla pojedynczego gracza, ale teraz deweloperzy wolą skupiać się na innych, bardziej pewniejszych modelach biznesowych:

„Studia first-party Sony tworzą wiele takich gier i są one naprawdę dobre, ale sytuacja jest skomplikowana – takie gry debiutują rzadko, gdyż są ryzykowną decyzją biznesową dla zespołów, które stają naprzeciw wyzwaniom.”

Warto jednak zaznaczyć, że Phil uwielbia pozycje oparte na opowieściach – ostatnio sporo czasu spędził przy Thimbleweed Park, a Inside to jego gra roku – ale zauważa, że na rynku jest miejsce dla „gier usług” (przykładowo Destiny), czy też zwykłych produkcji fabularnych (przykładowo Horizon: Zero Dawn). Spencer jako szef marki Xbox chce mieć pewność, że nie zabraknie pozycji prezentujących oba modele biznesowe.  

Źródło: http://wccftech.com/spencer-zelda-horizon-zd-t-impact/

Komentarze (121)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper