SKLEP
Final Fantasy XV: Episode Gladiolus
360V

Final Fantasy XV: Episode Gladiolus

Final Fantasy XV: Episode Gladiolus
  • Producent: Square Enix
  • Wydawca: Square Enix
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 28.03.2017
  • Europa: 28.03.2017
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Final Fantasy XV: Episode Gladiolus to pierwsze (fabularne) rozszerzenie do gry Final Fantasy XV, która ukazała się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Głównym bohaterem dodatku był Gladiolus Amicitia, niegrywalny w ‘podstawce’.

Historia opowiedziana w pierwszym fabularnym rozszerzeniu do Final Fantasy XV skupia się na perypetiach Gladio, jednego z głównych bohaterów ‘podstawki’. Wydarzenia ukazane w dlc rozgrywają się mniej więcej w połowie gry - po przegranej walce z Ravusem, jednym z dowódców imperium, Gladio konstatuje, że nie jest wystarczająco silny, aby móc chronić Noctisa, przyszłego króla. Odłącza się więc chwilowo od drużyny nie podając nikomu powodu. W rzeczywistości jednak, wraz z Corem, udaje się on do ruin odkrytych trzydzieści lat wcześniej, gdzie ma zamiar wziąć udział w wielu niebezpiecznych próbach. Jedną z nich jest walka z Gilgameshem.

W Episode Gladiolus mamy do czynienia przede wszystkim z większym dungeonem. Jedyną grywalną postacią jest wspomniany Gladio, który był z kolei niegrywalny w ‘podstawce’ (nie wliczając w to aktualizacji rozdziału trzynastego, która pojawiła się kilka miesięcy po premierze gry). Trzon rozgrywki wygląda podobnie, lecz twórcy wprowadzili też kilka zauważalnych zmian. Gladio nie posiada najważniejszej umiejętności Noctisa - nie potrafi się mianowicie teleportować dzięki swoim broniom. Posiada za to tarczę i umiejętności związane z dwoma wskaźnikami - valor i rage. Ten pierwszy pozwala odpalać specjalne techniki. Im bardziej jest naładowany, tym potężniejsze one będą. Drugi z kolei wzrasta w zadawanymi i otrzymywanymi obrażeniami. Dzięki niemu siła ataków naszego podopiecznego rośnie.

Rozszerzenie można ukończyć mniej więcej w dwie-trzy godziny. To jednak nie wszystko. Twórcy przygotowali dwa dodatkowe tryby - Score Attack i Time Trial. W obu przechodzimy te same wyzwania, próbując albo nabić jak największą liczbę punktów, albo wykręcając jak najlepszy czas. Zdobyte w dlc przedmioty/nagrody stają się dostępne we właściwej grze.

Na marginesie warto wspomnieć, że muzykę do Episode Gladiolus napisał Keiichi Okabe, kompozytor m.in. obu części NieR.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme