SKLEP
Little Nightmares
1397V

Little Nightmares

Little Nightmares
  • Producent: Tarsier Studios
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 28.04.2017
  • Europa: 28.04.2017
  • Polska: 28.04.2017
  • Gatunek: Logiczna, Zręcznościowa, Horror
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16
  • strach
  • przemoc

Little Nightmares to gra logiczno-zręcznościowa w klimatach horroru wyprodukowana przez szwedzkie Tarsier Studios i wydana przez Bandai Namco Entertainment. Tytuł ukazał się na komputerach oraz na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

W Little Nightmares wcielamy się w małą dziewczynkę o imieniu Six ubraną w charakterystyczny żółty płaszcz przeciwdeszczowy. Pewnego dnia trafia ona do Paszczy (Maw), tajemniczego, pełnego niebezpieczeństw miejsca, z którego musi znaleźć drogę ucieczki. Jak tam trafiła i po co - tego się nie dowiadujemy. Gra stawia na minimalistyczny storytelling i swoją historię stara się opowiedzieć przez gameplay, a nie tekst oraz cutscenki.

Na pierwszy rzut oka Little Nightmares przywodzi na myśl dwuwymiarowa puzzle-platformery, ale gra daje nam też możliwość zajrzenia w głąb odwiedzanych pomieszczeń. Nasza podopieczna posiada kilka umiejętności niezbędnych do przeżycia w Paszczy: potrafi biegać (jeśli jednak dłużej biega, zmęczy się), pchać/ciągnąć niektóre obiekty oraz skakać i wspinać się. Ma też do dyspozycji płomyk, którym może rozświetlać ciemne miejsca. Od czasu do czasu na jej drodze pojawiają się różne nieprzyjazne istoty, ale Six nie jest w stanie z nimi walczyć - musi ich zamiast tego unikać.

Gra składa się z pięciu rozdziałów, podczas których odwiedzimy różne miejscówki - łódź, restaurację, więzienie, zakład dla obłąkanych itd. Wszystkie sprawiają wrażenie wyciągniętych rodem z sennego koszmaru i na pierwszy rzut oka nie stanowiących żadnej spójnej całości. Little Nightmares można ukończyć w mniej więcej pięć godzin

Podczas przeczesywania Paszczy natykamy się na znajdźki. Są ich dwa rodzaje - jedna odblokowuje concepty arty, druga z kolei pozwala wpłynąć na zakończenie.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme