PS5. Niewykorzystany potencjał to mit

Gry
4345V
PS5
Łukasz Musialik | 16.04, 19:32

Granice realizmu i płynności w grach są nieustannie przesuwane. W pogoni za coraz wyższą rozdzielczością i jakością grafiki trzeba zrobić krok w przód. 

PlayStation 5 Pro jawi się jako niezbędny krok naprzód. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Znany leaker AMD (Kepler), postanowił wypowiedzieć się na ten temat na swoim profilu Twitter/X. Twierdzi on, że potencjał PS5 jest już w pełni wykorzystany, a mit o „niewykorzystanych możliwościach” należy włożyć między bajki.

Kepler jest zdania, że PS5 Projest potrzebne, aby pchnąć grafikę do przodu. Powód: „Obecnie nikt nie zajmuje się pełną optymalizacją, ponieważ jest ona zbyt trudna i w dużej mierze niepotrzebna”.

W erze, gdy projektowanie sprzętu stało się ujednolicone, pełna optymalizacja jest już niepotrzebna. Dzięki ujawnionej specyfikacji PlayStation 5 Pro wiemy, że konsola ma mieć szybsze GPU z zaawansowanym ray tracingiem i upscalerem PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution). I to ma w zupełności zapewnić widoczny postęp wizualny, który zadowoli graczy do czasu premiery PlayStation 6.

Wszystkie gry na PS5, które wejdą w fazę certyfikacji od sierpnia 2024 roku, będą musiały być kompatybilne z PS5 Pro. To zwiastuje, że premiera konsoli jest już blisko — prawdopodobnie pojawi się w okresie świątecznym. Choć PS5 Pro nie będzie stanowiło ogromnego skoku w stosunku do modelu bazowego, to jednak zapewni „ładny wzrost” wydajności, który zaspokoi oczekiwania graczy.

Zapowiedź PS5 Pro wywołuje falę emocji wśród graczy i deweloperów, którzy z niecierpliwością oczekują na kolejny etap ewolucji konsol, ale przekonać się o tym będziemy mogli dopiero wkrótce.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (148)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper