Była dyrektorka PlayStation uważa, że Japonia potrzebuje Xboksa. Mena Kato dołączyła do Microsoftu

Gry
1612V
Mena Kato x Xbox
Iza Łęcka | 13.12.2023, 13:32

Jak przekonać deweloperów z Japonii do amerykańskiej konsoli? Mena Kato pomogła osiągnąć sukces PlayStation w Kraju Kwitnącej Wiśni, a teraz jej zadaniem jest zachęcić zespoły deweloperskie, by tworzyły gry również na Xboksy.

Microsoft od lat próbuje zaistnieć na japońskim rynku, lecz dotychczas nie miał zbyt dobrze ugruntowanej pozycji w regionie zdominowanym przez PlayStation i Nintendo. Phil Spencer od lat spogląda jednak na japońskich graczy ze sporą przychylnością i dąży do zaistnienia w świadomości japońskich studiów. Jednym z kroków na tej wymagającej ścieżce jest zatrudnienie Meny Kato.

Dalsza część tekstu pod wideo

Redakcja Bloomberg zwróciła uwagę na interesującą zmianę – Mena Kato, weteranka Sony Interactive Entertainment, kilka miesięcy temu dołączyła do Microsoftu. Doświadczona dyrektor została szefową działu partnerstw w Japonii, a do jej głównych zadań należy rywalizacja o Japończyków.

Mena Kato jest przekonana, że deweloperzy z Japonii potrzebują Xboksa, by realizować najważniejsze produkcje – producenci i wydawcy nie mogą jedynie patrzeć w stronę PlayStation i Nintendo:

Japońscy wydawcy z pewnością będą nas potrzebować przy rozwijaniu swojej działalności. Trudno byłoby to zrobić wyłącznie za pomocą PlayStation.

Wiele firm przez lata omijało szerokim łukiem konsole Microsoftu, jednakże czasy się zmieniły – gigant z Redmond otwiera się na kolejne rynki, a największe hity (również od japońskich twórców) potrzebują milionowych budżetów, by trafić na rynek w najlepszej formie. Dlatego też zespoły powinny rozwijać gry także na Xboksy.

Phil Spencer może jednak mówić o pewnym sukcesie już w związku z pozyskaniem Meny Kato. Doświadczona liderka i negocjatorka biznesowa posiada ogromne doświadczenie oraz sieć kontaktów wśród japońskich producentów – w końcu przez lata pracowała dla PlayStation.

Kato ma rozmawiać z lokalnymi deweloperami, przekonywać ich do nawiązania współpracy z Amerykanami, a także tworzyć różnorodne kampanie marketingowe, by gracze z Japonii dostrzegli Xboksa.

Źródło: Bloomberg.com

Komentarze (70)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper