Halo „zaczyna od zera”. Studio przechodzi na Unreal Engine, nie rozwija nowości single-player i szykuje tryb

Gry (plotka)
2372V
Halo Infinite Multiplayer
Wojciech Gruszczyk | 31.01.2023, 19:18

343 Industries według najnowszego raportu zaczyna pisać swoją historię od samego początku. Microsoft zarządził wielkie zmiany w zespole odpowiedzialnym za jedno z największych IP w katalogu amerykańskiej korporacji – Halo.

Jason Schreier na łamach Bloomberga przedstawił rozbudowany tekst, według którego 343 Industries przeszło w ostatnim czasie spore trzęsienie ziemi – 95 osób zostało zwolnionych, a deweloperzy muszą rozpocząć prace nad uniwersum od samego początku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloperzy mieli porzucić silnik Slipspace, który miał sprawiać sporo problemów – zamiast tego 343 Industries ma rozwijać nowe projekty na Unreal Engine. Już wcześniej pojawiły się takie plotki, a teraz dziennikarz Bloomberga potwierdził informację.

Twórcy już podobno na przestrzeni ostatniej dekady chcieli kilkukrotnie przeskoczyć na Unreal Engine, ale ta zmiana była możliwa dopiero po odejściu szefowej Bonnie Ross.

To jednak nie koniec, ponieważ Jason Schreier uważa, że aktualnie w zespole Microsoftu nie powstaje żadna zawartość single-player dla uniwersum Halo. Twórcy mieli rozwijać prototypy na Unreal Engine, ale większość deweloperów odpowiedzialnych za ten projekt zostało zwolnionych.

Dziennikarz uważa, że aktualnie 343 nie rozwija żadnej zawartości dla pojedynczego gracza dla społeczności Halo.

Sytuacja jest interesująca, ponieważ Schreier potwierdza, że faktycznie powstaje tryb Battle Royale dla Halo Infinite o kodowej nazwie Tatanka. Nowy wariant miał jednak ewoluować „w różnych kierunkach” i choć aktualnie dziennikarz nie może potwierdzić szczegółów, to z projektu może nawet powstać oddzielna gra. Zawartość ma być rozwijana na Unreal Engine.

Źródło: Bloomberg

Komentarze (132)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper