Overwatch 2 w analizie grafiki. Trzy tryby wyświetlania na PS5, 60 fps na PS4 i duże cięcia na Switch

Gry
1903V
o
Bartosz Dawidowski | 07.10.2022, 11:09

Sytuacja z przeciążonym serwerami Blizzard, obsługującymi Overwatch 2 na szczęście się już uspokaja. Gracze mogą oddawać się normalnej rozgrywce w tej produkcji free-to-play. Powstają też pierwsze porównania grafiki.

Redakcja ElAnalistaDeBits wzięła tym razem pod lupę Overwatch 2. Grze przyjrzano się w trzech wersjach: na Switch, PS4 oraz PS5.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra oferuje aż 3 tryby wyświetlania obrazu na PS5. W module Rozdzielczości, uzyskujemy 2160p, ale z ryzykiem spadków framerate’u z poziomu 60 fps. W trybie zbalansowanym dostajemy 60 fps rozdzielczości natywnej 1440p a przy ustawieniu Wydajności 120 fps w 1260p. W przypadku PS4 zadowolić się musimy rozdzielczością 1080p w 60 fps.

Na Switch gra nie generuje niestety 60 fps nawet w trybie stacjonarnym (tutaj tytuł oferuje 1600x900p przy 30 fps). W trybie mobilnym Overwatch 2 działa na Switch w rozdzielczości 1280x720, w 30 klatkach animacji na sekundę.

Gra na Switch wygląda zdecydowanie najgorzej i nie ma to tylko związku z działaniem w 30 fps czy z wyraźnie niższą rozdzielczością. Detale dotyczące geometrii obiektów, cieniowania/oświetlenia są znacznie niższe na konsoli Nintendo (widać to szczególnie w 1:35 nagrania, kiedy porównywany jest model postaci na różnych platformach). W bitewnych arenach na Switch również widać wiele cięć względem wersji z PS4 i PS5 (na fasadach budynków w wielu miejscach brakuje np. porastającej mury roślinności). Na szczęcie deweloperzy dopracowali loadingi na Switch, które są szybkie.

Źródło: https://www.youtube.com/c/ElAnalistaDeBits/videos

Komentarze (26)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper