Activision Blizzard wygenerowało 1,32 mld dolarów w 3 miesiące z mikrotransakcji. Inwestorzy pozywają firmę
Gracze nieustannie narzekają na zbyt drogie mikrotransakcje, ale jednocześnie chętnie wydają gigantyczne kwoty na skórki i inne dodatki. Activision Blizzard ponownie pochwaliło się okazałym przychodem z „zawartości w grach”. Przedsiębiorstwo będzie musiało jednak się zmierzyć z kolejnym pozwem.
Activision Blizzard z jednej strony ma spore powody do świętowania, a z drugiej mierzy się z poważnymi problemami, które z kolejnymi tygodniami przybierają na sile. Nie jest żadną tajemnicą, że w zeszłym miesiącu stan Kalifornia oskarżył korporację o między innymi nierówne traktowanie pracownic i nasilające się praktyki molestowania w pracy, natomiast wczoraj potwierdzono zmiany kadrowe w szeregach Blizzarda. J. Allen Brack nie jest już prezesem firmy.
W ostatnich dniach cena akcji korporacji znacząco spadła, na co zareagowali inwestorzy, twierdząc, że najnowsze doniesienia wpływają niekorzystnie na ich sytuację. Udziałowcy złożyli pozew zbiorowy i są reprezentowani przez The Rosen Law Firm z Los Angeles, uważaną za najlepszą kancelarię ze Stanów Zjednoczonych uzyskującą ugody w kwestiach papierów wartościowych. Skarga bezpośrednio wynika z zatajania prowadzenia śledztwa przez stan Kalifornia, w trakcie którego analizowano warunki pracy oraz przejawy molestowania seksualnego, jakich dopuszczali się zatrudnieni.
Zgodnie z treścią pozwu Bobby Kotick (dyrektor generalny Activision Blizzard), Dennis Durkin (obecny dyrektor finansowy) i Spencer Neumann (były dyrektor finansowy) wiedzieli o problemach firmy i „świadomie lub lekkomyślnie lekceważyli fakt, że wydawane były fałszywe i wprowadzające w błąd oświadczenia dotyczące firmy”.
„W wyniku bezprawnych działań i zaniechań pozwanych, a także gwałtownego spadku wartości rynkowej akcji spółki, powód i inni członkowie grupy ponieśli znaczne straty i szkody”.
Jednocześnie możemy poinformować, że w okresie od 1 kwietnia do 31 czerwca 2021 roku gry Activision Blizzard wygenerowało 1,32 mld dolarów przychodu z dodatkowej zawartości. Istotny wpływ na tak znakomity rezultat miały gry z serii Call of Duty.
Activision Blizzard Q2 2021: $1.32 billion in revenue from in-game content across all games.
— CharlieIntel (@charlieINTEL) August 3, 2021
"Call of Duty ecosystem sustained reach, engagement, & player investment well above levels seen prior to the introduction of free-to-play experiences across console, PC, & mobile."